X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יאפשר למבקשים או המתבקשים לתרום לעמותה כלשהי, למתנדבים ולציבור בכללותו לקבל מידע אמין ומיידי לגבי כל העמותות והמלכ"רים בארץ
▪  ▪  ▪
כל העמותות במאגר אחד

יוזמה חדשה תאפשר לכל גולש למצוא באינטרנט בקלות וללא תשלום את כל המידע על עמותות המגזר השלישי ופועלן. היום (ד', 18.3.09) התקיים במשרד המשפטים בירושלים טקס לחתימת חוזה בין משרד המשפטים, יד הנדיב וג'וינט ישראל, לפיתוח והקמת מאגר מידע ברשת האינטרנט על עמותות ומלכ"רים בישראל.
מאגר המידע האינטרנטי יאפשר למי שמבקש או מתבקש לתרום לעמותה מסוימת, למתנדבים וגם לציבור הרחב לקבל מידע אמין ומיידי לגביה. המידע שיסופק במאגר המידע יכלול החלטות של העמותות כפי שדווחו לרשם העמותות ברשות התאגידים, תקנונים, מטרות, כתובת העמותה, דוחות כספיים, רשימת מקבלי שכר, דוחות הכוללים מידע באשר לסניפי העמותה, האופן שבו היא משתמשת במשאביה לקידום מטרותיה, המבנה הארגוני שלה, חברי ועד העמותה, חברי ועדת הביקורת של העמותה ועוד.
בישראל רשומות היום כ-25,000 עמותות, המעסיקות כ-230,000 שכירים ומפעילות למעלה מ-220,000 מתנדבים. העמותות מאפשרות לאזרחים לתרום ולהתנדב, ומספקות שירותים חיוניים לאוכלוסיות נזקקות.
ישראל היא המדינה השלישית בעולם המקימה מאגר שכזה. מאגרי גיידסטאר (החברה המקימה מאגרי חיבור תורמים עם עמותות - ע.ו.) הוקמו בעשור האחרון בארה"ב ובאנגליה וזכו להצלחה רבה. הם הניעו עמותות לעשות שימוש אפקטיבי ברשת האינטרנט, בין היתר על-ידי הקמה של אתרי אינטרנט המחברים בין מתנדבים ותורמים ובין עמותות הזקוקות ליד מסייעת, והגבירו שיתוף בידע ושיתופי פעולה.
מדינות נוספות פועלות כיום להקמת מיזמי גיידסטאר, ביניהן אירלנד, גרמניה, הולנד, הונגריה, קנדה, הודו ומיזם כלל אפריקני בחסות האו"ם. המאגר הישראלי יסתייע בידע ובניסיון שנצבר בפרויקטים אלו.
שקיפות מידע אודות העמותות
משרד המשפטים יזם את הקמת המאגר, בשיתוף ארגון יד הנדיב. בהמשך, מתוך רצון להביא לשיתוף פעולה נרחב עם המגזר השלישי, נערכה פנייה מטעם הצדדים לג'וינט ישראל. שלושת הגופים החליטו לפעול יחד להקמת מאגר מידע על עמותות ומלכ"רים, שיכלול מידע רשמי מתוך דוחות שהעמותות מחוייבות להגיש לרשם העמותות ולצידו ישלבו העמותות מידע נוסף על פעילותן.
במסגרת עבודתם של הצוותים קודמו נושאים שיאפשרו את הקמת האתר וביניהם בחינת פיילוט על בסיס תוכנה שפותחה על-ידי חברת גיידסטאר, קידום הליכי הסריקה של תיקי רשם העמותות הכוללים את המסמכים שהעמותות מגישות לרשם, עריכת חוות-דעת משפטיות שיהוו את התשתית המשפטית לפעולת האתר ועוד.
לדברי מנכ"ל משרד המשפטים, משה שילה, יש חשיבות רבה לפרויקט הן במובן של הגדלת השקיפות בכל הנוגע למידע על עמותות והן בעצם שיתוף הפעולה בין הממשלה לארגוני המגזר השלישי.
ד"ר מיכל חמו לוטם, מנכ"ל אלכ"א ג'וינט ישראל, אמרה כי "הג'וינט רואה במהלך פריצת דרך אמיתית לשיתוף פעולה כה הכרחי בין ארגוני המגזר השלישי לממשל. מהלך זה מצטרף ליוזמות רבות בהן נוקט הג'וינט לפיתוח החברה האזרחית ולהגברת המודעות לתרומה נבונה בקרב הציבור בישראל".

תאריך:  18/03/2009   |   עודכן:  18/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחנך מאגר העמותות והמלכ"רים המלא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר ניסיוני גילה כי במינונים תקינים, התרופה, הידועה בשמה הגנרי מודפיניל, מעלה את רמות הכימיקל האחראי לתחושת התגמול, באותו חלק של המוח שפעיל גם בשימוש בסמים אחרים
איציק וולף
במהלך ביקור הרמטכ"ל בארצות הברית דן רב אלוף אשכנזי עם בכירי הממשל האמריקני בסוגיית הגרעין האירני ומסר להם מידע חדש שהשיג המודיעין הישראלי על מתקן המים הכבדים שנבנה בארק    המרכז למחקרים אסטרטגיים: ישראל יכולה לפגוע במתקני הגרעין של אירן באמצעות טילי קרקע-קרקע
עופר וולפסון
כך עולה מנתוני מכון טאוב גם לגבי שנות הגאות האחרונות    ההוצאה לנפש ירדה בכ-2,000 שקלים בממוצע בשני עשורים    אי-השוויון - מהגבוהים במערב
יפעת גדות
תוחלת החיים של אלו ששקלו כ-18 קילוגרם מעל המשקל התקין הייתה קצרה ב-3 שנים    אלו שסבלו מהשמנה קיצונית, כלומר יותר מ-45 קילוגרם מעל המשקל התקין, קיצרו את חייהם ב-10 שנים
יפעת גדות
הוואי היא המדינה האחרונה שנוספה לאיחוד, והיא אחת משתי המדינות היחידות מחוץ לרצף היבשתי של ארצות הברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il