X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביה"ס הדמוקרטי במודיעין יוצא מהקרוואנים בית המשפט הורה למשרד החינוך לממן עוד ב-2010 מבנה לבית הספר השופטת: שיקולי משרד החינוך "אינם סבירים בעליל"
▪  ▪  ▪
במודיעין הכיתות מלאות

חינוך לדמוקרטיה? בית המשפט המחוזי בירושלים הורה (יום ג', 10.3.09) למשרד החינוך לממן עוד בשנת 2010 מבנה חדש לבית הספר הדמוקרטי בעיר מודיעין-מכבים-רעות. מדובר בבית ספר השוכן מזה 9 שנים בקרוואנים רעועים ומסוכנים ולומדים בו 350 תלמידים. השופטת מוסיה ארד מתחה ביקורת על התנגדות המשרד לממן את המבנה והגדירה את שיקוליו "בלתי סבירים בעליל".
מדובר בבית ספר שהוקם בברכתו של משרד החינוך, אך עם חילופי שרים במשרד החינוך בשנת 2000, יציאת יוסי שריד וכניסתו של ראש הממשלה דאז אהוד ברק לתפקיד, סר חינו של בית הספר.
גישה שלילית ומכשילה
העותרת, עמותת ההורים של בית הספר באמצעות בא-כוחה עו"ד קרן רז מורג, טענה כי משרד החינוך שינה אז את הגישה כלפי בתי ספר ייחודיים, ובמקום יחס תומך ואוהד לו זכתה העמותה לפני ובעת הקמת בית הספר, היא נתקלה בגישה "שלילית ומכשילה". מדובר בין היתר בצעד חד-צדדי של המשרד, ימים אחדים לפני שנפתחה שנת הלימודים, להעביר את בית הספר כ"מגמה דמוקרטית" לבית ספר עירוני. ההורים התנגדו והמהלך סוכל. שנה לאחר מכן לטענתם, מצא משרד החינוך דרך חדשה להצר את צעדי בית הספר, הוא הטיל מגבלה - אין המשך אחרי כיתה ו'. העותרים טענו כי הדבר נעשה באופן כוחני וכי מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך "אסר להכניס תלמידי כיתות ז' לבית הספר". הללו למדו בקרוואנים "מחוץ לגדר". רק לאחר התערבות בג"צ הוכר בית הספר כ"ממלכתי רשמי מא'-ט'".
גם תלמידי התיכון בבית הספר נתקלו בקשיים רבים. הללו נדרשו לעבור באמצע השנה לתיכון עירוני, החלטה שבוטלה רק בהתערבות בית המשפט. השופטת יהודית צור כתבה אז כי "החלטת משרד החינוך בעניינם של ילדי בית הספר הדמוקרטי במודיעין חסרה מרכיב מרכזי של בחינת טובת הילדים". הביקורת לא הרשימה את משרד החינוך, טוענים העותרים. אותם תלמידים שניגשו לבחינות בגרות, לא קיבלו ציוני מגן. עוד טענו ההורים כי גם הרישיון שניתן בסופו של דבר לבית הספר התיכון הושג רק לאחר מאמץ משפטי. בעתירה טענו כי על משרד החינוך לדאוג למבנה עבור בית ספר זה כפי שהוא דואג לבינוי עבור בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא למשל.
מעדיפים בתי ספר רגילים
עיריית מודיעין הצטרפה לעמדת ההורים לצורך בתקצוב בניין לבית הספר וציינה באמצעות באת-כוחה עו"ד דנה חפץ טוכלר כי הקצתה שטח לצורך הקמת המבנה. העירייה הדגישה כי "העיר מודיעין קולטת כל שנה אלפי תושבים חדשים, מהם שליש ילדים. בתי הספר מלאים ונדרשת בנייה חדשה של מוסדות חינוך בהיקפים נרחבים כל שנה".
מנגד, משרד החינוך טען באמצעות בא-כוחו עו"ד גור רוזנבלט מפרקליטות מחוז ירושלים, כי המדיניות היא העדפת בתי ספר רגילים על פני ייחודיים. לטענת המשרד, תלמידים בבתי ספר ייחודיים גורמים לכך "שהמקום המיועד עבורם בבית ספר שבאזור הרישום שלהם נשאר ריק". המשרד הוסיף וטען כי החלטה שלא לתקצב בית ספר דמוקרטי במודיעין "נכונה וסבירה".
אילצו את ההורים לרוץ לבתי משפט
כאמור, בית המשפט הורה למשרד החינוך לתת הרשאה תקציבית לבניית מבנה חדש לבית הספר הדמוקרטי עוד בשנת 2010. השופטת מוסיה ארד כתבה כי החלטת משרד החינוך שלא לממן מבנה קבע לבית הספר "אינה סבירה בעליל". לדבריה, "אין זה סביר שבית הספר יפעל במשך תשע שנים במבנים יבילים בלתי ראויים שסופקו על-ידי משרד החינוך ונועדו על-פי טיבם לשימוש מירבי של חמש שנים". כמו-כן אין זה סביר כי בשל חשש מפני "מקומות ריקים בכיתות", לא יינתן התקציב לבית הספר המצוי בעיר שבה "הכיתות מלאות עד אפס מקום ועל-פי התחזית מספר התלמידים ימשיך לעלות". מה גם שבית הספר הוקם ביוזמת משרד החינוך "ויועד מלכתחילה לשמש כבית ספר ממלכתי רב גילאי מגיל הגן ועד 18 שנה".
השופטת מתחה ביקורת על משרד החינוך ש"אילץ את הורי התלמידים לשוב ולפנות לבית המשפט פעם אחר פעם כדי לממש את הזכות הבסיסית של ילדיהם לחינוך הולם ולאמצעים שיבטיחו את הגשמתו", והורתה לעירייה להכין מיידית פרוגרמה למבנה קבע לבית הספר. "משרד החינוך ייתן הרשאה תקציבית לבניית המבנה לכל המאוחר בשנת 2010". בית המשפט הורה למשרד החינוך לשלם לעמותת ההורים שכר טירחת עורך דין 30 אלף שקלים.

בית משפט לעניינים מנהליים בירושלים עתמ 8899/09
תאריך:  12/03/2009   |   עודכן:  12/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הדמוקרטים" כופפו את משרד החינוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
גבר אמריקני הפך לאדם השני בעולם שנשאר חי לאחר צלילה מכוונת אל תוך המפל העצום    כל הסימנים בשלב זה של החקירה הובילו את החוקרים למסקנה כי הוא עשה זאת על דעת עצמו
איילה פנייבסקי
הקאמבק המבטיח של גדי סוקניק לפריים טיים התגלה כרצף פרומואים מביך לתוכניות "רשת"    בינתיים, לונדון וקירשנבאום הראו בערוץ 10 איך עושים אקטואליה
אלעזר לוין
תבנה את שבעת המגדלים הראשונים בפרויקט בצפון פתח תקוה    280 הדירות נמכרו מראש בהנחה לעמיתי "חבר"
אביב דילבסקי
איחוד השבטים הבטיח פרק שיא שינער את העונה הרדומה הזאת    במקומו קיבלנו אנטי-קליימקס מאכזב: גם האקשן שהיה יכול להתעורר בין אריק ומירית התפוגג בעשן
אלעזר לוין
הייתה נשיאת חברת הנדל"ן המשפחתית    נפטרה בתענית אסתר בגיל 88
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il