X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך אומר מנכ"ל נובל אנרג'י מנכ"ל אבנר חיפושי נפט: השותפות עמדה באתגרים, יש בקידוחים האלה גדולות ונצורות
▪  ▪  ▪
קנה מידה ענק [צילום: משרד התשתיות]

"יש לפנינו עוד עבודה רבה לפני שנוכל לחשב הערכות על הוצאות והכנסות, אנחנו צריכים לדבר עם לקוחות לגבי הביקושים שלהם ולהבין את השוק לפני שניתן את הערכות על הגז. אין לנו שום דבר בסדר גודל כמו 'תמר' - זה בקנה מידה ענק". כך אמר צ'ארלס דווידסון, מנכ"ל נובל אנרג'י במסיבת העיתונאים היום בארץ.
"לגבי קידוחים נוספים יש לנו את קידוח 'דלית'. לוקח זמן רב עד שנוכל להחליט על קידוחים נוספים".
דיווידסון: "קידוח תמר 1 גדול פי חמישה מקידוח מרי 3". לגבי לוח הזמנים לאספקת גז טבעי לשוק מהפרויקט אמר דיווידסון כי "אנחנו מעריכים שתוך 5-3 שנים נגיע לשוק. יש בקידוח תשתית ברמה גבוהה ויש ביקוש גדול למוצר".
"אנחנו פועלים בכמה מקומות ואנחנו מביאים לכל פרויקט יכולות טובות. בישראל יש שוק מצוין ואנחנו. מבחינת נובל, אנחנו מאמינים שמידע נוסף צריך להתקבל לפני שנוכל להוציא הערכות. ברור שאיכות המידע שנקבל ופרשנותו - זה תהליך שלוקח זמן וממנו נוכל להחליט על קידוחים נוספים".
כפי שפורסם ב-TheMarker, היקף הגז הטבעי האגור במבנה הגיאולוגי התת-ימי של "תמר" מוערך ב-200 מיליארד מ"ק (BCM). זו הערכת כמויות הגז במבנה - ממנו נגזרת כמות הגז הניתנת להפקה. השותפות בקידוח דיווחו כי פוטנציאל הגז בר-ההפקה במבנה מוערך ב-142 מיליארד מ"ק.
מקורות בענף האנרגיה טוענים כי מדובר בהערכה שמרנית שעשויה לגדול עם השלמת קידוח האימות במבנה ("תמר 2") בעוד חמישה חודשים.
השותפות הישראליות בקידוח תמר 1, ישראמקו (28.75%), אבנר חיפושי נפט (15.625%), דלק קידוחים (15.625%) ודור-גז (4%), דיווחו אתמול לבורסה על תוצאות מבחני ההפקה - שהעידו על פוטנציאל הפקה הגבוה ב-60% מההערכות המוקדמות. בנוסף, המבחנים העידו על קצב הפקה משוער של 150 מיליון רגל מעוקב ליום - הגבוה ב-50% מקצב ההפקה הממוצע באתר ים-תטיס מול חופי אשקלון. משמעות קצב הפקה כזה היא הזרמת מיליארד מ"ק של גז מדי שנה מבאר מסוימת.
גדעון תדמור, מנכ"ל אבנר חיפושי נפט ודלק אנרגיה, אמר היום במסיבת העיתונאים כי "הפרויקט הולך להיות מאוד רווחי. בפרויקטים קודמים הוכחנו שזה משהו שאנחנו יכולים לעמוד בו".
תדמור: "אנחנו מאמינים בגז כחול-לבן. הלקוחות צריכים לקבל גז מקומי, שהוא אמין וזמין. עבור מדינת ישראל זה נכס אסטרטגי חשוב. אין ספק שקידוח תמר נותן לנו סיבות טובות להמשיך ולחפש".
על החברות השותפות בקידוח אמר תדמור כי היא "עמדה באתגרים מאוד משמעותיים עד היום. היינו צריכים לקבל החלטות השקעה בקידוח, וקיבלנו החלטה נוספת על השקעות של 130 מיליון דולר על קידוחים נוספים. עוד גדולות ונצורות יש בקידוחים האלה".
"כל לקוח צריך לשקול כמה דברים כשהוא מגיע לרכישת גז: איכות הגז, המחיר והאמינות - כלומר, שהוא יקבל את הגז כשהוא ירצה לצרוך אותו. אלה שלושת הדברים שלקוח בוחן. בהסתמך על ההיסטוריה שלנו אנחנו מראים שאנחנו תחרותיים בשוק הזה", אמר.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  23/02/2009   |   עודכן:  23/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אין לנו שום דבר בסדר גודל כמו 'תמר'"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חנן וייס-די סקפטי
בגלל שרבוט  |  23/02/09 20:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור דטל
זאת בעקבות לחץ החרדים    הרשת, שמפעילה סניפים בתל אביב בימי שישי, שבת וערבי חג, נבחרה בתחילת השנה כאחת מנותני החסות המרכזית לאירועים לציון 100 שנה לייסוד תל אביב    הציבור החרדי: הרשת המחללת את השבת פוגעת ברגשותינו    רון חולדאי, הורה לבטל את הסכמי החסות של רשת AM:PM לאירועי ה-100 הדתיים בלבד ולתפילה ההמונית לשלום העיר
אלעזר לוין
יועץ ומשווק נדל"ן מסביר את היתרונות בשיטה החדשה של התארגנות קונים לרכישת דירות בבניין בבנייה    "זה עדיף על קבוצות רכישה, ומבטיח לקבלן את המימון הדרוש"    עסקות בכפר סבא ובפתח תקוה
עופר וולפסון
באיגרת פנייה לעובדים הכריז על פיצול יחידות השירות הטכני ועל איחוד אגפי הרשת והתשתיות תחת חטיבת ההנדסה    מינה סמנכ"לים חדשים
גלית יצחק
נוימן תוביל את קמפיין חורף 2008/9 של המותג האיטלקי janet&janet ותקבל עבורו 80,000 דולר
יפעת גדות
מרתון תל אביב, שחוזר לאחר 15 שנה, יעבור באתרים ההיסטוריים והמפורסמים של העיר    בין היתר - מגדל השעון, רחוב רוטשילד, הבימה, הרצל, בן יהודה, אלנבי והטיילת    ההרשמה למרתון החלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il