X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר העבודה מעוניין לחבור לממשלת נתניהו

ברק לסיעה: שמרו אחדות לאחר ההחלטה

יו"ר העבודה אמר: אינני יודע אם יהיו שיחות נוספות עם נתניהו או לאן הן תובלנה בן-אליעזר: יש טרור מחשבתי במפלגה
▪  ▪  ▪
ברק. הסיעה מתנגדת [פלאש 90]

יושב-ראש העבודה אהוד ברק מבקש מחבריו לסיעת העבודה להירגע ולא להתרגש מכל פגישה שלו עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. בפתח ישיבת הסיעה, שהתקיימה (יום ב', 2.3.09) בכנסת, אמר ברק: אנחנו מפלגה עם מסורת גדולה, עם שורשים עמוקים בעשייה, ואני לא חושב שכל שיחה או פגישה של יו"ר המפלגה צריכה לעורר גלי התרגשות עמוקים בין חברי הכנסת". לדבריו, שמתחו ביקורת מרומזת על ראיונות לתקשורת של ח"כים ממפלגתו, העבודה היא מפלגה דמוקרטית עם תרבות ויכוח וחירות מחשבה והבעת דעה שאין דוגמתם בשום מפלגה אחרת בכנסת, "אבל דווקא משום כך ראוי שנשמור על אחדות של פעולה אחרי שתתקבלנה החלטות בעיתוי המתאים, בפורום המפלגתי המתאים לכל החלטה".
על פגישתו עם נתניהו, אמר ברק כי היא עסקה ברובה באתגרים המדיניים-ביטחוניים והחברתיים-כלכליים שבפני המדינה. ברק אישר כי השניים שוחחו גם בנושאים הפוליטיים. "אני באמת חושב שכאשר מי שמונה להרכיב את הממשלה מזמין ראש של מפלגה כמונו לשיחה, ראוי שאנחנו נכבד את זה ונשוחח, גם את זה לא משנה את עמדותינו הבסיסיות".
למרות ההכרזות אתמול על כך שברק ונתניהו סיכמו להמשיך ולהיפגש, אמר ברק: "אני אינני יודע אם יהיו שיחות נוספות עם נתניהו או לאן הן תובלנה, אבל אני יודע דבר אחד, שאם אנחנו לא נצטרף לממשלה, כפי שנראים הדברים כעת, אנחנו נדע שפעלנו בתום לב וניקיון דעת לכל אורך הדרך".
בסופו של דבר, אמר ברק, תכריע העבודה בתהליכים מוכרים במפלגה בעוד שהוא עצמו יפעל לפי מה שטוב למדינה ולמפלגה.

בן-אליעזר: טרור מחשבתי במפלגה

השר בן-אליעזר מתח ביקורת על חבריו בסיעה, ואמר כי יש מי שמשקרים לציבור ואומרים כי הוא, ברק והשר שמחון רצים לממשלה. בן-אליעזר תקף בחריפות את חבריו לסיעה, והאשים אותם בטרור מחשבתי. "אני 25 שנים במפלגת העבודה, ואני אומר את הדברים בכאב לב. לא ראיתי דבר כזה כמו בימים האחרונים; יש טרור מחשבתי במפלגה. תחקירנים מנהלים היום את המפלגה, אותם אלו שרצו בימים האחרונים לתדרך כאילו אני ברק ושמחון רצים לממשלה. לאף אחד אין זכות לעשות את זה ולשקר כך לציבור. זוהי לא המפלגה שהכרתי".
לדבריו, כבר בישיבת הסיעה הראשונה אחרי הבחירות אמר שגם אם תרצה בכך, אין לעבודה דרך להיכנס לממשלה, "כי מפלגתו של רבין לא יכולה לשבת עם מפלגתו של מרזל ובן-גביר". "בנוסף", אמר בן-אליעזר, "אנו שומעים כל יום על התביעות החדשות של ליברמן, ואני בטוח שהן ימולאו כולן, שר לביטחון הפנים, שר המשפטים, נציג בוועדה למינוי שופטים, שר אוצר או שר החוץ. אני משוכנע ובטוח שאילו ביבי נתניהו היה באמת רוצה לדאוג ללאום כפי שאומר, הוא היה מבין שיש פתרון אחד ויחידי – קואליציה של קדימה, עבודה, ליכוד ואולי גם שס, אך מצב כזה לא קיים ואי אפשר להשתעשע בסרט הזה אפילו".
בן-אליעזר אמר כי כל חברי סיעת קדימה רוצים להיכנס לממשלה, אבל איש אינו מעז לפצות את הפה. "מנהיגת המפלגה מדברת ובזה זה נגמר. בפנים יש ויכוחים אך בחוץ יש פה-אחד. בקצב הזה, אנחנו נהיה אופוזיציה בתוך אופוזיציה בתוך אופוזיציה. אפשר ללכת לאופוזיציה רק עם ערבות הדדית, עבודה ביחד כמשפחה, ועם זכות להגיד דעה. אז אולי יהיה אפשר לצמוח.
בקצב ההתנהלות של הימים האחרונים אנחנו נגיע גם ל-4 מנדטים. אני מציע לכולכם לזכור: אנחנו רק 13 מבין מאות אלפים שהצביעו מפלגת העבודה. אנחנו לא אדוני הארץ - אנחנו משרתים של מפלגה".
חבר הכנסת עמיר פרץ אמר כי סיעת העבודה תהיה אופוזיציה לוחמת ואחראית, והציע להביא את ההחלטה להיות באופוזיציה לאישור מוסדות המפלגה.

תאריך:  02/03/2009   |   עודכן:  02/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק לסיעה: שמרו אחדות לאחר ההחלטה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
העבודה לקראת סופה כמפלגה....!!
הרשלה  |  3/03/09 14:07
2
ברק יפציץ את מרחבי השיגור ל"ת
גדעון אמיר  |  3/03/09 17:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הבנק אישר לעובדיו בונוס שנתי של כ-60 מיליון שקלים    הסכם השכר של החדש של יונס כולל משכורת שנתית של 2.5 מיליון ש"ח והסכם אופציות של עשרות מיליונים
עופר וולפסון
הקריאה באה בעקבות תלונות רבות על אי יישום צו ההרחבה לפנסיה ובעיות שעלו מאופן ישומו של הצו הן מצד המעסיקים והן מצד קרנות הפנסיה
גלית יצחק
היולדת סבלה מקוצר נשימה קיצוני, שהחמיר תוך דקות למצב של דום נשימה ודום לב    הרופאים החלו בפעולות החייאה, ובמקביל ביצעו ניתוח קיסרי בחדר הלידה
יפעת גדות
מנימוקי הוועדה: פרופ' אולמן אינו רק פסל, הוא הוגה ופילוסוף בתחום השפה הפלסטית, כיהודי וכישראלי, דיבורו האוניברסאלי אף הוא נוצק בתוך פסלי המקום והסביבה"
רותה קופפר
התחקיר על "גן אורנים", שישודר הערב, חלש מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il