X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אביו של החייל החטוף אמר בעקבות נאומו של ראש הממשלה כי במקום לצאת בהצהרות ולהסביר את כשלונו עד כה להביא לשחרור גלעד על אולמרט לפעול במרץ והפעם להצליח
▪  ▪  ▪
נועם שליט במאהל המחאה [צילום: פלאש 90]

+ אולמרט: לא יהיו הצעות נוספות לחמאס
נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, הגיב על דברי ראש הממשלה ואמר כי במקום לספק הסברים מדוע נכשלו המאמצים שלו - על ראש הממשלה לעבוד במרץ והפעם להביא לתוצאות.
"אנו קוראים לראש הממשלה שבמקום לצאת בהצהרות ולספק הסברים מדוע נכשלו המאמצים שלו, להתחיל ולפעול במרץ ולהביא הפעם באמת את התוצאות. גם אם האויב שעומד מולנו הוא אכזרי, כמו שאמר ראש הממשלה, גם על זה אפשר להתגבר", אמר במאהל המחאה לאחר שצפה בנאומו של ראש הממשלה ששודר בשידור חי.

תאריך:  17/03/2009   |   עודכן:  17/03/2009
אולמרט: לא יהיו הצעות נוספות לחמאס

אולמרט, נאום מיוחד [צילום: פלאש 90]
מדינת ישראל לא תציע לחמאס הצעות נדיבות יותר מן ההצעות שכבר הציעה במהלך המשא-ומתן שהתנהל בימים האחרונים. כך הצהיר ראש הממשלה, אהוד אולמרט (יום ג', 17.3.09), לאחר ישיבת הממשלה שבה הוברר כי נכשל המו"מ לשחרור גלעד שליט.
"כל שרי הממשלה קיבלו את מסקנות השליחים כי עמדות החמאס מונעות להשלים את המו"מ להשבת גלעד שליט לביתו. ממשלת ישראל כל עוד אני עומד בראשה לא תסכים בשום תנאי לתכתיבי החמאס כפי שהוצגו במשא-ומתן. ישראל הציגה הצעות מרחיקות לכת שאמורות היו להוביל לשחרור גלעד. הצעות אלה נדחו. אחרות לא תימסרנה לחמאס. לא נסכים לשחרור אסירים נוספים מעבר למאות שהוסכמו על ידינו ושהודענו להם על כך", אמר בנאום מיוחד שנשא בשעה 20:00.
"אני אומר בשם מדינת ישראל וממשלתה: יש לנו קווים אדומים. לא נחצה אותם. איננו עם מובס, איננו מדינה מנוצחת. עם חפץ חיים המוקף מדינות עויינות המאויים על-ידי ארגוני טרור רצחניים לא יסכים להיכנע לכל תכתיב של אלה. ממשלת ישראל בראשותי לא תסכים לכל אלה".
ראש הממשלה ציין כי במהלך המגעים הסתייעה הממשלה במתווכים שונים, במנהיגים וראשי מדינות ובמתווכים לא רשמיים. "לצערי נתקלנו בארגון אכזרי נטול רגש אנושי בסיסי", אמר.
אולמרט ציין כי מדינות רבות, בהן הטובות בידידותיה של מדינת ישראל אינן מבינות את הנוהג הישראלי לשעבד צרכים ביטחוניים עבור חיי אדם אחד. לדבריו, בכל הפעמים שנשאל על כך השיב שהדבר נובע מההיסטוריה היהודית ומהרצון להקים מדינה שבה לא יחטפו את ילדינו ולא ניגרר לפעולה נגד אזרחים אחרים.
"הערך שמלכד את כולנו הוא הערבות ההדדית - תחושת ההכרה שמי שהציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא. לכן פעלנו במשך שנים רבות בדרכים נסתרות ונועזות להציל את בנינו. כך גם פעלנו על-מנת להביא את גלעד, עד כה ללא הצלחה. נמשיך לעשות זאת ולא נחדל. נמשיך לנסות להביא לשובו של גלעד שליט. נמשיך לחתור לשלום עם שכנינו ונמשיך לבנות בעוצמה ללא רתיעה את הכוח הדרוש לנו לבטחוננו".
אולמרט הזכיר את הוריו של גלעד שליט ואת משפחתו, שעימם נפגש זמן קצר לפני שנשא את דבריו. "אני שולח מכאן חיבוק של חיזוק ותקווה למשפחת שליט. שוחחנו ארוכות במשרדי. הם יודעים שאני מחוייב בכל לבי לפעול יחד עם כל הממשלה להביא לשובו של גלעד שליט. כך עשיתי וכך אעשה", דברי אולמרט.

ועדת שרים תבחן תנאי הכליאה של אסירי חמאס

הוריו של שליט, נועם ואביבה, נועדו עם ראש הממשלה אולמרט בלשכתו בירושלים. בפגישה שמע הזוג את הנסיבות שהובילו לכשלון המגעים לשחרור בנם.
ראש הממשלה הורה על הקמת ועדת שרים מיוחדת שבה יהיו חברים שר המשפטים דניאל פרידמן, השר מאיר שטרית, השר שלום שמחון, השר חיים רמון והיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ואשר תבחן את האפשרויות החוקיות להשוות את תנאי הכליאה של אסירי החמאס הנמצאים בישראל לתנאים שבהם כלוא גלעד שליט ברצועת עזה.
מזה זמן רב קוראים גורמים רבים להשתמש באסירים הפלשתינים כאמצעי לחץ על החמאס במטרה להביא לקבלת אות חיים מגלעד שליט ולביקור של הצלב האדום שיוודא כי שלומו טוב. בימים הקרובים צפויה ועדת השרים המיוחדת להגיש את המלצותיה לממשלה.
בישיבת הממשלה אחר-הצהריים הודיע ראש הממשלה כי ישראל הסכימה לשחרר 320 אסירים מן הרשימה שהגיש חמאס ובה 450 שמות. חמאס דרש לכלול ברשימת המשוחררים אסירים שנידונו לעשרות מאסרי עולם אך ישראל לא הסכימה לשחרר מחבלים שכיוונו או עשו פיגועים חמורים ובהם הפיגועים בתחנה המרכזית בתל אביב, בקפה מומנט ובקפה הלל בירושלים.
כל גורמי הביטחון שהשתתפו בישיבת הממשלה - שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד, הזהירו כי שחרור מחבלים מן הסוג הזה יסב נזק ביטחוני כבד לישראל.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נועם שליט: על אולמרט לעשות ולא לדבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
קונצנזוס נרחב בבית המחוקקים האמריקני קורא למסות חלק נכבד מהבונוסים האדירים שיקבלו עובדי חברת הביטוח שקרסה    "עליהם להחזיר אותם באופן רצוני או לשאת בתוצאות"
מאיה שני
ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון לוחץ על אירן להסכים למבדקי קבע של תוכנית הגרעינית ולפתח תוכנית גרעין אזרחית
מאיה שני
האפיפיור הגיע לקמרון לרגל ביקורו הראשון באפריקה    קורא למדינות העולם לא להפקיר את אפריקה
מערכת אתר ספורט 5
משחק חלש להחריד באצטדיון הי"א, בייחוד של הקבוצה מליגת העל
עופר וולפסון
מנהל ההשקעות הראשי של מגדל יוצא בתחזית אפוקליפטית בוועידת דה-מרקר    מנהל אגף ני"ע בדיסקונט תיאר את הלך הרוח הזחוח בקרב מנהלי הכספים עד למשבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il