X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגא אנטרפרייז שילמה לארבעה עובדים את שכר המינימום באיחור רב והורשעה לפי חוק שכר מינימום הוטל עליה קנס על תנאי ל-3 שנים בסכום דומה
▪  ▪  ▪
בית הדין הארצי לעבודה [צילום: פלאש 90]

בית הדין לעבודה גזר בימים האחרונים על חברת סגא אנטרפרייז לשלם קנס בסך 727,200 שקלים וכן קנס על תנאי למשך שלוש שנים, בסך 727,200 שקלים נוספים.
משרד התמ"ת היה זה שהגיש כתב אישום נגד חברת סגא אנטרפרייז, בטענה שהעסיקה נער ושלושה עובדים בגירים ולא שילמה להם את שכר המינימום במועד הקבוע לתשלום השכר. החברה שילמה לעובדים את השכר בסופו של דבר, באיחור של מספר חודשים, לאחר פתיחה בחקירה.
סגא אנטרפרייז, המפעילה מתחמים של משחקים אלקטרוניים, לא שילמה את שכר המינימום של ארבעת עובדיה במועד וטענה במסגרת ההליכים כי העובדים קיבלו את שכר המינימום במועד מאוחר יותר ולכן חוק שכר מינימום כלל אינו חל, אלא מדובר רק בהלנת שכר, שלפי חוק הגנת השכר איננה עבירה פלילית.
יצויין, כי במסגרת הדיונים בתיק ניתנה החלטה עקרונית לפיה על המעסיק לשלם את שכר המינימום במועד הרגיל לתשלום שכר, שהוא המועד הקבוע לפי חוק הגנת השכר. במסגרת פסק הדין בתיק, נקבע כי הראיות שהוצגו לבית הדין מוכיחות כי אכן התבצעה עבירה לפי חוק שכר מינימום, וכי התכלית החשובה העומדת ביסוד חוק שכר מינימום מצדיקה פרשנות רחבה מן המשמעות המילולית, וכי מועד תשלום השכר הוא חלק אינהרנטי של החובה לשלם שכר מינימום.
עוד נקבע בפסק הדין כי השיטה של הנאשמת, ששילמה את שכר העובדים לשיעורין - פסולה ולא ניתן להכשירה, וכי נסיבותיה הכלכליות של הנאשמת אינן מבטלות את החובה הקבועה בחוק לשלם את שכר העובדים אשר לא יפחת משכר המינימום וישולם במועד.
משרד התמ"ת טען, באמצעות עו"ד גלי לוי, כי לאור התנהלות הנאשמת וניצול העובדים הצעירים, על בית הדין להטיל על הנאשמת קנס משמעותי שיעקור את התופעה מן השורש ויעביר באמצעותו מסר מרתיע לציבור המעסיקים.
השופטת התייחסה להחלטת הנאשמת להמשיך בהעסקת העובדים ובפעילות החברה וטענה כי היה על הנאשמת לשקול את כל השיקולים קודם להעסקת העובדים ולא להטיל על כתפיהם את מצוקותיה הכלכליות של החברה. נקבע כי תשלום השכר בסכומים קטנים הינו "בבחינת העמדת העובדים כמקבצי נדבות".

תאריך:  22/02/2009   |   עודכן:  22/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
727 אלף שקל קנס על הפרת חוק שכר מינימום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רז
רהב העיד במסגרת תביעה בסך 185 אלף שקל שהגיש נגדו המתווך קובי אזולאי, בטענה שרהב לא שילם לו דמי תיווך בעבור חלקו בעסקה שבה שכר רהב כ-1,000 מ"ר בקומה 25 - הגבוהה והיוקרתית ביותר - במגדל המוזיאון בתל אביב    רהב: אם אתעלף עכשיו זה יפתח את כל מהדורות החדשות
יפעת גדות
מרק עוף הוא מאכל מנחם, ג'ינג'ר מקל על קיבה עצבנית ומשקה תמרים חם יכול לעזור להירדם    יש להיזהר עם עירוב אלכוהול עם תרופות להצטננות
עופר וולפסון
פרופ' שמואל האוזר מונה לדירקטור בהדס תעודות סל    אייל גבאי מונה לדירקטור בגאון קרנות נאמנות וליו"ר ועדת ההשקעות שלה    נסים כהן ימונה לדירקטור בגאון גמל וליו"ר ועדת ההשקעות שלה בכפוף לאישור האוצר
רותי אברהם
נדחתה תביעת דיבה של בכיר לשעבר ברשות המיסים - שוקי משעול נגד נציב שירות המדינה - שמואל הולנדר    השופטים: "לא היה מקום לקבוע שבהיעדר מעשה - אין חסינות"
גדי להב
גדי להב צפה בפרק של אתמול וראה לוזרים עם אפס אסטרטגיה, שלא יודעים לנצל הזדמנויות פוליטיות    למיכל, שהודחה, גם כך לא היה סיכוי לנצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il