X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט ביטל פסק דין-הרשעת נהג בחציית צומת באור אדום מלפני 12 שנים השופט: בגלל ביעור התיק אין הוכחה כי הנהג ידע על פסק הדין ועוד: התיק בוער בניגוד לנדרש בתקנות
▪  ▪  ▪
התיק איננו עוד [צילום: AP]

היה תיק? בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל (יום ב', 16.3.09) פסק דין מלפני 12 שנה שבו הורשע תושב עלי - זהב יעקב שלוסר בחציית צומת באור אדום. זאת לאחר שהתברר כי התיק בוער ולא ניתן לברר את טענותיו. שלוסר טען בערעור כי לא ידע על קיומו של פסק דין וגם לא זומן מעולם למשפט זה. השופט קיבל את טענות שלוסר וקבע כי בשל ביעור התיק לא ניתן להוכיח שפסק הדין ניתן כדין, ודינו להיבטל.
טען: לא זומנתי
תחילת הפרשה בפניית שלוסר למשרד התחבורה לחדש את רשיון הנהיגה שלו. משרד התחבורה סירב בטענה, כי נגד שלוסר קיים פסק דין המרשיע אותו, לפני 12 שנים, בחציית צומת באור אדום. בא-כוחו של שלוסר, עו"ד צבי הרניב, טען כי אין לו מושג על מה מדובר ומעולם לא זומן למשפט המדובר. הוא הוסיף כי כאשר פנה למזכירות בית המשפט כדי לבדוק את התיק, נמסר כי לו כי "הוא בוער".
בערכאה הקודמת נדחה ערעורו של שלוסר. בית המשפט קבע כי מדובר ב"גזר דין מלפני 12 שנים שלא הוגש עליו ערעור ולא הוגשה לגביו בקשה לביטולו במועד הקבוע בחוק... והוא הפך לחלוט".
שלוסר ערער לבית המשפט המחוזי ושם התקבלו טענותיו. הוא טען כי מעולם לא הוכח כי נשלח אליו זימון בדואר רשום ולא הוכח כי זומן כדין למשפט. המדינה מנגד, טענה כי למרות שאינה יכולה להוכיח שנשלח לו זימון בשל ביעור התיק, "סביר להניח שהיה זימון כזה, אחרת בית המשפט לתעבורה לא היה דן את שלוסר בהיעדר". המדינה התריעה כי קבלת הערעור תביא "להצפת המערכת בבקשות מעין אלה".
אין משמעות לזמן שחלף
כאמור, בית המשפט קיבל את הערעור וביטל את פסק הדין. בהחלטה כתב השופט כמאל סעד כי התקנה "מאפשרת למדינה להוכיח המצאה באמצעות הוכחת יסוד העובדתי הנדרש בחזקה והוא שאכן חלפו 15 ימים מיום שנשלחה ההזמנה בדואר רשום". אלא שבעניין כאן "אין הוכחה שדבר הדואר נשלח כלל וכלל ובוודאי לא בדואר רשום ולכן מניין ה-15 ימים מעולם לא התחיל".
השופט הדגיש כי אין חשיבות לזמן שחלף ממועד פסק הדין כיוון שפסק דין שניתן שלא כדין "לעולם לא יהפוך לחלוט. כל עוד לא הוכח ששלוסר זומן לדיון כדין, אין חשיבות לזמן שעבר". הוא ציין עוד כי מאחר שהתיק בוער גם לא הוברר סופית אם אכן הומצא לשלוסר פסק הדין ולא הוברר אם הוא ידע במשך 12 השנים הללו על קיומו. יתרה מכך, גם משרד התחבורה לא יידע אותו על העניין לפיכך "אם הרשות לא יידעה את האזרח על פסק הדין אין היא יכולה להיבנות על השערות, הנחות ופרוזומציות שאין להן כל תשתית עובדתית והגיונית שבדין".
ביעור לא חוקי
השופט התייחס גם לסוגיית ביעור התיק והדגיש כי מדובר היה בביעור שלא על-פי התקנות. עניין הביעור לא פורסם ברשומות כנדרש וגם לא ניתנה לצדדים הזדמנות והזכות להתנגד, ובעיקר לכל מי שעלול להיפגע מכך. "לא הוכח שהתקיימו תנאים אלו בענייננו וכי לו היו קיימים, ייתכן וההתייחסות למקרה הייתה שונה".
השופט הציע לרשויות לבחון אפשרות לשימור ממושך יותר של משלוח בדואר רשום ואישור משלוח פסק דין במקרים בהם ניתן בהיעדר. הוא ציין כי "שמירת אישורים אלו הייתה מאפשרת לבחון ביסודיות טענות שמושמעות אחרי תקופות ארוכות כפי שקרה בענייננו".

בית משפט המחוזי בחיפה עפת 420/08
תאריך:  16/03/2009   |   עודכן:  16/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנהג זכה מביעור התיק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מטומטמים גם אחרי 12 שנה
נשארים מטומטמים  |  16/03/09 19:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הביטחון אמר בפתח ישיבת סיעת העבודה בכנסת כי הוא מחזק את השליחים הישראליים למגעים המתנהלים בקהיר    "אני מאחל לכולנו, שדרכם תצלח"
יפעת גדות
הגבר האוסטרי בן ה-73 שנעל את בתו במרתף במשך 24 שנה והאב של שבעה מילדיה, ששלושה מהם לא ראו אור שמש מעולם עומד למשפט היום    מואשם ברצח, באונס, בכפייה, בשעבוד, בגילוי עריות ובשלילת חופש
סיון בראימן
כפיר אברהם מונה לתפקיד    בתפקידו האחרון שימש כמנהל חטיבת שיער בנציגות פרוקטר אנד גמבל בישראל וברשות הפלשתינית
יפעת גדות
היוגורט מיוצר על-ידי הוספת תרביות של חיידקים מסויימים (פרוביוטיקה) לחלב    מספר מחקרים הראו כי פרוביוטיקה יכולה להפחית גזים, כאב ונפיחות הקשורים ל-IBS
אלעזר לוין
יו"ר ארגון בעלי מוניות השירות: "אנחנו משלמים פרמיה של 11,000 שקל, ואילו אוטובוס משלם רק 4,660 שקל? זוהי שערוריה ואפליה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il