התעשיה האווירית (תע"א) ביצעה בשבוע שעבר לראשונה את חיבור מקטעי הגוף של מטוס ה-G250, מטוס המנהלים החדש של חברת Gulfstream Aerospace. החיבור התבצע בצורה חלקה ומהירה הודות לשימוש בטכנולוגיות תעופתיות מתקדמות כולל תיכון בתלת מימד מלא ושימוש בכלי ייצור והרכבה מדויקים ומתקדמים.
פעולת החיבור, שהתבצעה על-פי לוח הזמנים המתוכנן, היא צעד חשוב לקראת המשך הרכבת מטוס ה-G250 והכנתו לטיסת הבכורה המתוכננת במחצית השנייה של שנת 2009.
דוד דגן, סמנכ"ל התעשיה האווירית ומנהל חטיבת כלי טיס אזרחיים, אמר: "אנו שמחים להיות שותפים בפיתוח וייצור מטוס המנהלים מהמתקדמים בעולם. הפרויקט היוקרתי מתקדם כמתוכנן הודות לעבודה המשותפת של צוותי התע"א ו-Gulfstream".
מטוס ה-G250 מפותח ומיוצר בתוכנית פיתוח מלאה על-ידי התעשיה האווירית, בשיתוף ועל-פי מפרט של חברת Gulfstream האמריקנית, המעצבת את פנים המטוס ומשווקת אותו ברחבי העולם.
צוותי הפיתוח בתע"א פיתחו את התוכנית הנוכחית החל מן הרעיון השיווקי טרום התנעת התוכנית, דרך שלב התיכון המוקדם ושלבי הפיתוח המפורטים לאחר התנעת הפרויקט תוך כדי שימוש מקסימלי בידע ובניסיון המצטבר בתע"א בתחום פיתוח מטוסי מנהלים בארבעת העשורים האחרונים. כיום נמצאת תוכנית ה-G250 בשלב מתקדם של פיתוח. במקביל לייצור והרכבה של המטוס הראשון אשר ישמש כמטוס ניסוי מוטס, נמצא מטוס נוסף בשלבי הרכבה מתקדמים אשר ישמש לניסויים קרקעיים.
ההערכה היא כי ה-G250 יוסמך לטיסה בשנת 2011.