ראשי ענף היהלומים הבינלאומי הודיעו (יום ד', 11.2.09) כי יאחדו כוחות בקמפיין שיווקי ותקשורתי בינלאומי משותף שמטרתו הגברת צריכת היהלומים בעולם.
מפיקות הגלם הגדולות - דה בירס מדרום אפריקה, אלרוסה מרוסיה וריו טינטו מאוסטרליה, כמו גם חברות אחרות - מאחדות כוחות ויוצאות בקמפיין שיווק בינלאומי במטרה להגביר את צריכת היהלומים בעולם. ב-24 בפברואר תתקיים בלונדון פגישת העבודה הראשונה בה ייטלו חלק ראשי הענף העולמי. את הפגישה תוביל חברת הייעוץ הבינלאומית מקנזי שתגבש את הקמפיין ותוביל אותו בכל העולם.
בפגישה ישתתף גם אבי פז, נשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים. פז, שהיה בין יוזמי המהלך לכינון גוף משותף שיעסוק בשיווק גנרי של יהלומים, ייטול חלק בצוות שיוביל את הקמפיין.
"מדובר ביוזמה חשובה ומשמעותית ביותר עבור ענף היהלומים הבינלאומי. העובדה שכולנו מאחדים כוחות ומשווקים את היהלום הגנרי היא לא דבר מובן מאליו. שיתוף הפעולה הזה הוא בעל חשיבות אדירה והוא מאפשר לנו לצאת בקמפיין שיווקי ותקשורתי ממוקד ורחב מימדים ברמה הבינלאומית", אמר פז.