X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עוה"ד תבע את לקוחו בטענה ששכר הטירחה לא שולם במלואו והלקוח הגיש תביעה נגדית בטענה שקיבל שירות רשלני ויש להשיב את כספו שתי התביעות נדחו
▪  ▪  ▪
רשלנות תורמת [צילום אילוסטרציה: AP]

עו"ד מתי עצמון תבע את האשם מוחמד סייד אחמד בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים ו"חטף" תביעה נגדית. המחלוקת בין הצדדים נסבה על שירותים משפטיים שהעניק עו"ד עצמון לאחמד.
מכתב התביעה עלה שעו"ד עצמון, ייצג את אחמד בבקשה לסילוק משיגי גבול ממקרקעין שנדונה בבית משפט השלום בירושלים אלא שאחמד לא התייצב לדיון וההליך נמחק. אחמד חויב בהוצאות ושכר טירחת עו"ד בסך 2,000 שקל + מע"מ והסכום שולם בפועל על-ידי עו"ד עצמון. לדבריו, יש לחייב את אחמד בסכום של 4,600 שקל שכלל את סכום ההוצאות שנפסקו ושולמו על ידו, בתוספת סך של 2,000 שקל מע"מ, השלמת שכר טירחתו לפי התעריף המינימלי הואיל ואחמד שילם לו סך של 10,000 שקל בלבד.
בכתב התביעה שכנגד ביקש אחמד סכום של 12,000 שקל שכלל את שכר הטירחה ששילם לעו"ד עצמון בסך 10,000 שקל בתוספת הפרשי הצמדה וריבית. לדבריו, השירות שקיבל מעו"ד עצמון היה רשלני וכתוצאה מכך נמחק ההליך המשפטי.
בדיון בפני השופטת אנה שניידר, העיד המתמחה של עו"ד עצמון על נסיבות אי-התייצבותו של אחמד לאותו דיון. השופטת שניידר, שהקפידה לשמור על זכויותיו של אחמד ועל השוויון כשמולו ניצב עורך דין - נתנה לצדדים אפשרות להגיש סיכומים בכתב. לאחר שעיינה בסיכומים ובכל כתבי הטענות על צרופותיהם - הגיעה למסקנה שדין התביעה וכן דין התביעה שכנגד - להידחות. "לגבי התביעה - ראשית ייאמר, שבית משפט זה אינו מהווה ערכאת ערעור על ההחלטה שהתקבלה במסגרת ההליך המשפטי ועל הסיבות למחיקתו של ההליך על-ידי כב' השופטת פרידמן-פלדמן", אמרה.
השופטת הוסיפה כי "מעדותו של המתמחה בפניי עלה אומנם כי הוא התקשר פעמים רבות ללקוח על-מנת לוודא את התייצבותו לדיון, אך לא ניתן הסבר משכנע על ידו מדוע לא הוגשה מבעוד מועד בקשה לדחיית הדיון כאשר היה ידוע שבנו של הלקוח מתחתן באותו יום. בנסיבות אלה, הייתה למשרדו של עו"ד עצמון רשלנות תורמת למחיקת ההליך המשפטי, ולכן אין מקום לחייב את הלקוח בסכום ההוצאות שנפסקו על-ידי כב' השופטת פרידמן-פלדמן".
אשר ליתרת שכר הטירחה אמרה השופטת כי "עו"ד עצמון לא הרים את הנטל המוטל עליו להוכחת טענתו כי שכר טירחתו, כפי שסוכם, עמד על סכום העולה על 10,000 שקל, ולכן גם דינו של חלק זה של התביעה להידחות". לגבי התביעה שכנגד קבעה כי "הואיל ובפועל ניתן ללקוח השירות עליו סוכם בין הצדדים והוגש בשמו ההליך המשפטי, והואיל והוסבר ללקוח כי אי-התייצבותו עלולה להביא למחיקת ההליך, לא ראיתי לקבל את טענות הלקוח להשבת שכר הטירחה. לפיכך, גם דינה של התביעה שכנגד להידחות. בנסיבות העניין, אין צו להוצאות וכל צד ישא בהוצאותיו".

ת.ק. 2914/08 ירושלים
תאריך:  03/03/2009   |   עודכן:  03/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשלנות משרד עוה"ד מחקה ההליך המשפטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איריס פרחי
בית משפט דן בתביעה שהגיש עורך-דין נגד לקוחו לאחר שהשניים היו חלוקים בעניין גובה שכר הטרחה    צוין שבמקרה בו לא נחתם הסכם, יפעל הספק לרעת עורך-הדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il