X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גדי להב על הפרק שבו אופיר התגלה כזאב טורף ואיגור כזאב רעב מילא להדיח את מעיין, אבל גם לשפד וגם לפשוט את העור?
▪  ▪  ▪
שופדה. מעיין [צילום: עכבר העיר]

"המיטיב להניע את היריב, יוצר צורה - והיריב חייב לנוע בעקבותיו. מציע - והיריב חייב לקחת. הנע אותם על-פי התועלת, והמתן להם עם גייסות". (סון דזה, אמנות המלחמה)
ההדחה של מעין אתמול הייתה המהלך המתוחכם ביותר עד-כה בעונה השנייה של הישרדות. אופיר, שעד לפני כמה פרקים נדמה היה שתרומתו תסתכם בלהיות הומו המחמד של ההפקה, מתגלה כזאב טורף, ומי שמבין את המשחק טוב מכולם: תן לאחרים לעשות בשבילך את העבודה. תן להם רעיון, שכנע אותם שהוא שלהם, ותן לדברים לקרות. הוא סידר את קוביות הדומינו מספיק טוב, כך שלא רק שאיש לא קושר אותו לתוצאה - ההדחה של מעין - אלא שיש גם מי ששמח לקחת בעלות על העניין.
אין ספק שאופיר יודע איך להפעיל אנשים. אבל העסק תיקתק כל-כך טוב גם בגלל שמסביבו יש אנשים קלים להפעלה. איגור, לדוגמא, הוא אדם נעדר כל יכולת חשיבה אבסטרקטית. איגור הוא עצים ואבנים. כל מה שמתרומם מילימטר מעל הקרקע אל עבר המופשט מתאייד מעולמו.
ואיגור גם אימפולסיבי. הבוטות שלו - הדרך שבה כיסח את מעין במועצת השבט, הנינוחות שבה הוא מטיח במיכל "יהיה פחות פה להאכיל ופחות פה שיזיין את השכל" - נובעת מכך שאין שום פילטר בין מה שהוא מרגיש למה שהוא מוציא אל החוץ. וזה מעיד שגם בתוכו אין שום מחיצה בין השכל לרגש - ההחלטות שלו כולן באות מהבטן, וזה שהיא ריקה לא ממש עוזר. לכן אופיר בחר בו כדי להתחיל את תגובת השרשרת.
לעידן ולדיווה יש תכונה משותפת, שגם גורמת להם בין השאר להסתדר כל-כך טוב: שניהם מאוהבים בתפקיד המנהיג. על דיווה קל לראות את זה, אבל אל תטעו בעידן. מתחת לצניעות מסתתר נפוליאון קטן. הכי הם מאוהבים באשליה שהם מנהלים את השבט יחד. זה גורם להם להרגיש כשליטים נאורים. וההתאהבות הזו בעמדת הכוח מסמאת את עיניהם. אופיר עשה להם מה שעשה טוני סופרנו לדודו ג'וניור: הוא נתן להם את כיסא המלכים, בשעה שהוא מושך באמת בחוטים. והם התלבשו על התפקיד בחפץ לב.
אבל המהלך של אופיר, מחוכם ככל שיהיה, לא נעדר נקודות תורפה. הוא פועל לפי דבריו של סון דזה המצוטטים כאן, אבל רק עד המשפט האחרון: "הנע אותם על-פי התועלת, והמתן להם עם גייסות". אופיר אכן הניע את כולם על-פי תועלתו, אבל עם איזה גייסות הוא מתייצב לקרב הבא? את הטריו עידן-איגור-דיווה הוא יתקשה מאוד לשבור, וזה אומר שהוא יצטרך לאחד את כל שאר ארבעת החברים. לאור מה שאמר במועצת השבט קשה לראות את מירית משתפת איתו פעולה.
למזלו של אופיר השבטים מתערבבים בפרק הבא. החלפה של חבר שבט אחד יכולה לשנות מהותית את יחסי הכוחות, החלפה של שניים ומעלה בכלל טורפת את הקלפים. אם אופיר אכן קורא אנשים היטב ויודע לתמרן אותם, הוא ינצל את זה לטובתו.
מה שכן עלול להפיל אותו זה שהשתן יעלה לו לראש. ככל שהוא יספר לעצמו כמה הוא מוצלח, ככל שיתאהב בתפקיד האסטרטג הדגול, כך הוא יחשוף את עצמו. מועצת השבט הדגימה שזה בהחלט עשוי לקרות לו. הסקילה הפומבית שהוא עשה למעין הייתה מיותרת לגמרי. זה בסדר שהתנקשת בה, אבל למה לשפד אותה ולפשוט לה את העור?
ובלי קשר לאסטרטגיה, אי אפשר לסיים בלי להזכיר את המשפט המופלא של איתי לקראת קרב היריות שלו עם דיווה באי הגלות: "אמרתי לעצמי שאם אני לא לוקח את המשימה הזו, זו הפדיחה הכי הגדולה של חייל ישראלי אי פעם". אין ספק, פדיחה יותר גדולה אפילו מלהפסיד לערבי.

פורסם במקור בעכבר העיר
תאריך:  08/02/2009   |   עודכן:  08/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישרדות 2: המהלך המתוחכם ביותר עד-כה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הישרדות 2
סוזי  |  9/02/09 17:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אולמרט מנמיך ציפיות בדבר הצלחת משא-ומתן לשחרור החייל החטוף    שר הביטחון: שליט לא יהיה בבית לפני הבחירות, אולי לפני תום כהונת הממשלה"
משה ריינפלד
640 בתים עלו עד כה באש בעשרות דליקות המשתוללות במדינת ויקטוריה, כנראה בגלל החום הכבד ואולי גם בגלל הצתות    [חגה במעגלים / צילום: AP]
אלעזר לוין
השנה יעמדו לפרעון אג"ח ב-15 מיליון שקל בלבד    תזרים מזומנים חיובי    צופים השנה רווח גלמי של 102 מיליון שקל בארץ, ועוד 32 מיליון שקל בחו"ל    מכירת טובות בתלמי מנשה ולהבים
משה ריינפלד
סגן הנשיא ביידן בוועידת מינכן: על אירן לבחור בין לחצים ובידוד לבין תמריצים משמעותיים אם תפסיק את התוכנית הגרעינית והתמיכה בטרור
יפעת גדות
חוקרים מגלים: צבע אדום גורם לנו לשים לב יותר לפרטים    הצבע הכחול מעורר יצירתיות    שני הצבעים משפיעים עלינו במידה ניכרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il