X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישראמקו מאבדת עוד 7.4% - מחקה 30% בשלושה ימים; טבע עולה ב-1.7%
▪  ▪  ▪
העליות החזיקו זמן קצר בלבד [צילום: לע"מ]

פתיחה בעליות שערים קלות החזיקה מעמד רגעים ספורים ודקות לאחר מכן עברה הבורסה לירידות. מדד ת"א 25 יורד ב-0.6% לרמה של 683 נקודות; מדד תל אביב 100 משיל 0.5% לרמה של 622 נקודות; מדד התל טק מוסיף 0.4%. מחזור המסחר מסתכם ב-150 מיליון שקל.
שבוע המסחר נפתח גם בציפיה לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר היום בשעה שש וחצי. התחזיות הן כי מדד המחירים לצרכן ירד בחודש ינואר ב0.4%-0.6%, וכי בחודשים קרובים תהיה האינפלציה נמוכה.
אינפלציה נמוכה מעבר לציפיות עשויה להמשיך ולהעיד על עומק המיתון במשק הישראלי, דבר שעשוי עוד ללחוץ על המסחר בבורסה. ההערכה היא כי המדד הנמוך יוביל את הנגיד סטנלי פישר להוריד את הריבית בשבוע הבא בעוד 0.5% לרמה של 0.5% - רמת שפל של כל הזמנים.
מגמה שלילית נרשמה בארה"ב בסוף השבוע ולמרות אישור תוכנית התמריצים של הממשל לסיוע של כ-800 מיליארד דולר. מדד הנאסד"ק איבד 0.5% ובסך הכל ירד ב-3.6% השבוע ומדד הדאו ג'ונס נחלש ב-1% ובסיכום שבועי איבד 5.2%.
האנליסטים בבנקים נשמעו בסוף השבוע פסימיים. "בטווח הקרוב צפוי תיקון של העליות כאשר ההתאוששות תגיע רק ברבעון הרביעי". בבנק הפועלים אמרו כי כל עוד לא צפוי שינוי בתנאי המקרו הכלכליים לא כדאי להגדיל את הרכיב המנייתי.
עונת הדו"חות הכספיים מתחילה לצבור תאוצה. טבע תפרסם את תוצאותיה לרבעון הרביעי ביום שלישי הקרוב ותערוך גם כנס משקיעים באותו יום. דו"ח זה יהיה למעשה הדו"ח האחרון של טבע לפני איחוד תוצאותיה עם באר. מניית החברה מטפסת בעקבות פער חיובי עימו פתחה.
מניות הגז והפט עשויות להמשיך ולרכז מחזורים ערים, לאחר שמרביתם סבלו ממימושים כבדים ביומיים האחרונים של השבוע. מיום רביעי, יום לאחר ההודעה על ההצלחה במבחני הפקת הגז ועל כמות הגז שנמצאה גבוהה ב-60% מהכמות עלייה דווח קודם, החלו מניות חיפושי הגז והנפט להיחלש במה שנראה כמו "קנה בשמועה ומכור בידיעה". ישראמקו איבדה כחמישית משווייה ביומיים וגם היום היא ממשיכה להיחלש.
נייס שעלתה ב-14% ביומיים האחרונים לאור הדו"חות הטובים יורדת 1%. ביום שישי קיבלת מניית החברה הורדת המלצה "מקנייה" לניטרלי" מבנק ההשקעות השוויצי UBS.
בזירה של כי"ל - מאבדת גובה. מניות הדשנים נסחרו במגמה מעורבת בארה"ב. פוטאש ומוסאיק שמרו על יציבות יחסית ואילו אגריום התחזקה ב-3.3%.

תאריך:  15/02/2009   |   עודכן:  15/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך עולה מנתוני אוקטובר-נובמבר 2008 של התאחדות התעשיינים    1,270 עובדים נטו נגרעו מהתעשיה    נרשם קיטון של 5.3% בייצור ההיי-טק
משה ריינפלד
חוקרים אמריקנים גילו במחשב ובטלפון הנייד של ראש תחנת סוכנות הביון באלג'יריה תצלומים המוכיחים שהוא סימם שתי נשים אלג'יריות ואנס אותן
גלית יצחק
הדוגמנית ומעצבת הפנים ג'ני צרוואני תוביל את קמפיין רשת האופנה HDL דפנה לוינסון לאביב קיץ 2009    תקבל 100,000 דולר לשנה    [צילום: אלון שפרנסקי]
משה ריינפלד
שימוש בתוכנת סקייפ מקשה על החוקרים לצותת לשיחות    גם התקשורת האיטלקית בצרה: חוק חדש ימנע פרסום פרטים מהאזנות סתר
יפעת גדות
עודף שומן בבטן נמצא קשור לעלייה משמעותית בפעילות המיגרנות הן בקרב גברים והן בקרב נשים בין הגילאים 20 ל-55    נשים עם עודף שומן בבטן היו בסבירות גבוהה ב-30% לחוות מיגרנות לעומת נשים ללא עודף שומן בבטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il