X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חגיגה של טבע מתפרץ, אירוח אתני ואותנטי עם מאכלים וטעמים כפריים ביואב יהודה
▪  ▪  ▪
חוויית אירוח יוצאת דופן

אזור יואב יהודה נמצא במרחק נסיעה קצר ממרכז הארץ. קשה לפספס שהגענו למקום הנכון, חבל ארץ ירוק עם נופים משגעים של גבעות מכוסות בפריחה אדומה של כלניות, שקדיות ורקפות, לצד כליל החורש בפריחה עזה של ורוד וסגול, מטעי זיתים כסופים וגפנים משתרגות וסדורות בכרמים. בתוך כל אלו משובצים מנזרים וכנסיות, מושבים, קיבוצים, חוות צאן ויקבים.
באזור זה של נופים נפלאים מתקיים פסטיבל אוכל כפרי ה-9, ביוזמת עמותת התיירות יואב-יהודה, בין ה-20 בפברואר ועד ה-14 במרץ ומציע ארבעה סופי שבוע של אוכל כפרי.
הקונספט המרכזי של הפסטיבל, שגובש על-ידי מפיקת הפסטיבל, אפרת אליאסף-גורפינקל, הינו לתת ביטוי למגוון העצום של בשלנים מקומיים עממיים, לפתח אפיקי פרנסה לתושבי האזור, שלא עסקו בתיירות עד כה ולבסס את המסעדות הכפריות הפועלות במקום, אשר מציעות סגנונות בישול מענגים ומגוונים.
הפסטיבל מתרחש בו בזמן בעשרות מקומות וישובים ומאפשר ליהנות מחוויות שונות ביניהן טיול, אוכל אתני בבתים, קדירות בשר ביין ביקבים, טיול עם עדר עיזים וארוחת גבינות, טעימת שמני זית בבית בד לצד מזטים המבליטים את טעמיו. ניתן ליהנות גם משוקולדים בעבודת יד, עוגות בקונדיטוריות בוטיק משגעות, תה צמחים ובישולי שדה במנוחה לצד הג'יפ, סלסילות פיקניק ממיטב מעדני האזור למטיילים ביערות המטופחים ובפארקים המשוחזרים, ארוחות בראנץ' עשירות, קונצרטים, סדנאות אוכל ועוד.
זוהי הזדמנות חד פעמית ליהנות מחוויית אירוח יוצאת דופן בבית הבשלניות המקומיות. נשות האזור פותחות את ביתן וליבן ומגישות מאכלים ששימרו את הטעמים והמתכונים המסורתיים לפי שיטות הבישול הייחודיות למשפחתן ועדתן.
האורחים יושבים בביתה, גינתה או מרפסתה של המשפחה המארחת, מקשיבים לסיפורי המשפחה, בעוד במטבח הסמוך מבעבעים על הכיריים הסירים מעלי ניחוחות, בהם מתבשל המיטב שבמטבחים הביתיים - המטבח הכורדי, המרוקאי, הטוניסאי, התימני, הארגנטינאי, ההונגרי ועוד. הקשר הישיר בין המארחים והאורחים מתבל את האירוח בתבלינים שאי אפשר להשיגם באף חנות.
גם השנה יושם דגש לקשר ולמחויבות המשתתפים אל הטבע, כפי שהוא משתקף במאכלים, ביינות, במרקחות, בגבינות ובשמני הזית שמקורם באדמה ובאקלים המקומיים. זאת בנוסף לכל אותם העשבים, גרגרים, פיטריות, פירות וירקות הגדלים בר, שהגשם מצמיח בהרים, בגאיות ובעמקים, אלה ישתלבו במטבחים העונתיים של תושבי המקום. חג הפורים, החל במהלך ימי הפסטיבל, יתבטא במאכלי חג אותנטיים ויצירתיים ממגוון עדות וטעמים.
אזור יואב יהודה כורך את האוכל עם השפע התרבותי המאפיין את העונה: מוזיקה במנזרים, אין ספור טיולי פריחה בפארקים המטופחים, ברכב, ברגל, ובהרבה הרבה גלגלי אופניים. אמני האזור משתלבים אף הם בחוויה והיופי של תוצרי כישרונם מעצים את הסינרגיה שמבטא הפסטיבל.
לדברי אליאסף-גורפינקל, הפסטיבל מוכיח כי אוכל ותיירות כפרית יכולים להפוך למסורת מענגת שאפשר וכדאי לצפות לשובה, "עשרות אלפי מבקרים הפוקדים את הפסטיבל מדי שנה, הפכו אותו למקור נשימה מרעננת של יופי, רוגע וטוב טעם, עבורם ועבור העסקים המארחים. מוצרי הפסטיבל משקפים את התפיסה שבה האנשים והטבע בו הם חיים, חוברים יחדיו ויוצרים רקמה עשירה, תוך כבוד והפריה הדדית. הפסטיבל מתגוון גם בזכות שיתופי הפעולה של עשרות האומנים והאמנים הגרים באזור ויוצרים בו לאורך כל השנה. השנה נייחד התרחשויות פסטיבליות המדגישות את הקשר שבין אמנות ואוכל".
פרטים נוספים, בעמותת תיירות יואב-יהודה: 08-8502240.

פורסם במקור באתר אינדקס מדיה
תאריך:  17/02/2009   |   עודכן:  17/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון רוזנבלום
החבובות, שזכו להצלחה מסחררת בשנות ה-70 וה-80, עושות קאמבק קולנועי בעזרת התסריטאי המצליח ג'ייסון סיגל
עופר וולפסון
תרכוש גם חלק מפעילות החברה    סך הרכישה 23.5 מלש"ח    גיבור ספורט תפטר כ-100 מעובדיה בק"ש ובנתניה    דלתא מעריכה כי מכירותיה ל-NIKE יגדלו בכ-90 מלש"ח בשנה
משה ריינפלד
מבריחי סמים ממקסיקו לארה"ב מגבירים את השימוש בכלי הטיס הזעיר להברחת מריחואנה, ומנצלים את מחירו הזול ויכולתו לחמוק מהמכ"ם
אלעזר לוין
ישלם למינהל 137 מיליון שקל בעד מתחם בן 392 דונם לבניית 1,070 דירות
אלעזר לוין
אפריקה-ישראל מבהירה: אין מדיניות של מכירת נדל"ן תמורת אג"ח    המגרשים בסביון נמכרו בעסקה חד-פעמית, ביוזמת בעלי האג"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il