X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההחלטה התקבלה בלחצן של ישראל וקנדה הצעת-החלטה העומדת עתה להכרעה מאשימה את ישראל במדיניות גזענית בשטחים שרת החוץ ציפי לבני: "דרבן 2 היא ועידה צינית שכל כולה אנטישמיות בוטה ואנטי ישראליות במסווה של מאבק בגזענות"
▪  ▪  ▪
קי-מון. מאוכזב [צילום: AP]

ארה"ב מחרימה את ועידת דרבן 2, שאותה יזמו מדינות מוסלמיות. הוועידה אמורה להתכנס באפריל בז'נווה ולאשרר הצעות-החלטה שהתקבלו נגד ישראל בוועידת דרבן הראשונה (2001). על דבר ההחלטה נמסר לארגונים יהודיים.
החלטת ארה"ב התקבלה לאחר קריאות שהופנו לממשל האמריקני הן מצד ישראל והן מצד גורמים נוספים בקהילה הבינלאומית. קנדה, כמו ישראל, הודיעה על החרמת הוועידה.
ארה"ב תיכננה להשתתף בוועידה זו, על-אף שב-2001 היא החרימה את הוועידה. על-כך זכתה למחמאות מפיו של מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ששיבח את ארה"ב. ואולם כאמור, לאחר שנוכחה ארה"ב כי אין ביכולתה להביא לשינוי ההחלטות נגד ישראל, היא החליטה להחרים את השתתפותה. מזכ"ל האו"ם הביע את אכזבתו מההחלטה החדשה.
משרד החוץ האמריקני ניהל באחרונה מו"מ עם נציגי חברות הוועידה, כדי להביא לשינוי הצעות-החלטה שגובשו לדיון והכרעה. אחת העיקריות שבהן: הוועידה קובעת כי ישראל מקיימת בשטחים מדיניות גזענית. הצעה נוספת מטילה על ישראל את האחריות לנעשה בשטחים והיא מכשירה, למעשה, התנגדות בדרך של טרור נגד ישראל.
ארה"ב מסרבת להשתתף בוועידה כל-עוד זו לא הסירה מסדר-היום הצעת-החלטה ברוח זו, וכל-עוד מופנית הצעת-החלטה זו נגד ישראל בלבד. מגעים התקיימו עם 30 משלחות שהגיעו לדיון מכין, אך ללא הועיל. גורם אמריקני מסר לסוכנויות הידיעות, כי במפגש שהתקיים הובן שתוכן הטיוטות "הפך מרע לגרוע".
  • בעקבות החלטת ארה"ב שלא להשתתף בוועידת דרבן 2, אמרה מ"מ רוה"מ ושרת החוץ, ציפי לבני: "דרבן 2 היא ועידה צינית שכל כולה אנטישמיות בוטה ואנטי ישראליות במסווה של מאבק בגזענות. החלטתה של ממשלת ארצות הברית נותנת ביטוי אמיתי ואמיץ לערכיה של מנהיגת העולם החופשי והחלטה זו צריכה להראות את הכיוון למדינות נוספות השותפות לאותם ערכים".
  • השר יצחק הרצוג, הממונה על תפוצות ומאבק באנטישמיות, מברך על החלטת ארה"ב. הרצוג אמר: "מדובר בהחלטה מוסרית והיא פרי של שת"פ בין גורמי הממשלה בישראל, הממשל האמריקני, ממשלות בעולם, וארגונים יהודים מובילים. אני מאמין כי להחלטה זו יהיה אפקט משמעותי על מדינות אחרות. ארה"ב הבינה שהעוינות המוקרנת מהוועדה המכינה של דרבן היא חלק מגל חמור של שנאת ישראל והעם היהודי. עמדת ארה"ב היא מגדלור המאיר את העולם החופשי לנתיב נכון וצודק יותר".

תאריך:  27/02/2009   |   עודכן:  28/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ספורט 5
המדורג הבכיר יצא מפיגור מול ז'יל סימון, הספרדי גבר על רישאר גאסקה
יואב יצחק
מופז ישב בשקט וראה כיצד לבני פועלת משיקולים אישיים    עכשיו הוא עומד להעלות בישיבת סיעת קדימה הצעת-החלטה: לפתוח מו"מ רשמי עם הליכוד
איילה פנייבסקי
צמד מלכות היופי לא טרחו לעזור לאף אחד, התבכיינו כל הדרך והפגינו גזענות בוטה    הן קיבלו את המגיע להן והודחו מהמירוץ
אייל גרוסברד
הגארד מאושר מהמעבר לאלופה: לא הייתי מאושר יכך מאז שנבחרתי בדראפט
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il