X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
104 מרצים וחוקרים, שהחלו את דרכם במוסדות להשכלה גבוהה בישראל ובחרו לעזוב את הארץ לטובת הצעות תעסוקה מהמוסדות המובילים בעולם, שבו השנה לארץ
▪  ▪  ▪
בלימה בבריחת המוחות? [צילום: AP]

מנתוני הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה עולה (יום ב', 23.2.09) כי בשנת הלימודים האקדמית תשס"ט נקלטו באוניברסיטות המחקר בישראל 104 מדענים שחזרו לארץ, לאחר שהועסקו על-ידי מוסדות אקדמיים בעולם. בנוסף, כבר עכשיו ידוע לוועדה כי למעלה מ-25 אקדמאים סיכמו על חזרתם לארץ לקראת שנת הלימודים הבאה כאשר "עונת הצייד" טרם החלה.
מדובר במרצים וחוקרים, שהחלו את דרכם במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, ובחרו לעזוב את הארץ לטובת הצעות תעסוקה ממוסדות מובילים בעולם. כל האקדמאים החוזרים נקלטו בתקנים חדשים ושובצו בהתאם לניסיונם בדרגות השונות מדרגת מרצה ועד לדרגת פרופסור מן המניין.
במסגרת הסיכום התקציבי של משרד האוצר עם הות"ת, הוקצו בשנת 2009 כ-95 מיליון שקלים לטובת סל לקליטת מדענים חוזרים, הקמת מעבדות ושיפור של תשתיות המחקר במוסדות שבהם נקלטו. בהתאם לסיכום התקציבי, מגבשים הוועדה לתכנון ולתקצוב ומשרד האוצר את הקריטריונים לחלוקת התקציב הייעודי למוסדות ההשכלה השונים. לאחר גיבושם הסופי של הקריטריונים, יועברו התקציבים לאוניברסיטות על-ידי ות"ת.
נתוני הות"ת מלמדים כי חלק מהחוקרים החוזרים הינם דוקטורים צעירים, בעלי ניסיון של 6-4 שנות עבודת מחקר במגוון תחומי ידע החל מננו-טכנולוגיה, ביולוגיה, כימיה, פיסיקה וכלה בתחומי מדעי הרוח והחברה כמו חינוך, היסטוריה ומשפטים.
מדענים נוספים שבחרו לשוב ולעבוד באוניברסיטאות בארץ הינם אקדמאים בכירים, ששבו ארצה לאחר תקופת עבודה אקדמית ממושכת בחו"ל של 10 עד 25 שנים ונקלטו בדרגת פרופסור חבר. מדובר במדענים ישראלים מהמובילים בתחומם, שהחזיקו בתקנים ובמשרות גבוהות במוסדות יוקרתיים כמו אוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה, אוניברסיטת אוקספורד באנגליה, האוניברסיטאות האמריקניות הבכירות NYU, MIT, ו-NIH. כמו-כן, ישנם מדענים שחזרו ארצה ממוסדות המובילים באירופה כמו אוניברסיטת ז'נבה, מכון המחקר האירופי ETH הממוקם בשוויץ וביה"ס למדעי המחשב KING'S ROYAL בלונדון.
שר האוצר, רוני בר-און, אמר בתגובה כי "חזרתם של ישראלים ארצה מבורכת. השכלה גבוהה הינה מנוף צמיחה ארוך טווח, ואני שמח לגלות שחוקרים רבים בחרו לחזור ואני מקווה שאקדמאים נוספים יבחרו לעשות כמותם. בנוסף, הוצאנו לפועל תוכנית מיסים המקלה על חזרתם של תושבים חוזרים ומעודדת עלייה של עולים חדשים. צעדים אלה מחזקים את מערך ההשכלה ומוטת הידע בשוק ומאפשרים למדענים לחזור ארצה וליהנות מתעסוקה יציבה".
יושב-ראש הוועדה לתכנון ולתקצוב, פרופ' שלמה גרוסמן, אמר כי "המשבר הכלכלי העולמי יצר עבור מדינת ישראל חלון הזדמנויות להשיב ארצה את 'טובי המוחות' שעזבו את האקדמיה בישראל ותפסו בשנים האחרונות עמדות מפתח באוניברסיטות ומכוני המחקר המובילים בעולם. החזרת מדענים צעירים ומנוסים ארצה, תחזק בצורה משמעותית את האקדמיה בישראל".

תאריך:  23/02/2009   |   עודכן:  23/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
104 מדענים שבו השנה לאקדמיה בישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שקר וזריעת חול בעניים
edreukyipo[  |  23/02/09 12:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל לוי
זאת על אף נתוני הצמיחה    עשות זינקה ב-1,020% מתחילת השנה    הערב בשעה 17:30 צפוי בנק ישראל להוריד את הריבית ב-0.25%-0.5%
אלעזר לוין
לא תרכוש בניין משרדים בראש העין, מאחר שהעיקול על הנכס לא הוסר
יפעת גדות
שיעול הוא תסמין בלבד, ולא מחלה, ולעיתים קרובות הסיבה לשיעול נקבעת רק כאשר תסמינים אחרים נבדקים גם הם
עידן יוסף
על-רקע המשא-ומתן המדשדש בין הליכוד לקדימה ביקש נתניהו להקים קואליציה עם מפלגת העבודה ונדחה    ברק: פנינו לישיבה באופוזיציה
מחלקה ראשונה
כוח של צה"ל ירה אש לעבר מחבלים שניסו להניח מטען ליד הגדר    הפלשתינים ירו רקטות קסאם לעוטף עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il