X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברכבת ישראל שוקלים אפשרות כי הרכבת מעכו מזרחה לא תהיה כבדה מסילת העמק והקו המהיר לירושלים ממשיכים לדשדש
▪  ▪  ▪
כרמיאל. בינתיים בלי רכבת

רכבת ישראל בוחנת את ההשתלמות להקמתה של רכבת קלה מעכו לכרמיאל. עדיין לא הוחלט אופי הרכבת שתחבר בין הערים, דרך צומת אחיהוד. לאחר בחירת סוג הרכבת - קלה או כבדה - יהיה ברור גם אלו מסילות להניח. עד כה דובר רק על רכבת קלה לנצרת.
נכון להיום מדובר במסילה כפולה שתסתעף ממסילת החוף שבאזור תחנת הרכבת התפעולית בנעמן (בין קריית מוצקין לעכו) לעבר כרמיאל. משך הנסיעה המתוכנן מתחנת לב המפרץ לכרמיאל צפוי לארוך כ-32 דקות.
קידום זמינות הרכבת יהיה בעלות 80 מיליון שקלים וביצועה כ-2.5 מיליארד. קו זה הוקפא בשנת 2006, וההתקדמות בנושא נעשית בעצלתיים.
עיכוב תשתיות בעיר עפולה
בקו מסילת העמק המתוכנן מדובר על קידום זמינות בשווי של 250 מיליון שקלים וביצוע צנוע של כ-2.5 מיליארד. בעבר דובר על קו כפול לנוסעים וקרונות משא, וכיום מדובר על קו בודד ללא משא.
החסמים העיקריים כיום הם בדיקה תכנונית חדשה של תוואי הכביש שבין תל קשיש ליגור. כפי הנראה קיימת כוונה להצמיד אותו לכביש הראשי. חסם נוסף הוא דרכי הגישה המוגבלות לתחנה בעפולה. על הפרק עומדת שאלת ההשתלמות בהקמת תשתיות חדשות שיאפשרו דרכי גישה.
קו מהיר לירושלים
במאבק שבין הארגונים הירוקים לרכבת ישראל על נחל מתלה, שולפת הרכבת טיעון, שמידת מהימנותו אינה ברורה דיה, ולפיו אי התחלה בביצוע הקו המהיר שבין תל אביב לירושלים כבר ביולי-ספטמבר השנה, הזמן בו אמורה המועצה הארצית במשרד הפנים להכריע בנושא, יעכב את הפרויקט. לטענת הרכבת, המבקשת מזה זמן להוציא צו לתחילת העבודות בקו, נוצר חלון הזדמנויות לרכש מוזל של מכונות באירופה. מתכונת מסויימת בעניין הקו המהיר לירושלים סוכמה עם משרדי התחבורה והאוצר, וכל שנדרש הוא קידום ההליך הסטטוטורי.

תאריך:  13/03/2009   |   עודכן:  13/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
פורסמו המכרזים לתחנות הכוח התרמו-סולאריות באשלים    התקדמות ניכרת במימוש יעדי הממשלה בתחום האנרגיה המתחדשת    שתי התחנות יהיו בהיקף של עד 220 מגה-וואט    בימים אלה מושלם המכרז להקמת תחנת כוח סולארית פוטו-וולטאית בהספק של 15 מגה ואט
תומר לוי
שוער חיפה ביום שאחרי העלייה לרבע הגמר: "אף פעם אין לנו חיים קלים"
עידן יוסף
מנכ"ל חוצה ישראל מזהיר כי אם לא תתקבל החלטה כעת באשר להרחבת הכביש לצפון ולדרום הוא עלול להיתקע    בעוד 5 חודשים ייפתח קטע 18
איציק וולף
מקורות פלשתינים בקהיר: נקודת המחלוקת בין ישראל לחמאס עומדת כעת על השאלה כמה אסירים יגורשו לחו"ל    עופר דקל שב להתייעצויות בירושלים
אביתר בן-צדף
רס"ל ריינר קיבל את צלב חיל האוויר על גבורתו ואת עיטור לב הארגמן על פציעתו הקרבית    הציל את יחידתו ממארב אפגני בעמק שוֹק    במהלך הקרב נפצעו כחמישים לוחמים של הכוחות המיוחדים האמריקניים, שהוצנחו למרדף באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il