X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכירים במשרד הבריאות בעדויות בפני הוועדה הממלכתית למשבר המים: חלק מהמים המסופקים לציבור מקורם ב"קידוחים מזוהמים" פרופ' שלף: הציבור אינו מקבל אינפורמציה על איכות המים ברשות המים: "מתנשאים ולא מקשיבים"
▪  ▪  ▪
אפשר לשתות?

שאלות על איכות המים. יועץ לחברת מקורות ומומחה לאיכות המים, פרופ' גדליה שלף מהטכניון, אומר כי חלק ממי השתיה המסופקים לציבור מקורם ב"קידוחים מזוהמים". שלף אמר את הדברים במהלך עדות בפני ועדת החקירה הממלכתית למשבר המים (יום ד', 11.2.09).
בעדות טען שלף כי המים המסופקים לבתים אינם בהכרח ב"איכות מספקת, מערכת האספקה בערים אינה מתוחזקת כראוי, ועדיין נשאבים מי שתייה מקידוחים מזוהמים".
בתשובה לשאלת חבר הוועדה פרופ' יורם אבנימלך, הודה שלף כי הציבור אינו מקבל אינפורמציה מספקת על מקור המים הזורם בברז שבביתו. "בעיית זיהום מי התהום בגוש דן, למשל, סביב מפעלי תע"ש ידועה. חברת מקורות אינה אחראית לאיכות המים שמקבל האזרח. רשות המים ומשרד הבריאות אמורים לעקוב אחר זה. צריך לסגור כל באר שלא עומדת בסטנדרטים. אני לא חושב שלמשל ברמת גן הם יכולים להצביע מאיפה המים מגיעים".
כשנשאל על-ידי יו"ר ועדת החקירה, השופט (בדימ.) פרופ' דן ביין, מה לדעתו צריך לעשות כדי לשנות את המצב ברשות המים, השיב פרופ' שלף: "רמת הנכונות והמעורבות ברשות המים, כולל נציבות המים, הלכה וירדה במשך השנים. אחת הבעיות של רשות המים שמאפיינת הרבה משרדי ממשלה, שבגלל העוצמה והכוח הם לא מקשיבים. זהו גוף די סגור שלא מוכן להקשיב להצעות של אחרים. גישה של התנשאות. הבעיה החמורה היא חוסר כוח אדם מקצועי, כולל מהנדסי מים".
טענות דומות בנושא איכות המים עלו בעדויותיהם של בכירים ממשרד הבריאות. מדובר בעדות ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר איתמר גרוטו ושל המהנדס הראשי לבריאות הסביבה, אינג' שלום גולדברגר.
על השאלה: האם אזרח פרטי יכול לבקש ממשרד הבריאות לבדוק את איכות מי הברז בבית המשותף שהוא גר בו, השיבו השניים כי "אין זה נהוג שאזרח יבוא ויבקש באופן פרטני שמשרד הבריאות יבדוק את איכות מי השתייה בברז הפרטי שלו. יש מעבדות פרטיות שמוכרות ע"י משרד הבריאות. אם יש תלונות על איכות המים מצד הרשות המקומית, כמובן משרד הבריאות בודק זאת".
ד"ר גרוטו הדגיש כי "משרד הבריאות נוהג לבדוק את איכות המים בכל התחנות. מי השתייה בטוחים ומומלצים על ידיהם לשתייה..אלא שאין מספיק אפקט של יחסי ציבור לשתיית מי ברז".

תאריך:  11/02/2009   |   עודכן:  12/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עדות בוועדת החקירה: חלק ממי השתיה מזוהמים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בארץ אן בדיקות כימיות
בר דרור דוד  |  12/02/09 07:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נמרוד הלפרן
אשתו של ברנרד מיידוף משכה מחשבונם 15 מיליון דולר ערב מעצרו בגין הונאת הענק שגרמה להפסדים במיליארדים    בית המשפט העניק לתביעה ארכה של חודש נוסף לגיבוש כתב אישום נגד מיידוף
איציק וולף
המשטרה ממשיכה לחקור בקצב מואץ חשד להלבנת הון ועבירות נוספות מצד ליברמן    ספק אם ליברמן יאייש משרת שר בכיר כפי שהיה רוצה
רותי אברהם
סוף לויכוח על השימוש במכשיר הינשוף: בית המשפט העליון פסק כי המכשיר חוקי וכי הפגם בהסדרתו, קביעת ריכוז האלכוהול האוסר בנהיגה - יוסדר על-ידי המדינה בתוך 4 חודשים
איציק וולף
יו"ר הליכוד מבהיר בישיבת סיעת הליכוד כי ממשלת רוטציה בהשתתפות קדימה אינה על הפרק    "נפנה לשותפינו הטבעיים ואחר כך להרחבה"
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il