X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ריבלין: על המשטרה למנוע "חזון אפוקליפטי"

נדחתה בקשת מזוז לפסילת מרזל

ועדת הבחירות המרכזית דחתה בקשת מזוז למנוע ממרזל לשבת בוועדת קלפי באום אל פאחם קבעה: הבקשה מוקדמת - שינויי הרכב רק ביום הבחירות
▪  ▪  ▪
מרזל. סידור עבודה? [פלאש 90]

"יושב טוב". יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט אליעזר ריבלין דחה (יום ו', 6.2.09) את בקשת היועץ המשפטי למנוע מברוך מרזל לכהן כיו"ר ועדת קלפי באום אל פאחם. היועץ הגיש בקשה דחופה בשל החשש לטענתו למהומות ולפגיעה בתקינות הליך הבחירות.
בתגובה ליועץ המשפטי, כותב השופט ריבלין כי החוק מקנה לנשיאות ועדת הבחירות לקבוע סידורים בעניין הרכב ועדת הקלפי ביום הבחירות או ביום הקודם לבחירות. "ברי איפוא, כי טרם הגיעה העת לבחון את הפעלת הסמכות הקבועה בסעיף 70א, וטרם בשלו התנאים הדרושים לכך לפי החוק".
המשטרה ולא הוועדה אחראית לסדר הציבורי
בהתייחסו לטענת מזוז כי לפי היערכות השב"כ והמשטרה קיים חשש לשלום הציבור בשל הצפי למהומות באום אל פאחם ובמגזר הערבי, כותב ריבלין, כי הסעיף בחוק הבחירות נועד לתת מענה מיידי "לנסיבות מיוחדות המתעוררות בזמן אמת", אך אין בו כדי להפוך את ועדת הבחירות ל"רשות האחראית על הסדר הציבורי ביום הבחירות, או כדי לייתר את הצורך בהפעלת כל הסמכויות המוקנות לרשויות החקירה והאכיפה כדי למלא את תפקידן בהבטחת קיומו התקין של יום הבחירות מבחינת הסדר הציבורי ושלום הציבור".
ריבלין מוסיף כי ראוי שמערכת אכיפה חוק תבחן "כל הדרכים למניעת התממשותו של החשש הזה. אתה מצרף לפנייתך את הערכת המשטרה כי היא עשויה להידרש ל'סדרי כוחות של מאות שוטרים' בשל נוכחותו של מרזל בקלפי".
הוא מדגיש כי דברים אלו הובהרו גם למשטרה וכי נאמר לה כי "חזון אפוקליפטי שכזה צריך לפגוש בנקיטת אמצעי אכיפה מתאימים. נציג המשטרה היה ער לקיומם של אמצעים כאלה". הוא מוסיף בפנייה למזוז: "הייתי מצפה כי תפנה, מתוקף מעמדך, לאותן רשויות, המשטרה ושירות הביטחון הכללי, כדי להעמידם על אחריותם. עתירה זו או אחרת אינה מסירה את החובה ואת האחריות מעל שלטונות האכיפה".
נמצאים עם היד על הדופק
יו"ר ועדת הבחירות הבטיח ליועץ המשפטי כי ועדת הבחירות נמצאת "עם היד על הדופק" וכי אם יהיה צורך בכך, תבחן צורך לנקוט בצעדים מצידה "במועד הקבוע בחוק", וזאת "על-מנת לאפשר את המהלך התקין של ההצבעה".
בתגובה, מצביע ריבלין על העובדה כי גם אם היה מרזל מורחק מתפקידו בקלפי, ה"בעיה" בפניה ניצב היועץ המשפטי, ובגינה הגיש את בקשתו, החשש למהומות, נותרה בעינה שכן ההוראה בחוק קובעת כי "בהיעדר נציג לרשימת מועמדים, בכל אחת מאלפי הקלפיות, רשאית הרשימה לשגר משקיף מטעמה, כל משקיף, לכל קלפי בה אינה מיוצגת, ובלא להודיע על זהותו מראש. בפועל גם אין הרשימות חייבות להודיע מראש מי הם חברי ועדת הקלפי שיכהנו מטעמה באזורי הקלפי השונים...הנה-כי-כן, מי שמבקש להסיר את שמו של יושב-ראש ועדת קלפי במקום אחד עשוי למצוא אותו - בלא כל הודעה מוקדמת - בקלפי 'בעייתית' אחרת, עד שרק אמצעי אכיפה אישיים, יהיו רלוונטיים".
יתרה מכך, "לוועדת הבחירות המרכזית אין סמכות להתערב בנושא זהות הנציגים של הסיעות בוועדות הקלפי שהוקצו להן באופן אקראי (על-פי תוכנת מחשב)...התפקיד שיועד למרזל מטעם מפלגתו אינו מעלה או מוריד, כיוון שלהערכת המשטרה עצם נוכחותו במקום עשויה לפגוע בסדר הציבורי. המענה לכך, לפיכך, אינו מתמצה ב'סידור העבודה' של מר מרזל וכאמור על הרשויות הממונות על אכיפת החוק ליתן מענה כנדרש. ועדת הבחירות אחראית מצידה על הצבת מזכירי ועדות הקלפי, ולצורך כך מתקיים תהליך של איתור ומיון שנועד להבטיח את התאמתם של המזכירים לתפקידם".
כאמור, בקשת מזוז נדחתה בנימוק כי היא מוקדמת, וכי "חסרים בה פרטים רלוונטיים לגבי הפעולות שיינקטו על-ידי הגורמים המוסמכים באשר לשמירת הסדר הציבורי ושלום הציבור ביום הבחירות". ריבלין מתח ביקורת על העיסוק בנושא כעת אשר לטעמו לא יועיל "לפתרון הנושא הרגיש, שחרג מכל פרופורציה בשל העיסוק בו".

תאריך:  06/02/2009   |   עודכן:  06/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה בקשת מזוז לפסילת מרזל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כשהאמת מחייכת.
אמנון לביא-לוי  |  6/02/09 17:07
 
- שילך הביתה, גם אם אינו עייף! ל"ת
הניה  |  6/02/09 22:31
2
מזוז פעיל פוליטי של בל"ד
שופט עליון  |  6/02/09 17:19
3
מזוז פרצופך האמיתי מתגלה כנס
מ.אלקרייאף  |  6/02/09 20:14
4
זוזו חרג מסמכויותיו. יש לדרוש  ל"ת
את התפטרותו מייד  |  6/02/09 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לבני מעריכה כי התמודדותה נותנת כוח לנשים לדרוש מהבוס העלאה בשכר    הבטיחה שכראש ממשלה תפעל לחוקה, וקראה לנתניהו להתייצב מולה לעימות בטלוויזיה    [צילום: פלאש 90]
מוטי פשכצקי
אופיר חיים העלה את המארחים ליתרון לא מוצדק, ערן לוי איזן
איציק וולף
הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע-חברון המקבל שכר מן המועצה הדתית, הוא מהדוחפים להקמת מפלגת האיחוד הלאומי ומשתתף בתעמולת הבחירות שלה באופן פעיל ביותר    גם רבה של קריית מוצקין קורא להצביע לאיחוד הלאומי    כל זאת כשהוראות נציבות שירות המדינה המחייבות אותם על-פי החוק קובעות כי הדבר אסור עליהם
מאיה חסון
קפטן בית"ר לפני הפועל תל אביב: "ניצחון ייתן לנו הרבה מאוד תנופה"
רותי אברהם, איציק וולף
היועץ המשפטי מבקש למנוע מברוך מרזל לכהן בוועדת קלפי באום אל פאחם מחשש לפגיעה בסדר הציבורי    מרזל: בקשת מזוז ללא סמכות - זו התערבות פוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il