X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרופ' עמנואל טוב יקבל את הפרס על היותו החוקר המוביל של נוסחי המקרא הקדומים
▪  ▪  ▪
[צילום: אילוסטרציה]

שרת החינוך, יולי תמיר, הכריזה (יום ב', 23.2.09) על זכייתו של פרופ' עמנואל טוב, בפרס ישראל בחקר המקרא לשנת תשס"ט.
בנימוקי הוועדה נכתב: פרופ' עמנואל טוב הוא החוקר המוביל בעל מוניטין בינלאומיים בחקר נוסחי המקרא הקדומים ובהתהוותו של נוסח המקרא בעת העתיקה. הוא הרים תרומות חשובות ביותר לחקר תרגום השבעים היווני ולחקר מגילות קומראן.
פרופ' טוב כתב ספרי יסוד על השימוש בתרגום השבעים בחקר המקרא ועל הבקורת הטקסטואלית של המקרא. פרופ' טוב הביא לידי פרסום את מרבית החומר המורכב של מגילות מדבר יהודה (33 כרכים) וכן הכין מאגרי מידע לחקר התרגומים היווניים ומגילת מדבר יהודה.
בוועדה חברים פרופ' אליעזר (אד) גרינשטיין (יו"ר), פרופ' יאיר הופמן ופרופ' נילי שופק.
פרופ' עמנואל טוב - קורות חיים
עמנואל טוב נולד באמשטרדם שבהולנד בשנת תש"א (1941), ליהודה טוֹף וטוֹס לבית נֵטֶר. מפחד שלטונות הכיבוש מסרו הורי עמנואל את תינוקם בן השנה לטיפולה של משפחה נוצרית. לאחר המלחמה - שבה ניספו הוריו עבר עמנואל אל דודיו באמשטרדם ובביתם גדל כאחד מילדיהם. הוא למד בגימנסיה קלאסית, בה בעת למד עברית ב"תלמוד תורה".
מגיל 14 היה מן המשתתפים הפעילים בתנועת הנוער "איחוד הבונים" בהולנד. תחילה הדריך קבוצות ובשנת תשי"ט, בהיותו בן 18, שלחה אותו התנועה לשנת השתלמות בארץ, ב'מכון למדריכי חו"ל' בירושלים. בשנת תש"ך שב להולנד וריכז שם את פעילות "איחוד הבונים" בארץ זו, הכשיר מדריכים, כתב תוכניות לפעולות חינוכיות והרצה במעמדים שונים כמזכיר התנועה.
כהמשך טבעי לפעילות זו עלה ארצה כעבור שנה, בשנת תשכ"א. את הדרך מהולנד לישראל עשה באופן מיוחד במינו: הוא נסע בקטנוע מהולנד לאתונה דרך הרי האלפים ומשם הפליג באוניה לחיפה.
עם עלייתו ארצה השתקע בירושלים ונרשם ללימודים באוניברסיטה העברית בחוגים מקרא ולימודים קלאסיים. את לימודי התואר השני עשה בחוג למקרא, ובה בעת השתכר מעבודות שונות כעוזר הוראה באוניברסיטה העברית, כחוקר צעיר במפעל המקרא של האוניברסיטה העברית, כמורה במוסדות אחרים וכעורך טקסטים.
לאחר שקבל תואר מ.א. נסע לארה"ב ובמשך שנתיים השתלם במחלקה ללימודי המזרח הקדום באוניברסיטת הרווארד בבוסטון. שם שימש עוזר הוראה ולימד גם בבית המדרש למורים בעיר זו. בד-בבד החל בכתיבת עבודת הדוקטור בהדרכת פרופ' טלמון מן החוג למקרא באוניברסיטה העברית ופרופ' קרוס מאוניברסיטת הרווארד. את עבודת הדוקטור סיים בשנת תשל"ג. בשובו ארצה החל לעבוד כאסיסטנט במכון האוניברסיטאי של חיפה ובאוניברסיטה העברית בירושלים בחוג למקרא. בחוג זה הוא נתמנה כפרופסור מן המניין בשנת תשמ"ו והוא מכהן בו כמורה עד היום. בשנת תש"ן היה לבעל הקתדרה ע"ש י"ל מאגנס. מאז שנת תשנ"א הוא משמש כעורך הראשי של מפעל פרסום מגילות מדבר יהודה, מפעל שהושלם זה עתה.
בשנת תשכ"ד (1964) נשא לאשה את ליקה לבית אָה, חברתו מימי התנועה בהולנד. נולדו להם שלושה ילדים (אופירה, אריאל ואמיתי) וארבע נכדות.

תאריך:  23/02/2009   |   עודכן:  23/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס ישראל בחקר המקרא לעמנואל טוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פרופ' יהודה ג'אד נאמן זכה בפרס ישראל בתחום הקולנוע לשנת תשס"ט    "השילוב הייחודי של אמן והוגה דעות, בא לידי ביטוי במורכבות, בליריות, בהומניזם המובהק שלו ובעומק יצירתו האומנותית והאקדמית; שילוב זה מייחד את עבודתו גם כפדגוג בהוראת הקולנוע"
יובל מעוז
כך אומר מנכ"ל נובל אנרג'י    מנכ"ל אבנר חיפושי נפט: השותפות עמדה באתגרים, יש בקידוחים האלה גדולות ונצורות
ליאור דטל
זאת בעקבות לחץ החרדים    הרשת, שמפעילה סניפים בתל אביב בימי שישי, שבת וערבי חג, נבחרה בתחילת השנה כאחת מנותני החסות המרכזית לאירועים לציון 100 שנה לייסוד תל אביב    הציבור החרדי: הרשת המחללת את השבת פוגעת ברגשותינו    רון חולדאי, הורה לבטל את הסכמי החסות של רשת AM:PM לאירועי ה-100 הדתיים בלבד ולתפילה ההמונית לשלום העיר
אלעזר לוין
יועץ ומשווק נדל"ן מסביר את היתרונות בשיטה החדשה של התארגנות קונים לרכישת דירות בבניין בבנייה    "זה עדיף על קבוצות רכישה, ומבטיח לקבלן את המימון הדרוש"    עסקות בכפר סבא ובפתח תקוה
עופר וולפסון
באיגרת פנייה לעובדים הכריז על פיצול יחידות השירות הטכני ועל איחוד אגפי הרשת והתשתיות תחת חטיבת ההנדסה    מינה סמנכ"לים חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il