X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממחקר שנערך בבית חולים כרמל ובטכניון מהממצאים עולה, כי ניתן למנוע התפתחות גידולים סרטניים באמצעות חומרים נוגדי חימצון המופקים מצמחים
▪  ▪  ▪
פרופ' פארס. עוצרים את הסרטן [צילום: אלי דדון]

חומרים נוגדי חימצון (אנטי אוקיסאודנטים) המופקים מצמחים, עשויים לבלום ולעצור התפתחות גידולים סרטניים. כך עולה ממחקר ומניסוי שנערכו בבית החולים כרמל ובטכניון.
המחקר נערך במשך שנתיים, בראשותו של פרופ' פואד פארס, מנהל המעבדה לגנטיקה מולקולרית בבית החולים כרמל וכן במעבדת החיות שבטכניון.
במסגרת המחקר נבדקו שתי קבוצות של חיות שהתפתח בגופן גידול סרטני. לאחת הקבוצות הוזרקו במשך חודש חומרים נוגדי חימצון שהופקו מצמחים ואילו לקבוצה השנייה לא ניתן כל טיפול.
מנתוני המחקר עולה, כי הזרקת החומרים נוגדי החימצון עיכבה בצורה דרמטית את גידול ואת התפתחות התאים הסרטניים בהשוואה לקבוצת הביקורת.
לדברי פרופ' פארס, "התוצאות מפתיעות ומעודדות אותנו להמשיך קדימה. אנחנו בהחלט רואים את העתיד במניעת הסרטן גם באמצעות תוספי מזון. עיקר המאמץ המחקרי שלנו עכשיו מתמקד בהבנת המנגנון המולקולרי שיוביל אותנו לגילוי גנים מעכבי סרטן שיכולים לשמש אותנו במעבדה לזיהוי וטיפול במחלת הסרטן, לשם אנחנו רוצים להגיע".
פרופ' פארס הקים בשנת 1998 את המעבדה לגנטיקה מולקולרית בבית החולים כרמל, תוך שהוא מתמקד בחקר מחלת הסרטן ובאיתור ובזיהוי נשאים למחלות גנטיות באוכלוסיות השונות בארץ כמו מחלות גנטיות אצל יהודים אשכנזים, מחלות גנטיות במגזר הדרוזי הערבי ובשאר העדות והזרמים בארץ.
לדבריו, נכון להיום, במגזר הערבי עולה המודעות למחלות הגנטיות, מספר הנבדקים לנשאות למחלות גנטיות הולך ועולה. בנוסף, ובשיתוף פעולה עם משרד הבריאות, מבצעים את הבדיקות בחינם בכפרים בהם יש חולים. אך בגלל שהמחלות הן קשות וחסרות מרפא, הזוג נאלץ לבצע הפלה - מה שלא מקובל אצל חלק מבני המגזר הערבי.
"אני מאמין שבעתיד הקרוב ניתן שירות לזיהוי יותר מחלות גנטיות לכלל האוכלוסיה ובצפון בפרט, ובמדינת ישראל בכלל, הרבה יותר מאשר היום. וגם הדרך למניעה וטיפול במחלות הסרטן באמצעות ההנדסה הגנטית קרובה היום יותר מתמיד", מסכם פרופ' פארס.

תאריך:  16/03/2009   |   עודכן:  16/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוגדי חימצון בולמים את הסרטן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איזה נוגדי חמצון בעיקר? המלצות ל"ת
אפשר? נו?  |  16/03/09 15:21
2
הינה הרשימת נוגדי חמצון
ישראל 889  |  17/03/09 06:13
 
- i like
world of geula  |  22/03/09 12:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אנשים בגיל העמידה שהוריהם סבלו מאלצהיימר והם נושאים את גן האלצהיימר עלולים לסבול מזיכרון לקוי של אדם המבוגר מהם ב-15 שנה
יואב יצחק
עידן יוסף
כך מעלה משאל של התאחדות התעשיינים על התעשיה בדרום הארץ על הפיטורים במהלך הרבע הראשון של השנה    60% מצמצמים שעות עבודה ומשמרות; 80% מהתעשיינים בדרום מדווחים על ירידה של 25% במכירות
שרון שפורר
ההפסד של לאומי ברבעון ה-4 יהיה גבוה משמעותית ממה שדיווח: יפסיד 1.16 מיליארד שקל    הרווח השנתי יעמוד על 100 מיליון שקל - לעומת כחצי מיליארד שקל שצפו בלאומי לפני כחודש בלבד
יפעת גדות
אכילה נכונה יכולה להיות גם נוחה ולספק הרבה מעבר לטעם טוב    תזונה עשירה בפירות, בירקות, בדגנים מלאים ובשומנים טובים יכולה לעזור להוריד את הכולסטרול ולהוריד לחץ דם גבוה, לחזק את המערכת החיסונית ולהגן מפני מחלות לב, התקפי לב, שבץ וסוגים מסויימים של סרטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il