X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יותר ממחצית ממנהלי הכספים שנסקרו במדד דה-מארקר ו-SAP רואים שיפור בכלכלה לכל המוקדם בעוד 16 חודשים 64.2% פחות אופטימיים מאשר ברבעון שעבר
▪  ▪  ▪
רואים את הסוף. מנהלי הכספים [צילום: AP]

מדד מנהלי הכספים של TheMarker ו-SAP, בשיתוף עם פורום CFO מגלה (יום ד', 18.2.09) כי יותר ממחצית (51.9%) ממנהלי הכספים שנסקרו במדד סבורים כי כלכלת ישראל תחל לחזור לעצמה רק בחציון הראשון של שנת 2010. כמוהם חושבים 28.2% מעמיתיהם האמריקנים והאירופים לגבי הכלכלה המקומית שלהם.
כמו-כן, מניתוח תוצאות המשיבים עולה כי מנהלי הכספים הישראלים צופים את הזמן הארוך ביותר - 16 חודשים - עד לתחילת החלמת הכלכלה בארץ.
מהתוצאות עולה גם כי 64.2% מהמשיבים פחות אופטימיים לגבי כלכלת ישראל בהשוואה לרבעון הקודם, 15.7% יותר אופטימיים ו-20.1% אופטימיים באותה מידה. ההשוואה הבינלאומית מראה כי המגמה העולמית נוטה באופן בולט להיות פחות אופטימית מאשר זו שבישראל. התוצאות משקפות את התפיסה כי מדינת ישראל השכילה למדר עצמה במידה מסוימת מהשפעות המשבר הגלובלי, אך עם זאת, העובדה שאין ממשלה יציבה בישראל מאז פרוץ המשבר בספטמבר 2008 מקשה על התמודדות המשק עימו.
לגבי מידת האופטימיות בנוגע לחברות בהן מנהלי הכספים הראשיים מכהנים, 44.3% מהנשאלים פחות אופטימיים בהשוואה לרבעון הקודם, 20.3% יותר אופטימיים ו-35.4% אופטימיים באותה מידה. בהשוואה לשווקים המובילים בעולם ניתן לראות כי מנהלי הכספים הישראלים יותר אופטימיים מעמיתיהם בעולם.
נגה קינן, יו"ר פורום CFO התייחסה לנתון זה ואמרה כי "כאשר מנהלי הכספים הראשיים מצויים לגבי הנתונים בפועל בחברותיהם, הם אופטימיים יותר מאשר הערכתם את הנתונים עליהם הם קוראים בעיתונות או שומעים בשיח הציבורי".
נותנים יותר אמון מאשר בחו"ל
לשיעור גבוה מבין מנהלי הכספים הישראלים אמון ניכר במוסדות הפיננסיים עימם הם עובדים. 49.1% אינם מודאגים מיציבות המוסדות הפיננסים בישראל, זאת בהפרש גדול ביחס לעמיתיהם בארה"ב ובאירופה, שם רק 26.45% מביעים אמון במוסדות עימם הם עובדים. ההסבר לאמון בארץ נובע בעיקר מההסתמכות על ניסיון העבר במשבר הבנקים בו הוכיחה הממשלה כי היא אינה נותנת להם ליפול, בצירוף אמירות הממשל בהווה כי לא יתנו לאף מוסד פיננסי ישראלי להתמוטט.
מהתשובות לשאלת האתגרים הפיננסיים העומדים בפניהם ברבעון הקרוב עולה מצוקת המימון. האתגר המשמעותי ביותר הינו גיוס אשראי בנקאי עם 31.4% מהתשובות, אחריו מיחזור אשראי חוץ בנקאי עם 19.2% וגיוס אשראי חוץ בנקאי צמוד אליו עם 18.3%. מחיר האשראי הבנקאי עם 13.7%, מימון המחקר והפיתוח - 6.7% וערבויות - 5.2%.
"מפלס האופטימיות עוד יעלה ויירד לא מעט"
איתן אבריאל, עורך אתר דה-מארקר, הוסיף כי "בהנחה שציבור מנהלי הכספים בחברות הגדולות יודע טוב מאחרים לחזות את העתיד - תוצאות סקר מנהלי הכספים הן חדשות מעודדות עבור המשק הישראלי. מאחר שהמשבר מתבטא קודם כל בקיפאון פיננסי ובקושי מצד חברות לגייס מימון, מנהלי הכספים יותר מודעים אליו ויותר מודאגים ממנו מאשר מנהלים בתחומים אחרים".
אבריאל הוסיף כי "האופטימיות שלהם מול מנהלי כספים בחו"ל והאמון שהם מביעים כלפי המוסדות הפיננסיים הם ראייה חיובית נדירה בגל החדשות המדאיגות שזורם לשווקים בשבועות האחרונים. אלא, שזו כמובן נקודת מדגם אחת בלבד. היום, יכולת החיזוי נמוכה מאי פעם ומפלס האופטימיות של מנהלי הכספים עוד יעלה ויירד פעמים רבות השנה. החשיבות הגדולה של המדד החדש היא העקביות, והיכולת שטמונה בו לאפשר בעתיד ניתוח מגמות ולימוד המתאם בין רמת האופטימיות לבין נתוני אמת מהכלכלה הריאלית".
לדברי גלעד גנס, מנכ"ל SAP ישראל, הצרכים של סמנכ"לי הכספים משתנים בשל המשבר. לדבריו, הם הפכו לצרכנים של מערכות טכנולוגיות, המסייעות להם בקבלת החלטות בזמן אמת לצרכי חיסכון והתייעלות. "ישראל נכנסה למשבר מאוחר יותר, ולכן גם תצא ממנו מאוחר יותר. כתוצאה מכך יושפעו דפוסי ההתנהגות של מנהלי הכספים בכל הקשור לשימוש במערכות תומכות החלטה, מערכות ניתוח עסקי, מערכות המחזקות את הפיקוח והעמידה בתנאי הפיקוח בארגונים, כמו גם ביישומים לניטור סיכונים. שימוש במערכות אלו אינו טכני בלבד, אלא יביא לשינוי תפיסת תפקידם מכיוון בעלי תפקידים בכירים אחרים בארגון וכן לשינויים תהליכיים, שיסבו לארגונים התייעלות וחיסכון בטווח הקצר".

תאריך:  18/02/2009   |   עודכן:  18/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדד מנהלי הכספים: שיפור כלכלי-בחצי ה-1 של 2010
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
7 מיליון תושבים מצוטפפים על קרקע בשטח 609 קמ"ר    ד"ר טל שחור: הערבים והדרוזים מקבלים, יחסית, שטח גדול יותר מהיהודים
גלית יצחק
ד"ר פינטוב מתריע: כאשר מורה מחזיקה ריטלין עבור תלמיד אחד, ידה קלה על ההדק להציע כדור כזה גם לתלמיד אחר    פרופ' פורטר: בעולם מתים יותר אנשים מתופעות לוואי של אקמול
אלעזר לוין
הערכה: הפרישה נובעת מהפסדי החברה בבורסה אשתקד    המנכ"ל רומז
רן פרחי
התביעה דרשה גזר דין מוות לתימני מוסלמי, שהתרברב והרג יהודי בתימן, צפונית לבירה צנעא בסוף השנה שעברה
עופר וולפסון
הכונס הרשמי פרסם ההנחיות, הקובעות אמות מידה לפיהן ייקבע גובה התשלום החודשי שיוטל על החייב    מידע עדכני על הליכי פשיטת רגל ופירוקי חברות יפורסם באתר הכונס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il