X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
גרציא הוא בית קפה מתוק להפליא ומעדנייה שמפליאה לרקוח מני פינוקים, מאפים, עוגות ושחיתויות גילי לב ארי והפטרונית האם חגגו שם יום הולדת כהלכתו, כולל השקשוקה המסורתית
▪  ▪  ▪
[צילום: גרציא]

לפטרונית אמא יש יום הולדת השבוע. דברים שאמהות אוהבות: פרחים, סלמון, ארוחות בוקר, בגדים של מעצבות ישראליות ולדבר בטלפון. החלטתי לפנק את הפטרונית בארוחת בוקר. יצאנו מהעיר בבוקר שבת ושמנו פעמינו אל קיבוץ העוגן, לבית הקפה והמעדנייה 'גרציא'.
גרציא החל כקייטרינג גורמה לא כשר. בעקבות בקשות של לקוחות, נוספה מעדנייה בה ניתן לרכוש מנות בסגנון הקייטרינג בתוספת תבשילים עם ניחוח ביתי, מאפים, עוגיות, עוגות ולחמים מתוצרת עצמית, סלטים, גבינות, שמני זית ועוד דברים טובים. לאחרונה נוסף גם בית קפה. המקום כפרי ונעים: רצפת עץ בהירה, ריהוט לבן, ספות, חלונות גדולים עם וילונות תחרה, פרחים טריים על השולחנות והדלפק (גם לחם שיפון טרי וגם צבעונים על הדלפק כבר זיכו את המקום בנקודות זכות אצל הפטרונית) ובצמוד ישנו חלל המעדנייה עם דלפק ושולחן גדול עליו מבחר זיתים, מאפים ועוגיות. טעמתי עוגת פרג ושוקולד כדי לפתוח את התיאבון לקראת הבאות.
ארוחת בוקר ליחיד (49 שקל, קיימת גם אופציה זוגית) הגיעה עם סלסלת לחמים שכללה לחם שיפון, לחמניית חלב, פיננסייר פטל ולחם בננות קטן. בנוסף הגיע סלט טרי ונדיב בגודלו, שתי ביצי עין, גבינת שמנת, לבנה טובה מאוד עם זעתר ושמן זית, סלט חיטה, עלה גפן, חצילים מטוגנים, חמאה, צזיקי וריבת משמש סמיכה, עשירה ולא מתוקה מדי. המקום גמיש מספיק כדי להיענות לבקשות כמו ביצה עין אחת עם פטריות והשנייה עם בייקון (תוספת של 3 שקל). קפה הפוך טוב לווה בסיידר חם (תוספת 3 ₪ לארוחת הבוקר במקום שתייה קרה) שהכיל גם דבש, תפוחים בקינמון, מקל קינמון וכפית עם עוגיית חמאה נימוחה וזהובה. עוד לפני שהגיע האוכל, קיבלנו כוס זכוכית קטנה עם גרנולה, יוגורט סמיך וחמצמץ ופירות טריים - פתיח מרנין לארוחה.
ביום הולדת כמו ביום הולדת, יש לחגוג, לכן הזמנו גם שקשוקה (39 שקל). השקשוקה מגיעה במחבת לוהט עם פטה ובצל ירוק, מלווה בחצי חלה טרייה, טחינה וזיתים. במבט ראשון נראתה השקשוקה קטנה מדי, אך היא התגלתה כמושקעת, לא קטנה בכלל ועשויה היטב: פיקנטית, עם רוטב עשיר וביצים עשויות בחוץ וממש רכות בפנים, כמו שאני אוהבת. רק הטחינה יכלה להיות סמיכה וחמצמצה יותר.
לזכותי יאמר שגם לפני משבר המים המינרלים, אני צרכנית נאמנה של מי ברז, והמים הרגילים מגיעים כאן בצנצנות עם עלי נענע, ומלווים במלצריות חייכניות, קשובות ומנומסות ששואלות לפני שהן מפנות ולא חוטפות צלחות כמו במקומות אחרים.
עם כניסתי למעדנייה תפסה את עיני עוגת מוס לימון בוויטרינה, החלטנו לפגוש בה יותר מקרוב. לשולחן הגיעה מנה ענקית (רבע עוגה בערך) מלווה ברוטב פטל. העוגה אפויה, קלילה, אוורירית וחמצמצה, ומונחת על בסיס קראנצ'י (29 שקל). כדי לאזן את הקלילות והחמצמצות, לקחנו גם עוגת קפוצ'ינו (29 שקל) - בסיס פאדג' עם עוגת גבינה מעדות ניו-יורק צ'יז קייק בטעם קפוצ'ינו, ומעל שמנת חמוצה - קינוח עשיר שעשוי טוב. צלחת עוגיות (18 שקל) שהייתה אמורה להיות קטנה ומדגמית, התגלתה כארוחה שלמה: מרנג לוז מעולה, עוגיות טחינה מצוינות, ביסקוטי עשיר בשקדים ועוגיות חמאה חמודות, והרבה מכל דבר. הרגשתי קצת חמדנית על כך שלקחתי שלושה קינוחים, אבל התגברתי על התחושה. בכל זאת, לא נצער את אמא ביום הולדתה.
בהחלט נעים בגרציא. בשבת הראשונה בכל חודש יש הפעלות לילדים (טוב לדעת, מי שרוצה יבוא, ומי שרוצה יימנע), בערבי שני יש ערב סושי, יש מדשאה רחבת ידיים בכניסה, שמאפשרת ריצה למי שצריך, ישנה תשומת לב לפרטים ומחירים שפויים. עכשיו צריך לדאוג ליום ההולדת הקרב ובא של הפטרון אבא. כאן ניצבת בפני בעיה, משום שאצלנו במשפחה אבות אוהבים עטים יקרים וקונצרטים אותנטיים ביוון...פלאפל הולך?

* הכותבת הייתה אורחת המקום.
גרציא - כל הארץ קיבוץ העוגן, 09-8940152
תאריך:  05/03/2009   |   עודכן:  05/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
עליכם לוודא שהמסיכה לא צמודה מדי לפנים, שהתחפושת תאפשר ניידות מירבית ובקניית איפור פנים וגוף שימו לב כי קיים אישור של המשרד הבריאות על המוצר
יפעת גדות
אין ממצאים מוחלטים    מומלץ להתייעץ עם רופא עיניים
עכבר העיר און ליין
המופע החדש של ספירס הוא המושקע והמגוון ביותר שלה עד כה    למרות זאת, היא לא מצליחה לתקשר ישירות עם הקהל, ואולי מפספסת אותם בדרך
עידן יוסף
סגן מפקד מחוז ירושלים: שוטר משטרת התנועה ירה במחבל    נהג מונית: השוטר היה בשוֹק, ואני יריתי במחבל
יפעת גדות
שני המצבים קשורים האחד לשני אך לא זהים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il