X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חודש רביעי ברציפות של מדד שלילי המדד ירד בהתאם לציפיות; הפירות הטריים, המזון והדיור הובילו את העליות
▪  ▪  ▪
חודש רביעי ברציפות של ירידה במדד [צילום: פלאש 90]

מדד המחירים לצרכן ירד בחודש פברואר ב-0.1% - כך הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. זהו המדד השלילי הרביעי ברציפות. כלכלנים העריכו כי מדד חודש פברואר ירד ב-0.2%-0.1%. בינואר ירד מדד המחירים לצרכן ב-0.5%.
ירידות נרשמו במיוחד בסעיפי: הלבשה והנעלה (ב-8.8%), ירקות טריים (ב-5.5%) וריהוט וציוד לבית (ב-0.5%). לעומתם עלו במיוחד סעיפי: פירות טריים (ב-5.6%), מזון (ב-0.5%), דיור (ב-0.5%) ובריאות (ב-0.5%). עוד עולה מהנתונים, כי המדד ללא ירקות ופירות ירד אף הוא ב-0.1% . המדד ללא דיור ירד ב-0.2% והמדד ללא אנרגיה ירד ב-0.4%.
זהו החודש השני בו חושב המדד במתכונת המעודכנת לפי משקלים חדשים, בהתאם לסקר משקי הבית החדש שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
בעקבות המדד השלילי, גוברות ההערכות כי בנק ישראל יוריד בסוף החודש את הריבית בפעם השמינית ברציפות. כעת עומדת ריבית בנק ישראל על 0.75% - שפל של כל הזמנים - וההערכות הן כי הבנק עשוי להוריד את הריבית ב-0.25% נוספים לרמה של 0.5%.
ב-2008 כולה עלה מדד המחירים לצרכן ב-3.8%. מאז ינואר 2008 ועד לחודש ספטמבר עלה מדד המחירים לצרכן בשיעור מצטבר של 4.4%. בחודש ספטמבר 2008 נותר המדד ללא שינוי, באוקטובר הוא עלה ב-0.1% ובחודש נובמבר ודצמבר היה המדד שלילי וירד ב-0.6% וב-0.1% בהתאמה.
מדד שלילי או אפסי מעיד על קיפאון או התכווצות של הפעילות הכלכלית במשק, תקופה בה הביקושים יורדים ולכן נאלצים היצרנים להוריד מחירים. ההערכה היא כי מדד 2009 יהיה שלילי, ויעמוד בערך על מינוס 0.5%. יעד האינפלציה השנתי של הממשלה צפוי לנוע בין 3%-1%.

לין: מוקדם להעריך האם המדד אינדיקטור למשק

בתגובה לפרסום מדד המחירים לצרכן אמר נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, כי אין ספק שהעובדה שהמדד ירד במקצת הינו נתון מעודד המצביע על אנטי מגמה, אך יהיה זה מוקדם מדי להעריך אם הוא מהווה אינדיקטור של ממש באשר למתרחש במשק.
"יהיה צורך לעקוב אחר השינויים במשק בהיבט רחב יותר ורק בהתאם לכך להעריך נכונה את המשמעות של יציבות חודשית בתחום יוקר המחירים במשק", אמר.

תאריך:  15/03/2009   |   עודכן:  15/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בשלב הראשון עומדת אינדיגו להפסיק פעילות הייצור למשך 3 חודשים    במפעליה בקריית גת ובנס ציונה מועסקים כאלף עובדים, מאות בסכנת פיטורין
איציק וולף
מזכיר הממשלה היוצאת מעריך שיכולת המשילות של נתניהו תהיה מוגבלת    "נתניהו הוא לא אובמה"    קורא לשינוי שיטת הממשל ולהבנה שהאיום הפנימי גדול לפחות כמו האיומים החיצוניים
איציק וולף
צוותי הליכוד וישראל ביתנו שבו מההתייעצויות    בישראל ביתנו מדווחים כי הליכוד הקשיח עמדות    לבני: על הליכוד לבחור - או קדימה או ימין
רותי אברהם
בית המשפט העליון: הרצאות אקדמאים בחו"ל חייבות במס    קבוצת פרופסורים מאוניברסיטת תל אביב ישלמו מס על הרצאות בחו"ל בשנות ה-90    השופט: הזמנתם לחו"ל קשורה לעיסוקם בכך בארץ
איציק וולף
ההפחתה במחירי הלחם נובעת מהירידה המתמשכת במחירי החיטה והדלקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il