X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדברי התובעת, הדבר התגלה בטקס גילוי מצבה ונגרמה לה עוגמת נפש בית משפט חייב את הנתבע בתשלום פיצוי והוצאות, וקבע שנתן שירות גרוע
▪  ▪  ▪
מצבה לזכר הנפטר האהוב צריכה להיות מדוייקת ומושלמת

רחל קרואני תבעה את אלי לגזיאל בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 15,000 שקל, לאחר שבנה מצבה לבעלה המנוח ברשלנות.
מכתב התביעה עלה שקרואני שילמה תמורת המצבה 7,000 שקל וגילתה בה שני ליקויים: האחד - טעות בכיתוב התאריך העברי של פטירת המנוח (נכתב ט"ז אדר א', במקום י"ד); והשני - לא הותקן מקום רחב לנרות נשמה, כפי שביקשה. "הליקויים גרמו לי ולבני משפחתי עוגמת נפש קשה, כשגילינו אותם בטקס גילוי המצבה, במלאת 30 לפטירת המנוח. הנתבע הבטיח שההזמנה בוצעה בהתאם לבקשתי ולא עמד בהבטחתו".
בכתב ההגנה הודה לגזיאל שנפלה טעות בתאריך העברי, וכפר שהמקום שנועד לנרות נשמה קטן. "אני מצטער על עוגמת הנפש שנגרמה לתובעת ואני מוכן להחליף את לוח המצבה ולבצע את התיקונים הדרושים".
בדיון בפני השופטת יעל קלוגמן, הוחלט בהסכמה שלגזיאל יבצע את התיקונים הבאים: תיקון האותיות של התאריך העברי; הוספת מתקן לארבעה נרות נשמה רגילים והוספת מתקן "שבועי" לנר. קרואני ביקשה לחייב אותו, חרף ההסכמה, בפיצוי בגין עוגמת נפש וטירחה.
כעבור 20 יום הודיעה קרואני לבית משפט שהגיעה לבית הקברות, על-מנת לבדוק אם לגזיאל עמד בהתחייבותו, ונחלה אכזבה ועוגמת נפש נוספת, כשגילתה שאותיות התאריך העברי שונו ל-י"א, במקום ל-י"ד והיא צירפה תצלום של המצבה. לדבריה, לגזיאל תיקן לבסוף את האותיות, אך לכלך את המצבה בכתמים חומים דמויי חלודה. קרואני שבה וביקשה לחייבו בפיצוי בגין מסכת התלאות שגרם לה כשלא ביצע תיקון כראוי.
לקוחות של ספק מצבות רגישים מאוד
בפסק דין שניתן בחודש שעבר, בהעדר הצדדים, חויב לגזיאל לשלם לקרואני 7,000 שקל בתוספת 600 שקל הוצאות משפט. "אין מחלוקת שהנתבע ביצע את ההזמנה עם טעות בתאריך הפטירה של המנוח. מובן כי גילויה של טעות זו בעת טקס גילוי המצבה הסב לתובעת ולמשפחתה עוגמת נפש רבה מאוד. הליקוי בהתקנת המקום לנרות, ביחס להזמנה, שנוי אומנם במחלוקת, אך הנתבע התחייב לפני בית המשפט להתקין שני מתקנים לנרות, כפי שפורט לעיל. התובעת נאלצה לחוות עוגמת נפש וטירחה נוספות, לאחר שהנתבע לא עמד בהתחייבותו בבית המשפט, וחלף האותיות י"ד הוא התקין תחילה את האותיות י"א. הנתבע אומנם תיקן זאת כעבור מספר ימים, אך הותיר את לוח המצבה כשעליו כתמים חומים, לרוחבו, שמלכלכים את פני המצבה. אין מדובר בפסים הכהים לאורך לוח המצבה, שהם חלק מהשיש, אלא בפסים של כתמים בצבע חום, לרוחב לוח המצבה, שמכערים אותה", אמרה השופטת.
עוד הצדיקה השופטת את דברי קרואני בנוגע למתקני הנרות ואמרה כי "התובעת צודקת בטענתה כי מתקני הנרות נראים ישנים, חלודים, ובחלקם שבורים, ומובן כי אין זה ביצוע כראוי של התקנת מתקני הנרות, בהתאם להתחייבותו של הנתבע בבית המשפט. למותר לומר, כי ספק מצבות מצופה לגלות רגישות כלפי לקוחותיו, שאבלים על פטירתו של אדם קרוב ויקר לליבם. לקוחות אלה מצפים, ובצדק, כי המצבה שהעמידו לזכר אהובם תבוצע באופן מדויק על-פי ההזמנה, באופן שלא יוסיף כאב על אבלם. מהיבט זה נתן הנתבע לתובעת שירות גרוע, שהצריך אותה להתרוצצויות ולטירחה רבה, ולבסוף אף להגשת התביעה".

תאריך:  08/02/2009   |   עודכן:  09/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איריס פרחי
התובעות טענו שהכיתוב על המצבה היה שגוי ונגרמה להן עוגמת נפש    החברה השיבה שתיקנה את הליקויים ובית המשפט חייב אותה לשלם פיצוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il