X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רכבת ישראל תתחיל להפעיל את מערך הקרונות החדש של סימנס 600 מקומות ישיבה המתפרסים על פני 8 קרונות חדישים ומשוכללים עם מרחק הבלימה הטוב ביותר בארץ קרונות מיוחדים ישרתו בעלי מוגבלויות
▪  ▪  ▪
הרכבת החדשה יוצאת אל הדרך [עידן יוסף]
יתרונות עיקריים
צמצום זמני הנסיעה
שיפור הנגישות הפיזית
יעילות בהעלאת נוסעים
מרחק בלימה קצר
יותר מרחב בחדר השירותים
פחות רעש בקרונות

מפרט טכני
קרונות חד-קומתיים
650-600 מקומות ישיבה
אורך: 26.4 מטר
רוחב: 2.86 מטר
גובה: 4.35 מטר
משקל: 47 טון

   עידן יוסף
לא חכם: כרטיס כפול לנוסעי הרכבת

   עידן יוסף
הפוליטיקה הכלכלית של הרכבת המהירה

   עידן יוסף
איכון חדש ברכבת יעדכן לו"ז בזמן אמת

החל מן השבוע הבא ניתן יהיה לראות על מסילות ישראל את הרכבת החדשה. רכבת ישראל הודיעה היום (ד', 4.3.09) כי תפעיל בשבוע הקרוב את מערך הקרונות החדש שרכשה לפני כתשעה חודשים מחברת סימנס. מערך הקרונות החדש, המופעל במדינות רבות באירופה, ישובץ בקו שבין נהריה למודיעין, ויחליף ארבעה מציי הרכבות הישנים המופעלים במסלול זה. בעוד חודש, צפוי להיכנס לשירות מערך נוסף.
נסיעה רכה
הנסיעה ברכבת החדשה "חלקה" ורכה, ומשפרת את חוויית הנסיעה. אולם למרות זאת, ברכבת מזהירים מראש כי בשלב ההשקה ייתכנו שיבושים בלתי מתוכננים. דוברת רכבת ישראל, לירן גורדון, אמרה כי במהלך שילוב של ציוד כבד חדש מסוג כזה בצי רכבות קיים, עלולות לצוץ מחלות ילדות, כלשונה, ועל כן ישולב המערך החדש באופן הדרגתי וישובץ בשלב ראשון בשעות השפל.
המעבר לרכבת החדשה יאפשר את הרחבת כמות הרכבות בשעות השיא מהפריפריה למרכז הארץ וכן יאפשר את הגדלת קיבולת הנוסעים. מערך קרונות חד-קומתיים חדיש זה הנכנס לפעולה כולל 10-8 קרונות בני 650-600 מקומות ישיבה. 8 קרונות מופעלים בהנעת גנרטורים המופעלים בדיזל עם הקטר הקיים, וערוכים להתאים להזנה חשמלית בעתיד. אורך כל קרון הוא 26.4 מטר, רוחבו 2.86, גובהו 4.35 ומשקלו 47 טון.
יותר קרונות - פחות מושבים
הנוסעים בקרונות החדשים ייהנו מקרונות ממוזגים בעלי מושבים רחבים, בדומה לסטנדרט הרכבות הבין-עירוניות, אולם יהיה פחות מקום להנחת תיקים ומזוודות ברווח שבין הקרונות. בקרונות הותקן מתקן לאיחסון אלונקה. רוחב המעברים בקרונות החדשים לא השתנה, והוא נקבע על-פי התקן המקובל בכל העולם. עם זאת, בשורה התחתונה עדיין יש יותר מקום אחסון למטען כפועל יוצא מהיעדר המדרגות בתוך הקרון.
מספר הקרונות בכל רכבת רב יותר, כאשר בכל קרון ישנם פחות מושבים, וזאת על-מנת ליצור חללים שקטים בקרונות. רמת הבידוד התרמי-אקוסטי גבוהה מאוד, ובנוסף ישנו גם חוגון מתקדם המחבר בין הקרונות, שפועל בשקט בניגוד לחוגונים אחרים המשמיעים רעש צורמני. הקרונות מהודרים באווירה "סלונית" - פחות פלסטיק ויותר שטיחים. בקרונות הותקנו מערכות מיזוג שהותאמו למזג האוויר הישראלי, לצד יציאות אוויר נוספות מחלונות חירום, הניתנים לפתיחה רק במצבים שכאלו.
בשני צידי הדלתות יש ארבעה מקומות ישיבה, שניים מכל צד, וזאת בניגוד לרכבות הנוכחיות בהן יש מושב מכל צד. ברכבת ישראל אומרים כי אם יווכחו שהדבר יפריע למעבר הנוסעים, יפרקו את המושב הנוסף.
דלתות יעילות
נושא קצת מטריד הוא דלתות החציצה בין הקרונות הנסגרות אוטומטית באופן תכוף ומהר מדי, ו"בולעות" את הנוסעים. דלתות הכניסה, לעומת זאת, פועלות באמצעות מערכת חיישנים רגישה הסוגרת אותן אם אין מעבר נוסעים, בהשהיה שניתנת לכיוונון שבין 6 ל-60 שניות. דלתות הכניסה מתוכננות באופן המאפשר זרימת נוסעים בשני הכיוונים. הנוסעים בקרונות הרכבת החדשה יוכלו להיכנס ולצאת במהירות, וכך תוכל הרכבת לקצר את זמן שהייתה בתחנה ולהגדיל את יעילותה (זמן נסיעה מול זמן עצירה בתחנה). הקטנת זמני העצירה ב־12-10 אחוזים (בממוצע) תקצר את משך הנסיעה בקו, ותחסוך משמעותית בהשקעה ובתפעול.
לרשות הנוסעים עומדים יותר שקעים לחשמל שיאפשרו עבודה במחשבים או הטענת טלפונים ניידים וכדומה. לפי שעה לא תתאפשר גלישה אלחוטית. בפן הבטיחותי, המערך החדש מותאם לתקן ישראל 5453 IS להגנה בפני אש וכן הותקנה בו לראשונה מערכת כיבוי אש בטכנולוגייית Fogue בחדר המכונות.
בשורה לנכים
בסוף הקרונות מותקנים תאי שירותים לרווחת הנוסעים, בעיצובה של חברה איטלקית. הם זהים לאלו שברכבת היוקרתית רייל-ג'ט (Rail Jet) המופעלת על-ידי חברת הרכבות האוסטרית. כמו-כן מותקנים שירותי נכים באמצע הקרונות למען נוחות ונגישות ציבור הנכים ועל-פי תקן UIC. קהל זה נמנע עד כה משימוש בשירותי הרכבת בגלל הסרבול הרב וחוסר הנוחות.
עיקר הנהנים מקרונות אלו יהיו הנכים ובעלי המוגבלויות. במערך החדש יהיו שלושה קרונות נגישים לנכים בהם קיימת מערכת הגבהה לכיסא הגלגלים המגיע מרציפים שבגובה 750 מ"מ, באמצעות מדרגה זוהרת מיוחדת. בכל קרון יש מקום לשני כסאות גלגלים, ואפילו לחצני מצוקה.
בולמת מהר
המערך החדש הוא גם בעל מרחק הבלימה הטוב ביותר שקיים כיום בארץ. מערכות הבלימה כוללות שליטה חשמלית ושלושה דיסקים על כל ציר. מרחק בלימת חירום ממהירות 140 קמ"ש הוא 650-570 מ"ר, כאשר המותר הוא עד 1,000 מ"ר. בניסוי אותו ערכה הרכבת היא הצליחה אף להגיע למרחק בלימה של 450 מ"ר.

בעיכוב של תשעה חודשים

כזכור, בינואר 2006 זכתה סימנס הגרמנית במכרז שפרסמה רכבת ישראל לאספקת קרונות חד-קומתיים לחברה. מדובר היה במכרז ענק בהיקף של כ-700 מיליון שקל לאספקה מיידית של 87 קרונות, עם אופציה לאספקת 585 קרונות נוספים בהיקף כספי מוערך של 4 מיליארד שקל. לאחר עיכוב של כתשעה חודשים מצד סימנס, הגיע ביוני אשתקד המשלוח ראשון של קרונות הרכבת החדשים, הראשונים מבין 87 הקרונות אותם התחייבה סימנס לספק. אם לא יצוצו עיכובים נוספים מצד סימנס, שאר הקרונות צפויים להגיע ארצה עד סוף השנה.
יצרנית הקרונות שילבה בבנייתם יצרנים ישראלים מקומיים בייצור אביזרים ומערכות "כחול-לבן" המותקנים בקרונות: כסאות, שולחנות, חלונות, לוחות חשמל, מדפי מזוודות ועוד. ההרכבה המקומית של פנים הקרונות בוצעה על-ידי סימנס ישראל בבית מלאכה ייעודי שהוקם לצורך כך. החברה קלטה והכשירה כ-70 עובדים ישראלים ממקצועות החשמל והרכבות לביצוע הרכבות הפנים, הגימור, ההפעלה והבדיקות לפני המסירה. הקרונות נצבעו בצבעי כחול-לבן, צבעים בהם בחרו הנוסעים באמצעות האינטרנט.

מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל ברכבת החדשה [עידן יוסף]
תאריך:  04/03/2009   |   עודכן:  04/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשבוע הבא: קרונות חדשים לנוסעי הרכבת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
רכבת הביזיון
דוד יגיל  |  4/03/09 15:39
2
ומתי רכבת לאילת??????????????? ל"ת
nba  |  4/03/09 20:55
3
רכבת ישראל
גיגי  |  4/03/09 21:53
4
אני רוצה דחוף רכבת לילה מנהריה
חמודי  |  5/03/09 03:55
5
תיקון טעות מתחייב:
מוסטפא אשבי  |  5/03/09 08:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בתפקידו הקודם ניהל את חניון מרכז עזריאלי    בעל תואר הנדסאי תעשיה וניהול
עופר וולפסון
מספר העובדות בענף גדל פי שניים בין 1995 ל-2007 והגיע ל-87,000, אך במקביל, אחוז מקבלות תארים רלוונטיים בתחום ירד בחדות - מ-15.6% ל-9.2%    שכרן נמוך בכ-20% משכרם של הגברים
יפעת גדות
רוב האנשים עם שמיעה נורמלית קוראים שפתיים היטב, אפילו אם הם לא מודעים לכך    ברמות רעש מסויימות, קריאת שפתיים יכולה להגביר את זיהוי המילים מדיוק של 10% ל-60%
עופר וולפסון
הרכישה תתבצע באמצעות חברת-הבת של פרוטרום בארה"ב    ההסכם - בתמורה ל-17.2 מיליון ד' במזומן    התמורה הסופית הינה תלוית ביצועים בהתאם ל-EBITDA הממוצע שתשיג FSI
איציק וולף
שר הבינוי והשיכון מכחיש הטענות כי משרדו אישר בניית 73,000 יחידות דיור ביהודה ובשומרון    יש היום מלאי של 11,530 יחידות שאושרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il