X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מזהיר סוריה מפני חימוש חיזבאללה קורא לארה"ב לתחום בזמן את המו"מ עם אירן מודה בכשלון המבצע לעניין גלעד שליט, ומעריך שהרגיעה בדרך
▪  ▪  ▪
ברק. רואה את הבאות [משרד הביטחון]

שר הביטחון אהוד ברק מזהיר את סוריה, כי במידה שזו תפר את האיזון ותספק לחיזבאללה אמצעי לחימה מסוימים, ישראל תצטרך להגיב. ישראל עוקבת, לדבריו, אחר ניסיון של החיזבאללה לקבל מסוריה אמצעי לחימה העלולים להפר את האיזון באדמת לבנון ומעל שמי לבנון.
בכינוס של מפלגת העבודה בתל אביב (יום ה', 26.2.09), אמר ברק שסוריה ממשיכה להיות גורם שלילי בחזית הלבנונית, וכי "ההשתתפות של חיזבאללה בשלטון המרכזי בלבנון, והבחירות המתקרבות, שיעגנו את העובדה בצורה חזקה עוד יותר, מטילות על ממשלת לבנון אחריות ישירה".
שלום עם סוריה - בהסכם אזורי כולל
הוא התייחס גם לתהליך המדיני עם סוריה, וכרך אותו כבדרך אגב עם המו"מ עם הפלשתינים, תוך שהוא מטיל ספק בהיתכנותו של הסכם עם דמשק. "צריך לעשות מאמץ לחדש מו"מ רציני עם הפלשתינים, ואם אפשר - גם עם הסורים. אבל צריך לעשות את זה מעמדה של כוח, של ביטחון עצמי, של הרתעה, של שמירה על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל, וכמובן - בתיאום עמוק, רצוף, ככל הניתן עם ארה"ב". לדברי ברק, נדרשת תוכנית ישראלית להסדר אזורי כולל. "זוהי הדרך הנכונה ביותר, כדי להבטיח גם את הסיכוי של הסכם עם סוריה, גם את הסיכוי של הסכם עם הפלשתינים, והעיקר - את הסיכוי ליצור מציאות אזורית כוללת, מבטיחה ויציבה יותר".
השר ברק התייחס לפגישה הצפויה לו בבוקר עם השליח ג'ורג' מיטשל, והזכיר כי נפגש איתו בעבר. "ראשית", הציע, "יש להגיע להבנה אסטרטגית עם ממשל אובמה. אני מכיר את הנשיא ומכיר היטב את בכירי ממשלו. אני משוכנע שהבנה אסטרטגית עם ארה"ב היא לא רק חיונית, אלא גם אפשרית".
לתחום את המו"מ עם אירן בזמן
שר הביטחון חזר על דבריו מיום רביעי ולפיהם אוזל הזמן לעצור את ההתחמשות האירנית לקראת הגרעין, ואמר כי חיוני שהאמריקנים יתחמו לפרק זמן קצר את הניסיון לדבר עם האירנים אותו יזמו, ובמקביל, יוגברו הסנקציות על האירנים: גם בעסקות פיננסיות, גם בייבוא, בתזקיקים ובפיתוח. "הסנקציות חייבות להתהדק, כדי שבזמן קצר יתברר אם יש או אין להן סיכוי", דבריו.

"גם אני לא אוהב את 'טיפטוף' הקסאמים"

אהוד ברק התייחס גם להמשך הטיפטוף, כלשונו, של הרקטות ופצצות המרגמה, שנמשך בשבועות שלאחר סיום מבצע עופרת יצוקה, ואמר כי גם הוא אינו אוהב את זה, אבל "אין לי ספק, שאנחנו בדרך להרגעה". ברק לא פרט על מה הוא מסתמך בקביעתו זו, אך ספק ציין ספק רמז כי "המצרים הם ציר מרכזי לכל הסדרה, שהיא מחויבת המציאות. הם ציר מרכזי בכל מה שקשור למאבק בהברחות, ולתרגום ההישגים שלנו למציאות אחרת של שקט בשטח".
ברק הוסיף כי "אחרי שנפתר המשבר החמור, במרכאות, עם עמוס גלעד, אפשר לגשת במהירות וביעילות להשלמת ההסכמות הנדרשות בשיחות עם המצרים".
חלון צר לשחרור שליט
מאז הסתיים המבצע ברצועה נורו לדרום הארץ מעל מאה רקטות ופצצות מרגמה, לרבות במהלך היממה האחרונה. למרות הבטחות הדרג המדיני כי צה"ל יגיב בחומרה, לא נראו עד עתה תקיפות יוצאות דופן, ומדי פעם מפציצים מטוסי חיל האוויר מנהרות להברחה בציר פילדלפי על גבול מצרים. לדברי ברק, "למבצע הישגים רבי ערך, גם בתחום חידוש ההרתעה וגם מכה קשה מאוד לחמאס".
שר הביטחון הודה כי המבצע נכשל בכל הקשור לסוגיית גלעד שליט, שלא הצליח להגמיש אצל חמאס את המחיר הכבד, כואב והברור, כלשונו. "לצערי אין קשר בין המחיר, שיישאר כבד, לבין ההסדרה בעקבות עופרת יצוקה. עם זאת, אין לי ספק, שהמבצע קירב, לפרק זמן מסוים, את האפשרות לשחרורו של גלעד, ואני מקווה שיהיה אפשר להביא לחזרתו הביתה בשלום, עוד לפני סיום כהונתה של הממשלה הנוכחית".
הנציג הבכיר של חמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן, אמר (יום ה') כי לאולמרט נותרו שבועיים לחתום על עסקה לחילופי שבויים, בטרם יעזוב את תפקידו, וכי זו הזדמנות היסטורית בעבורו להשיג הישג לאחר התבוסות הרבות שספג. הוא קרא לאולמרט להזדרז ולחתום על העסקה והדגיש כי ראש הממשלה יודע היטב ששליט ישוחרר רק אם ייענו הדרישות שהציגו הארגונים הפלשתיניים.

תאריך:  26/02/2009   |   עודכן:  27/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק: נגיב אם דמשק תפר האיזון בלבנון
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
פשוט...קשה להבין - על בסיס איז
אחמד זיבי אורגינל  |  27/02/09 00:30
2
ברק מאיים היום ו...
אני...  |  27/02/09 00:37
3
ישאל תגיב ותעצור מיד את התגובה
ישאל תגיב ותעצור   |  27/02/09 01:08
4
מעלת כבוד השר
י הוידע  |  27/02/09 08:44
5
ברק כהרגלו מצפצף על כולם...!!! ל"ת
הרשלה  |  27/02/09 08:48
6
ברק שתוק כבר! כמה נזק אדם אחד ל"ת
יכול לעשות? כמה??  |  27/02/09 12:45
7
ברוך שפטרנו מעונשו של זה -לוזר ל"ת
אזרח100  |  28/02/09 11:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל שוסטר
נאסד"ק נחלש ב-2.4% וננעל מתחת ל-1,400 נקודות    נס זינקה ב-7.8%    פאנדטק קפצה ב-15.8%    נייס הוסיפה 3.3%    סינרון איבדה 6.4%    אורכית עלתה ב-9.1%    ריטליקס טיפסה ב-8.3%
עמר בנוביץ
קרלוס ארויו: אני לא מאמין שנעלה. דריק שארפ: שום דבר עוד לא אבוד
איציק וולף
איגוד התעופה האירופי שוקל הכנסת חברות התעופה הישראליות ל"רשימה שחורה"    המשמעות: מניעה של נחיתת מטוסים ישראלים באירופה ומניעת טיסות ישראליות מעל לשטח אירופה    קווי הטיסות לאירופה ולאמריקה הצפונית ייסגרו
רותי אברהם
בית המשפט הורה לדואר ישראל לפצות גלריה ששלחה לארה"ב פסל והוא הגיע כשהוא שבור    השופטת: הדואר גבה תשלום עבור אחריות מוגדלת ויצר מצג של משלוח מבוטח    ועוד, פיצוי נוסף לשולחת בשל בזבוז הזמן למימוש הפיצוי
איציק וולף
משפחתו של ראש הממשלה לשעבר מפעילה על הנהלת בית החולים שיבא בתל השומר לחצים כבדים על-מנת שאריאל שרון יישאר באישפוז למרות שבית החולים אינו יכול לסייע עוד    בינתיים מנצל גלעד שרון את בית החולים ומשתמש באחד מחדרי המחלקה כבמשרד פרטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il