X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדד הנדל"ן טיפס ב-4.8%; החברה לישראל זינקה ב-11% פעיל בשוק: "כאשר הבנקים מפרסמים אזהרת רווח והמניות עולות אז הכל כבר מתומחר" פריגו ירדה ב-8.4%
▪  ▪  ▪
השוורים ניצחו [צילום: לע"מ]

הורדת ההמלצה ל"מכירה" למניית בנק לאומי ואזהרת הרווח של הפועלים מאתמול לא ריגשו את המשקיעים בבורסה, שבחרו להיאחז באווירת העליות בעולם. מדד ת"א 25 עלה ב-2.2% לרמה של 678 נקודות, מדד ת"א 100 טיפס ב-2.4% לרמה של 619 נקודות ומדד התל טק הוסיף 0.9%. מחזור המסחר התאושש היום והסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל - כמעט 40% מעל הממוצע בשבועות האחרונים.
פעילים בשוק המקומי התקשו היום להסביר את סיבת העליות. חלקם תלו זאת בעליות השערים בעולם, אחרים טענו שמחירי המניות הפכו אטרקטיוויים בתקופה האחרונה או כתוצאה משורט סקוויז - השוק התחיל לברוח למעלה ומשקיעים שהיו בפוזיציות שורט (כלומר הימרו על ירידה במחירי המניות) נאלצו לסגור אותם תוך רכישת מניות. "כאשר הבנקים מפרסמים אזהרת רווח והמניות עולות אז כנראה שהכל כבר מתומחר בפנים", אמר היום פעיל בכיר בשוק.
אחרי אזהרת הרווח של בנק הפועלים אתמול הגיעה היום פצצה נוספת רגע לפני פתיחת המסחר. UBS חתך הבוקר את ההמלצה למניית לאומי (-21.48% , 34.0) ל"מכירה" ואת מחיר היעד ל-7.5 שקלים - קרוב מאוד למחיר של המניה בשוק. בבנק צופים כי הבנק יפסיד מיליארד שקל וירשום ירידת ערך של מיליארד שקל בגין תיק ניירות הערך שלו. המניה אמנם פתחה את המסחר בירידות של 2% אבל מהר מאד עברה לעליות לאור המגמה בשוק..
האזהרה של בנק הפועלים (4.49% , 814.0) כי יסיים את הרבעון הרביעי בהפסד של רבע מיליארד שקל שחררה מעט ראות למשקיעים אתמול וגם היום המניה המשיכה לטפס ב-4.5%.
מניות הדשנים בארה"ב שנסחרו אמש בעליות חיזקו גם את מנייתכי"ל (4.25% , 3044.0) שעלתה ב-4.3%.
החברה האם של כי"ל החברה לישראל קפצה ב-12.5%. בכלל פיננסים העלו את מחיר היעד למניית החברה לישראל (-21.48% , 34.0) ל-1,400 שקל - 40% מעל מחירה של המניה בשוק.
מדד הנדל"ן הוביל את העליות עם זינוק של 4.8% ובסך הכל עלה ב-30% מתחילת השנה. איש העסקים טדי שגיא רכש בימים האחרונים מניות של חברת הנדל"ן מירלנד (4.31% , 58.5), המרכזת את פעילות הנדל"ן של קבוצת פישמן ברוסיה, בהשקעה של מיליוני דולרים. ככל הידוע, מתנהלים בשלב זה מגעים בין שגיא ובין ראשי קבוצת פישמן להשקעות נוספות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בנכסים או בחברות של פישמן. כלכלית ירושלים (31.44% , 1714.0) הוסיפה כמעט שליש לשוויה.
מניות חיפושי הגז והנפט עצרו את הראלי של הימים האחרונים. ישראמקו (-2.2% , 44.5) שעלתה כמעט פי 8 מתחילת השנה ירדה ב-2.2%. גם קבוצת דלק (-4.64% , 29400.0) ירדה ב-4.6%.
במניות הדואליות בלטה פריגו (-8.41% , 9800.0) ירדה ב-8.4% בעקבות הפער עימו פתחה לאור האכזבה מהדו"חות והתחזיות של אתמול. בסך הכל מחקה המניה ביומיים האחרונים כמעט 17% משוויה. טבע (1.41% , 17280.0) עלתה ב-1.4%. הבוקר פירסמה בלומברג כי טבע היא בין המועמדות לרכישת חברת אקטוויס בתמורה לסכום מקסימלי של 7.8 מיליארד דולר.

תאריך:  04/02/2009   |   עודכן:  04/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום של עליות בבורסה: ת"א 25 עלה ב-2.2%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נויה כוכבי
ארגוני יוצרים נפגשו אתמול עם בנימין נתניהו, שלא הבטיח לכלול את זכויותיהם במצע הליכוד
רותי אברהם
העליון האריך את מועד בניית בתי ספר ממוגנים בשדרות עד לאחר חגי תשרי תש"ע    השופטים: אין מנוס - יש אילוצים    עיריית שדרות: בקרוב ייבחרו קבלנים לביצוע העבודות
עופר וולפסון
הפיצויים יינתנו על-פי שלושה גורמים שונים, לפי בחירת העסק: שכר העובדים, הירידה במחזורים או ההוצאות    פתרונות מיוחדים יינתנו למפעילי אולמות, לחקלאים ולקבלנים
עידן יוסף
התמנה לתפקיד בעקבות שורת משימות הסברה שמילא בעת המבצע הצבאי בדרום
עופר וולפסון
20% מקפידים יותר על השעות כאשר החשש העיקרי הוא מפיטורין    החיפאים מקפידים במיוחד על שעות העבודה ועובדים בימים אלה יותר שעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il