X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחזור המסחר הסתכם ב-590 מיליון שקל - חצי מהממוצע היומי מכתשים אגן צנחה ב-5.7% ישראמקו עלתה ב-3.7% אלביט מערכות טיפסה ב-3.2%
▪  ▪  ▪
יום שקט [צילום: AP]

הנימה השלילית שריחפה מעל הבורסה בארה"ב בשני ימי המסחר בתום השבוע שעבר הובילה את הבורסה ליום נוסף של ירידות. עם-זאת, המדדים שכבר איבדו עד 1% נעלו את המסחר בירידות שערים קלות יחסית.
בלטו במיוחד היום מחזורי מסחר נמוכים. מחזור המסחר הסתכם ב-590 מיליון שקלים - כחצי מהמסחר הממוצע היומי במניה. רק 13 מניות ריכזו מחזור הגבוה מ-10 מיליון שקלים מה שמעיד על העניין הנמוך שהיה בבבורסה, יום שבו הזרים נמצאים בחופש ומחזורי המסחר בו נמוכים.
מדד תל אביב 25 שמר על יציבות ברמה של 638 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד 0.4% לרמה של 575 נקודות ומדד התל-טק השיל 0.8%.
נתוני המקרו של הכלכלה הגדולה בעולם ממשיכים להיות בעייתיים. שוק העבודה בארה"ב התכווץ ב-651 אלף משרות בחודש פברואר - הנתון החמור ביותר מאז 1949; החששות מפני קריסת ענקית הרכב GM עדיין באוויר, המערכת הבנקאית בארה"ב ממשיכה לקרטע ומניותיה צונחות. בשורה התחתונה, אף אחד לא רואה את סופו של המשבר, כאשר כל אלה יחד מעיבים על המסחר העולמי.
שבוע המסחר בתל אביב יהיה קצר מהרגיל בשל חופשת יום הפורים. ביום שלישי לא יתקיים מסחר בבורסה. בנוסף, זרם הדוחות הכספיים שצפוי להסתיים עד סוף החודש ילווה את המסחר.
ביום רביעי תפרסם מכתשים אגן (0.0%, 53.5) את תוצאותיה לשנת 2009. בבתי ההשקעות מצפים לתוצאות טובות של החברה ברבעון הרביעי של השנה ובצפייה להמשך עלייה בצבר ההזמנות. מניית החברה נהנתה מעליות של 3.2% בניגוד למגמה בשוק.
בבית ההשקעות אי.בי.אי. הוריד את מחיר היעד למניית מכתשים אגן ל-17 שקלים - 19% יותר ממחירה בשוק וההמלצה נותרה על "נייטרלי". יובל זעירא, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות, מעריך כי החברה תדווח על יציבות בהכנסות ופגיעה ברווחיות עקב השפעת המטבעות ברבעון הרביעי. מניית החברה ירדה ב-5.7%. כי"ל (0.0%, 53.5) איבדה עוד 3.3% ובסך-הכל ירדה ב-7.5% ביומיים לצד הנתונים על הירידה במחירי האשלג בברזיל ביום חמישי ונפילות במניות הדשנים בסוף השבוע. החברה לישראל, החברה האם של כיל, איבדה 4%. בניגוד לסנטמינט השלילי בימים האחרונים בארה"ב, טבע (0.0%, 53.5) עלתה ב-2% בעקבות הפער עימו פתחה. המניה הצליחה לטפס ב-14% מתחילת השנה עם עזרה רבה מההתחזקות של המטבע האמריקני. מחיר המניה מושפע בעיקר מהמסחר בארה"ב שם הוא נקוב בדולר.
מדד מניות הבנקים איבד בשבוע שעבר 10%, ומתחילת השנה מחק 17% מערכו, לצד הירידות במניות הענף בעולם והחשש מההרעה בתוצאות המערכת הפיננסית לאור הכניסה למיתון. היום איבד המדד עוד 0.4% כאשר הפועלים (0.0%, 53.5) דווקא עלתה ב-0.8% ולאומי (0.0%, 53.5) ירדה ב-1.5%.
מדד הנדל"ן איבד 0.7%. בניגוד למגמה, אפריקה ישראל (2.43%, 3247.0) טיפסה ב-2.4%.
ישראמקו (0.0%, 53.5) ריכזה שוב מחזור ער בעלייה של 3.7% לאור הודעת השותפות כי אסדת הקידוח ב"תמר 1" סיימה את הקידוח ועברה לקדוח ב"דלית 1" מול חופי חדרה.
בשוק הסולידי האיגרות השקליות מסוג שחר שמרו על יציבות. האיגרות הצמודות מסוג גליל עלו עד 0.4%. במדדי התל בונד נרשמו תנודות קלות. מדד התל בונד 20 עלה ב-0.4% והתל בונד 60 טיפס ב-0.1%.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  08/03/2009   |   עודכן:  08/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום שקט בבורסה: ת"א 25 שמר על יציבות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שיעור התמותה בקרב אנשים שהחלו להתעמל בגיל 50 היה דומה, אחרי 10 שנים, לזה של אנשים שהיו פעילים לאורך שנים    דומה להשפעה שיש להפסקת עישון
עופר וולפסון
ההנהלה מינתה מנכ"ל מיוחד שהפסיק את העבודה לקראת הסגירה הצפויה בימים הקרובים    יו"ר הוועד: "האדישות כלפינו מקוממת. אפילו לעופות במשחטה איכפת יותר"
גלית יצחק
אם אתם חובבי עדלאידע, בשוהם וברמת השרון מציעים לכם תהלוכה עם המון הפתעות    בגליתא ממליצים על סדנאות שוקולד ובמוזיאון המרציפן מזמינים אתכם ליהנות מאוזני המן ומליצנים העשויים מרציפן
יפעת גדות
מדענים גילו אנזים שהוא גורם קריטי בהתפשטות גרורות סרטניות    הם מקווים שתרופות שמטרתן לחסום את פעולתו של האנזים, יוכלו לרסן את הסרטן
איציק וולף
הרקטות פגעו בשטחים פתוחים, לא גרמו לנפגעים או לנזק אך עוררו בהלה    כלי טיס של חיל האוויר תקפו מחסן בצפון הרצועה ושתי מנהרות בדרומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il