X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טיפול תרופתי המיועד להגדלה שפירה של הערמונית עשוי למנוע סרטן הטיפול קיים בישראל בכדורים המשווקים בשם אבודרט ונמכרים בקופות החולים הטיפול עומד במרכזו של ניסוי קליני בהשתתפות כ-8,000 גברים שאינם חולים בסרטן במטרה לבדוק את יכולתו להקטין את הסיכון לסרטן הערמונית
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

תרופה חדשה, הנקראת Dutasteride ממשפחת מעכבי אלפא 5ARIs, המיועדת לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית, עומדת בימים אלו במרכזו של ניסוי רפואי רחב היקף הבודק את יכולתה להקטין את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית בקרב גברים.
מדובר באחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בקרב גברים מעל גיל 50 בישראל ובעולם. על-פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן מדי שנה מתגלים בישראל כ-2,500 גברים החולים בסרטן הערמונית.
במחקר משתתפים כ-8,000 גברים מרחבי ארצות הברית ואירופה שאינם חולים בסרטן הערמונית אולם נמצאים בסיכון לחלות במחלה בשל היסטוריה משפחתית, PSA גבוה ותוצאות בדיקה ידנית. המחקר החל לפני כארבע שנים ובסוף אפריל 2009 צפויה חברת גלקסו סמית קליין, המייצרת את התכשיר, לדווח על תוצאות ביניים במסגרת כנס בינלאומי של האיגוד האמריקני לאורולוגיה. תוצאות המחקר עשויות להוות תקווה מעודדת לאוכלוסיית גברים נרחבת בישראל ובעולם, שכן כאמור מדובר במחלת הסרטן השכיחה ביותר בקרב גברים.
בהמלצה משותפת של האיגוד האמריקני לאונקולוגיה קלינית והאיגוד האמריקני לאורולוגיה יצאה בימים אלו קריאה לגברים העוברים בדיקות סקר לאבחון סרטן הערמונית להתייעץ עם הרופא שלהם בדבר הוספת טיפול תרופתי ממשפחת מעכבי 5 אלפא רדוקטאז (5ARIs) על-מנת להפחית את הסיכון לפתח סרטן הערמונית.
Dutasteride היא תרופה המשווקת כאמור בישראל בשם המסחרי אבודרט ומיועדת לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית. התרופה נלקחת בכדורים ובעלת טווח פעילות רחב ממשפחת מעכבי 5 אלפא רדוקטאז. התרופה עדיין איננה בסל הבריאות אולם היא קיימת בביטוחים המשלימים של מכבי, לאומית ומאוחדת במחיר של כ-100 שקלים לחודש וכן בכללית לכלל המבוטחים במחיר של כ-140 שקלים לחודש. הטיפול אושר על-ידי משרד הבריאות, על-ידי ארגון המזון והתרופות האמריקני (FDA) ועל-ידי וסוכנות התרופות האירופית (EMEA) ומיועד כאמור לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית.
למי מתאימה התרופה
הטיפול התרופתי, אבודרט, מיועד לחולים הסובלים מתסמינים בחומרה בינונית עד קשה, כתוצאה מהגדלה של הערמונית, ושגודל הערמונית שלהם שווה או גדול מ-30cc. אבודרט מאפשר שיפור מתמשך בתסמינים, גורם להקטנת הבלוטה ויכול להפחית את הצורך להזדקק לניתוח כירורגי. התרופה מטפלת בגורם הבעיה ופועלת על-מנת להקטין את הערמונית בהדרגה לכשליש מגודלה המקורי לפני תחילת הטיפול.
ביחד עם תהליך הקטנת הערמונית, משתחרר בהדרגה הלחץ המופעל על שלפוחית השתן וכתוצאה מכך מורגשת הקלה משמעותית בתסמינים המהווים מצוקה יומיומית וקושי אמיתי של התמודדות עם אי-היכולת להתאפק, תחושת אי-התרוקנות אחרי הטלת שתן, אצירה במתן שתן וכמובן מספר התעוררויות בלילה על-מנת להשתין. כתוצאה מנטילת אבודרט ניתן לראות הקטנה של הערמונית כבר אחרי חודש כאשר תהליך ההקטנה ממשיך עם נטילת התרופה וניכר משמעותית כעבור מספר חודשים כאשר מתרחשת הקלה בתסמינים. השיפור הולך וגדל ככל שהתרופה נלקחת לאורך זמן רב יותר.
נתונים על בעיית הערמונית המוגדלת בישראל 2008
על-פי נתוני הערכה לאומיים, ערמונית מוגדלת היא אחת מהבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בקרב גברים מעל גיל 50. אחד מכל שני גברים, כלומר כ-50% מהגברים בישראל ככל הנראה סובלים מהגדלה שפירה של הערמונית. ככל שעולה הגיל מתרחבת התופעה לכדי כ-60% בקרב גברים מעל גיל 60, לכדי 70% בקרב גברים מעל גיל 70 וכך הלאה לכדי 80% מקרב גברים בני 80 ומעלה.

בחן את עצמך: כיצד תדע האם אתה סובל מערמונית מוגדלת?

  • האם אתה חש שלא התרוקנת לגמרי אחרי הטלת שתן?
  • האם פחות משעתיים אחרי ההשתנה אתה מרגיש צורך להשתין שוב?
  • האם זרם השתן שלך לא רציף ודומה לטפטופים?
  • האם קשה לך להתאפק מלהשתין לאחר שהרגשת את הצורך?
  • באיזו תכיפות שמת לב לירידה בחוזק ובעוצמת זרם השתן?
  • באיזו תכיפות היה לך צורך ללחוץ או להתאמץ כדי להתחיל להשתין?
  • האם אתה קם במהלך הלילה להשתין?
אם ענית בחיוב על רוב השאלות מומלץ כי תפנה לרופא המשפחה שלך.
מה יבדוק הרופא?
  • בדיקה ידנית של הערמונית דרך פי הטבעת.
  • בדיקת גודל הערמונית באמצעות אולטרסאונד.
  • בדיקת דם לקביעת ערכי PSA המהווה סמן להגדלה של הערמונית.

יש להדגיש כי התרופה נמצאת בשלב של ניסוי בהיבט של מניעת סרטן ערמונית וכי ההמלצות על השימוש בה למטרה זו מגיעות מיצרנית התרופה.
תאריך:  11/03/2009   |   עודכן:  11/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפול תרופתי למניעת סרטן ערמונית?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
120 נציגי מפעלים מהצפון הוסמכו במסגרת קורס התגוננות אזרחית    לאחרונה הסתיים הקורס ה-5 שנוסד כחלק מלקחי מלחמת לבנון השנייה
ירון פריד
דיירי בית האח הגדול לא היו סלבים בכניסתם ולא יהיו בצאתם, במקום כישרון יש להם אגו ונדמה שהם בעיקר נואשים לכסף    זוהי התורה כולה - אם אתה שם, אתה לא קיים
עידן יוסף
השכונה הירושלמית אינה יכולה להשיב את הגלגל לאחור לאחר שהרב עובדיה יוסף פסק כי פורים שם חל בכלל אתמול
רותי אברהם
בית המשפט קבע - לא ייערך דיון נוסף בבקשת נחום מנבר לקיצור שליש ממאסרו    השופטים: המלצת ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי מנוגדת לעמדת השב"כ והמוסד, ואינה רלוונטית
עופר וולפסון
21% ממוצאי המשרות בתקופה זו הגדירו את משרתם כ"חלומית"    כל השאר מגדירים את משרתם החדשה כסבירה ומטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il