X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סודן הגיבה בהתרסה נגד צו המעצר שהוגש לה וקראה למדינות נוספות להסיר עצמן מבית המשפט הבינלאומי 10 ארגוני סיוע זרים נשלחו מסודן בצעד שישפיע לרעה על מאות אלפי סודנים הזקוקים לסיוע הומניטרי
▪  ▪  ▪
נשיא סודן [צילום: AP]

נשיא סודן עומאר אל-בשיר השתלח (יום ה', 5.3.09) במערב לאחר הוצאת צו המעצר נגדו על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג. מיד לאחר שהתקבל צו המעצר הגיבה סודן בהרחקת 10 ארגוני סיוע זרים, בצעד המאיים על אוכלוסייה של מאות אלפי אנשים. בנות בריתה של סודן, כולל סין, הזהירו כי צו המעצר יפעל לרעת הפסקת הקונפליקט בן 6 השנים בדרפור.
אלפי סודנים זועמים צעדו בחרטום כאות מחאה ביום חמישי, חלקם הציתו דגלים אמריקניים וישראליים והעלו באש את דמותו של התובע לואיס מורנו-אוקמפו.
"בשיר התבטא נגד המערב ואמר כי "הפושעים האמיתיים הם מנהיגי ארה"ב ואירופה" וכי ארגונים כמו בית המשפט הבינלאומי ומועצת הביטחון של האו"ם הם כלים של "ניאו-קולוניליזם". סודן קראה למדינות אפריקניות החברות בבית המשפט הבינלאומי להסיר את עצמן במחאה. סין הביעה את דאגתה מהמצב, ובסודן רבים חוששים כי צו המעצר נגד מנהיגם יחמיר את מצב המדינה, הגדולה ביותר באפריקה.
מזכירת המדינה האמריקנית הילארי קלינטון והאיחוד האירופאי אמרו שעל בשיר להתייצב בפני בית הדין, אולם, עם קיום שסע גדול בין מעצמות העולם בנוגע לצו המעצר, אנליסטים טוענים כי הסיכוי לכך נמוך. בשיר בן ה-65 הגיע למעמדו לפני 20 שנה לאחר הפיכה, והוא הנשיא הראשון בהיסטוריה שהוצא נגדו צו מעצר על ידי האג. הוא עומד בפני חמישה אישומים נגד האנושות ושני אישומים בגין פשעי מלחמה.
בין 300-200 עובדי ארגוני הסיוע השונים צפויים לעזוב את סודן ביממה הבאה. "אם פעילותה של אוקספם תופסק, הדבר ישפיע על יותר מ-600 אלף סודנים המקבלים סיוע הומניטרי, כגון מים נקיים ואמצעי סניטציה, על בסיס יומי", אמרה מנהלת אוקספם.

תאריך:  05/03/2009   |   עודכן:  05/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
נשיא ארצות הברית מאריך את משך העיצומים נגד משטרו של רוברט מוגבה בזימבבווה
איציק וולף
שרת החוץ ציפי לבני נפגשה עם שר החוץ הטורקי עלי בבג'אן    הפגישה נערכה ביוזמת משרד החוץ הטורקי    הדגישו: היחסים בין המדינות חשובים ולהם אופי אסטרטגי
יואב יצחק
נתניהו מבקש למנות מנכ"ל שיהא בקשר ישיר עימו    בשיחות חשאיות המקתיימות באוצר מתגלה: הגרעון הצפוי בשנת 2009 - 60 מיליארד ש"ח!!
איציק וולף
הזמר אייל גולן גילה ששירי אלבומו החדש הודלפו לרשת האינטרנט    תובע מבעלי האתרים לשיתוף קבצים להסיר את האפשרות להורדתם    "התנהלות זו גורמת לנזקים כבדים, מרשנו לא יהסס להיפרע מכם עד הפרוטה האחרונה"
עמר בנוביץ
אחרי חקירה בת 4 ימים נעצר בן ה-25 על-ידי שוטרי מרחב ירקון ונלקח לחקירה    בשבע בבוקר הוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום, פישר יתבקש לזהותו במסדר זיהוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il