X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האיש הלין בביתו במושב ארבעה צעירים ערביים שוהים בלתי חוקיים תושבי יהודה ושומרון בית משפט מחוזי פסק שהמעשה חמור וסיכן את בטחון המדינה
▪  ▪  ▪
מסכנים את ביטחון המדינה [צילום: Flash90]

המדינה הגישה ערעור על גזר-דינו של בית משפט השלום בירושלים שהרשיע את חנניה לוי, על-פי הודאתו, בעבירות של הסעת תושב זר שלא כדין והלנה שלא כדין. על לוי הוטלו העונשים הבאים: שישה חודשי מאסר בפועל לריצוי בעבודות שירות, חמישה חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 1,500 שקל. ערעור המדינה הופנה כנגד קולת העונש.
מכתב האישום עלה שבמהלך תקופה, שנמשכה לסירוגין, עד לחודש מאי 2006, העסיק לוי, בדוכן ירקות שבבעלותו בשוק הסיטונאי בבית-שמש, ארבעה צעירים תושבי אזור יהודה ושומרון, ששהו בישראל שלא כדין ובידעו שהללו תושבים זרים השוהים בישראל ללא היתר. כמו-כן, במספר מועדים בחודש מאי 2006, הסיע את התושבים הזרים לביתו שבמושב יגל, והעמיד לרשותם מקום לינה.
בבית משפט קמא הבהיר לוי, ששלושה מהתושבים הזרים אחים, והרביעי הוא בן-דודם והם הועסקו בשוק הסיטונאי בבית-שמש במשך שנים אצל מעסיקים שונים מאז היו בני עשר. "נהגתי להעסיקם מעת לעת בדוכן בשוק, בעיקר בעבודות העמסה ופריקה".
לוי נחקר במשטרה לאחר שהארבעה הפלילו אותו וסיפרו בחקירתם שהוא העסיק אותם בשוק, הלינם בביתו והסיעם ברכבו במספר הזדמנויות.
בגזר-דינו הדגיש בית משפט קמא את חומרת העבירות, את הסיכון הנשקף מהן לביטחון הציבור, ואת מדיניות הפסיקה המחייבת הטלת עונשים מרתיעים. עם זאת, בהתחשב בכך שמדובר בהרשעתו הראשונה של לוי בעבירות דנן, ובעובדה שעשה, בשנים האחרונות, מאמץ לנהל אורח חיים נורמטיבי, החליט בית משפט קמא להסתפק בהטלת מאסר שירוצה בעבודות שירות.
בכתב הערעור טענה המדינה, שהעבירות ונסיבות ביצוען חייבו הטלת מאסר בפועל, לריצוי בין כותלי הכלא, ועל-כן עתרה להמיר את המאסר בעבודות שירות למאסר של ממש. לוי השיב שאין עילה להתערבות בגזר-דינו של בית משפט קמא שהטיל עליו עונש מכביד יחסית.
בפסק דין שניתן לפני שבועיים, קיבל בית משפט המחוזי בירושלים את הערעור והטיל על לוי 3 חודשי מאסר לריצוי בין כותלי הכלא במקום עונש של שישה חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות.
"עבירות של העסקת תושב זר ללא היתר, כמו אלו של הסעת תושב זר, או הלנתו בישראל, ללא היתר, הִנן חמורות, זאת בשל הסיכון הנשקף מהן לביטחון הציבור, בתקופה שהמדינה חשופה לביצוע פיגועי טרור על-ידי שוהים בלתי חוקיים. הסיכון נובע מהקושי לאתר בקרב השוהים הבלתי חוקיים בתחומי המדינה את אלה הזוממים לבצע פיגועים, ומהאפשרות שהעבירות האמורות אף תסייענה - במודע ואף שלא ביודעין - לביצוע פיגועים. נוכח מהות העבירות, ביצוען ביודעין, המניע הכלכלי שעמד ביסודן, מספר התושבים הזרים (ארבעה), והישנות המעשים לאורך מספר שנים, היה מקום להשית על המשיב רכיב של מאסר בפועל לריצוי של ממש, ולא להסתפק בהטלת מאסר בדרך של עבודות שירות; ומכאן נדרשת התערבותנו כערכאת הערעור", הבהיר בית המשפט.

תאריך:  15/02/2009   |   עודכן:  15/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מושבניק שהעסיק שב"חים - לכלא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מתי יבינו המעסיקים הסיכון לא מ
ריבלין  |  15/02/09 21:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
הכלה ביקשה לקבל את כספה לאחר שהזמינה שמלה מחנות אחרת    המעצבת השיבה שנגרמו לה הפסדים ואינה חייבת דבר - היא תחזיר את עלות השמלה
איריס פרחי
לדברי הנוסעת, המזוודה הכילה פריטים יקרים ועל אגד לשלם את מלוא שוויים    אגד השיבה שהפיצוי מוגבל וכפוף לסכום הקבוע בתקנות המפקח על התעבורה
עמר בנוביץ
פורוורד מכבי ת"א עבר אולטראסאונד. צפוי להיות כשיר למשחק מול נהריה
עידן יוסף
לראש הממשלה יוקצבו החל מתחילת השבוע ארבעה חודשים להשיב על דוח המבקר המקיף מאז ומעולם    בנושאי הביקורת בדוח השנתי: הפשיעה והתאונות
מחלקה ראשונה
התלונה תיבדק באיחור לאחר שהעובדת ביקשה בדיקה פנימית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il