X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר נקגאווה הודיע שיפרוש לאחר אישור התקציב בפרלמנט, אך האופוזיציה דורשת שיעזוב את תפקידו כבר עכשיו
▪  ▪  ▪
סויצ'י נקגאווה במסיבת העיתונאים [צילום: AP]

שר האוצר של יפן סויצ'י נקגאווה הבטיח (יום ג', 17.2.09) כי יתפטר, אף שהכחיש שהיה שיכור במסיבת העיתונאים של ועידת G-7 ברומא. הפרשה מנחיתה עוד מהלומה לראש הממשלה הלא-פופולרי, טארו אסו, בשנת בחירות.
ואולם הבטחתו של נקגאווה להתפטר לאחר שיאשר הפרלמנט את הצעת התקציב - הליך שעושי להימשך שבועות - אינה משביעה את רצון האופוזיציה, והיא דורשת שיעשה זאת מייד.
פרשנים בטוקיו אומרים כי הקיפאון הפוליטי יימשך ויגביר את הקושי לחלץ את יפן מהמיתון הכלכלי החמור ביותר שאליו נקלעה מאז משבר הנפט העולמי ב-1974.
הסערה סביב התנהגותו של נקגאווה במסיבת העיתונאים באה בשעה שהתמיכה הציבורית באסו צונחת. לפי סקר דעת קהל מעודכן, פחות מ-10% מהציבור תומכים בו כעת. וזאת בשעה שהממשלה חייבת להכריז על בחירות לכל המאוחר באוקטובר.
אחד מראשי המפלגה הדמוקרטית שבאופוזיציה, קנג'י ימאוקה, אמר לכתבים בטוקיו כי נקגאווה חייב להתפטר עכשיו, שאם לא כן תגיש המפלגה הצעת אי-אמון לבית העליון של הפרלמנט, שבו יש לאופוזיציה רוב.
להצעות כאלה אין תוקף מחייב, אך בעבר הן אילצו שר להתפטר. למפלגת השלטון הליברלית-דמוקרטית אין מועמד ברור למלא את מקומו של נקגאווה, למעט שר הכלכלה קאורו יוסאנו.
נקגאווה אמר כי יתפטר לאחר שתושלם העברת התקציב בבית התחתון של פרלמנט, אף שהמועד המדויק לסיום כהונתו לא צוין. "גרמתי צרות לעם היפני", אמר נקגאווה במסיבת העיתונאים שבה הודיע על התפטרותו. "אני מתנצל על שגרמתי מבוכה בשל הטיפול הרשלני בבריאותי".
תרופה נגד צינון
במסיבת העיתונאים של שבע המדינות העשירות, שהתקיימה ברומא, נראה נקגאווה מנומנם, דיבר בגמגום, ועשה רושם שהשתכר. לדבריו, לא שתה יותר מלגימת יין לפני מסיבת העיתונאים, אך תרופה נגד צינון השפיעה עליו.
ראש הממשלה אסו מנסה להעביר תקציב נוסף לשנה הפיסקלית המסתיימת ב-31 במארס, וכן תקציב שיא של 88.5 טריליון ין לשנה הפיסקלית הבאה, שתסתיים במארס 2010, כדי לסייע להאיץ את פעילות המשק.
אסו ביקש ביום ב' מנקגאווה, מבעלי בריתו הקרובים, להישאר בתפקידו, אך בשורות מפלגת השלטון, במפלגת האופוזיציה ובציבור היפני גובר הלחץ לפיטוריו.
סקרי דעת הקהל מלמדים כי לאופוזיציה הדמוקרטית יש סיכוי טוב להוריד השנה את הליברלים-הדמוקרטים מהשלטון, לאחר 50 שנות שלטון כמעט רצופות.

תאריך:  17/02/2009   |   עודכן:  17/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יפן: שר האוצר "השיכור" הבטיח להתפטר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה ליורם מרציאנו
סתם אזרח  |  17/02/09 09:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
תרופה לטיפול בלחץ דם גבוה החלישה באופן משמעותי את הזכרונות המפחידים מעכבישים בקבוצה של מתנדבים בריאים שנטלו אותה    תקווה לטיפול יעיל בהפרעת לחץ פוסט טראומתי
איציק וולף
בכיר בסי איי איי אמר כי ישראל מפעילה באירן מתנקשים על-מנת לשבש את קצב פיתוח תוכנית הגרעין האירנית    "המטרה: לעכב, לעכב, לעכב"
יפעת גדות
חוקרים מזהירים כי לאורך זמן, השימוש בשינה כמנגנון התמודדות עם הכאב עלול לגרום להתפתחות דפוסי שינה לקויים ולאינסומניה כרונית
יפעת גדות
מחקר חדש מראה כי נשים ששתו ארבע כוסות קפה או יותר ביום היו בסיכון נמוך ב-20% לשבץ בהשוואה לנשים ששתו פחות מכוס קפה אחת בחודש
יפעת גדות
החיזבאללה עשה כל מאמץ למנוע הסגרת פרטים כלשהם על מצבם של השניים ורק שנים מאוחר יותר יתברר כי אחד הלוחמים נהרג בחילופי האש וחברו שנפצע אנושות מת זמן קצר לאחר מכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il