תזמורת הבארוק, "בארוקדה", המבצעת בארוק בכלים אותנטיים, יוצאת בעוד שבועיים, ברחבי הארץ, בפרויקט חדש של מוזיקה איטלקית מסוף המאה ה-17.
המדובר במוזיקה שנשמעה ובוצעה בגטו של מונטובה, של הרנסנס המאוחר, והיא כוללת יצירות של סלומונה די-רוסי, קלאודיו מונטיוורדי, ג'ובאני פיקי, קרלו גרוסו וג'ובני גבריאלי.
לצורך הופעותיה תשתף התזמורת פעולה עם ההרכב הקולי הייחודי, "נביאי הקווינטה", בסיור חגיגי שיציג את תקופת הזוהר של קהילות ונציה ומנטובה במאה ה-17.
בתוכנית: מזמורים לבית הכנסת, מאת המלחין היהודי סלומונה רוסי, פיוטים מבתי הכנסת של קהילות איטליה, מוזיקה חילונית של מלחיני התקופה הגדולים, מונטיוורדי וגבריאלי, וקנטטה יהודית של קרלו גרוסי. בין היתר יושמעו הטקסטים המוכרים של "מעוז צור", "על נהרות בבל" ו"קדיש", בעיבודים רנסנסיים מלאי-חיים וקסם, לצד מוזיקה איטלקית אמוציונלית ומסעירה.
הישגים אמנותיים "בארוקדה", תזמורת חדשה יחסית בשמי המוזיקה העתיקה בישראל, התמקמה במהרה בראש ההרכבים המוסיקליים המבצעים מוזיקה בכלים תקופתיים בארץ וזכתה לשבחי הביקורת. ההישגים האמנותיים תורגמו להצלחה מקצועית, שהפכה את בארוקדה להרכב מבוקש על-ידי קהלים בארץ ופסטיבלים בחו"ל. בתחילת העונה נעלה בארוקדה את פסטיבל ורז'דין היוקרתי בקרואטיה בקונצרט מרגש, שעורר הדים בארץ ובאירופה.
בארוקדה, הבנויה כקולקטיב, הוקמה על-ידי קבוצה של נגנים סולנים, שהשתלמו באקדמיות היוקרתיות למוזיקה עתיקה בחו"ל ושבו לישראל על-מנת להקים כאן תזמורת בארוק אותנטית. נביאי הקווינטה הינו הרכב קולי, ייחודי בעולם המוזיקה הקלאסית, הבנוי מקולות גברים בלבד, מאחר שבעידן הרנסנס לא נהגו נשים לבצע מוזיקה אמנותית עלי בימות. ההרכב הופיע ברחבי אירופה והשתתף בהקלטה של יצירות עבריות.
הקונצרט הראשון יושמע ב-28 בפברואר במרכז עינב בתל אביב; ב-4 במרס הוא יתקיים באולם ימק"א בירושלים וב-5 במרס באולם וייל בכפר שמריהו.