X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סירוב עיריית תל אביב להתיר לבעל חנות נוצרי לפתוח חנותו בשבת - ללא סמכות השופטת: מועצת העיר תדון בבקשה ותתן זכות טיעון ועוד, בוטלו הקנסות בשל אכיפה סלקטיבית
▪  ▪  ▪
לנעול ביום המנוחה הנוצרי

מאבק דתי חדש בתל אביב? בהוראת בית המשפט, תדון מועצת עיריית תל אביב בתוך 60 יום בבקשת בעל חנות בתל אביב להיתר פתיחת חנותו בשבת וסגירתה ביום ראשון - יום המנוחה הנוצרי.
בית המשפט בתל אביב קבע (יום ב', 16.3.09) כי על מועצת עיריית תל אביב לדון בבקשתו של בעל חנות מתל אביב, סיימון דוקה, לפתוח את חנותו בשבתות ולסגור אותה ביום המנוחה הנוצרי, יום ראשון. סיימון דוקה הגיע לארץ בשנת 1995 כפליט נוצרי מסודן וקיבל מעמד של פליט או"ם. בקשתו מתייחסת לחנות בגדים משומשים ברח' נווה שאנן בתל אביב.
דוקה טען באמצעות בא-כוחו, עו"ד גיא אופיר, כי פנה מספר פעמים לעירייה אך בקשותיו סורבו. רק לאחר שלפגישתו עם באת-כוח העירייה נלוו תקשורת וצלמים, נאותה העירייה להעביר את הדיון למועצת העירייה ואף התחייבה לאפשר לו זכות טיעון בפניה. אלא שגם בקשה זו נתקלה בסירוב, העירייה טענה בתשובתה אליו כי מועצת העירייה החליטה בזמנו לא לתת היתרי פתיחת חנויות בשבת ועמדתה זו עומדת בתוקפה.
בעתירה שהגיש לבית משפט לעניינים מנהליים בתל אביב טען דוקה כי הסירוב שניתן לו היה בחוסר סמכות, שכן מדובר היה בהחלטה של "גורמים בעירייה" בשעה שרק למועצת העירייה יש סמכות לתת או לשלול היתר כזה. יתרה מכך, העירייה הפרה את התחייבותה לאפשר לו לטעון בפני מועצת העיר.
כאמור, השופטת שרה גדות קיבלה את העתירה והורתה למועצת העירייה לדון בבקשה בתוך 60 יום תוך מתן זכות טיעון. היא אף הורתה לבטל את הקנסות שהוטלו עליו בגין פתיחת החנות בשבת בשל אכיפה סלקטיבית מתוך שרירות. בהחלטה כתבה כי "מהעתירה ומהצילומים אשר צורפו לה עולה כי בעוד שחנותו של דוקה נקנסה בגין פתיחתה בשבת ללא היתר, החנות אשר ממול לה לא נקנסה".
השופטת גם דחתה את טענת העירייה כי הטעם לאכיפה השונה הוא "שימוש במשאבי אכיפה". העירייה לא הצביעה על מדיניות שבשלה נקנסה חנותו של דוקה בעוד "החנות ממול לא נקנסה על אף שהפקח עמד מולה ונראה כי הבחין בהפעלתה שלא כדין. הטענה לפיה, לאור משאבי אכיפה מוגבלים נעשית אכיפה בצד אחד של הרחוב ולא בצידו השני, למרות שפקח מטעם העירייה רואה בבירור כי גם בצידו השני של הרחוב נעשה אותו המעשה נשוא האכיפה, אינה טענה סבירה ויש בה טעם לפגם".
עוד מתחה השופטת ביקורת על התנהלות העירייה שמסרה לדוקה פירוט קנסות שניתנו לעסקים בשבתות, "אולם שמות העוסקים נגזרו במספריים באופן שהקשה על איתור שמות העסקים באמצעות הפלט אלא באמצעות בדיקה בשטח. גם התנהלות זו אינה תקינה".
עם זאת, מאחר שדוקה פתח את חנותו בשבתות ללא היתר, לא נפסקו לזכותו הוצאות המשפט.

בית משפט המחוזי בתל אביב עתמ 2111/08
תאריך:  16/03/2009   |   עודכן:  16/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוצרי מת"א: לפתוח את החנות בשבת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זה מאד מעציב שפליט יורק לבאר
מוישלה העצוב  |  16/03/09 14:50
2
זו התודה למדינת ישראל שאיפשרה  ל"ת
לו להגר אליה  |  16/03/09 22:40
3
העינין הדתי הוא שולי.
בר ברע  |  24/03/09 09:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
חוקרים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס הצליחו לפתח סוללת ליתיום יון (Lithium-Ion) ייחודית שנטענת במלואה בתוך שניות אחדות במקום בתוך שעות    איך היא עובדת? מתי יצאו דגמים ראשונים שלה לשוק?
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי לא יפתח בבדיקה מחודשת של ההצבעות הכפולות של שר האוצר לנוכח סתירות בגרסאות של ח"כ לשעבר גבריאלי שבמקומה הצביע בר-און    "ספק אם נעברה עבירה וגם אם כן - חלה עליה התיישנות"    "המקרה אינו דומה למקרה של חזן וגורלובסקי"
אלעזר לוין
זכתה במכרז לביטוח רכב ב-7 מיליון שקל בשנה    גברה על הראל ושלמה
יפעת גדות
בשלושת העשורים האחרונים חלה ירידה במספר הציפורים הנודדות    10% מהן בסכנת הכחדה    בסופה"ש יתקיים פרויקט בינלאומי "נולד לנדוד" בשלושת היבשות - אירופה, אסיה ואפריקה, בקריאה לשמור על הציפורים הנודדות ועל נתיבי נדידתן    החברה להגנת הטבע תציין את האירוע בחגיגת סיורים במרכז הצפרות במעגן מיכאל    [ליבנית קטנה בנדודיה / צילום: אסף מירוז]
גלית יצחק
כך אמר מעצב האופנה רונן חן לאחר שבחר ביאנה גור להוביל את קמפיין הקיץ    גור תקבל 10,000 דולר לעונה    [צילום: גיא כושי]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il