X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צפוי לעלות ברבעון ה-1 ל-56 אלף עובדים בחודש לעומת קצב של 49 אלף ברבעון הקודם נכונות העובדים לעזוב מיוזמתם את משרתם לחיפוש אחר אחרת צנח בשיעור חד של כ-23.6%
▪  ▪  ▪
נצמדים לכסא [צילום: AP]

מספר המשרות הפנויות הכולל ברבעון הראשון, ללא ענפי הבנייה והחקלאות, יעמוד בממוצע יומי על כ-21.2 אלף משרות, ירידה של כ-13% לעומת הרבעון הקודם וירידה של 62% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה תקיף את כלל ענפי המשק. כך עולה (יום ד', 18.3.09) מסקר המעסיקים של מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת.
גם במשך הזמן בו משרה נשארת פנויה ממשיכה להירשם ירידה, והוא עומד ברבעון הראשון של 2009 על כ-3.2 שבועות לעומת 3.8 שבועות ברבעון הרביעי של 2008 ו-4.3 שבועות ברבעון המקביל אשתקד. ממצא זה בשילוב הירידה במספר המשרות הפנויות מעיד על הקלות היחסית במציאת עובדים ואיוש מהיר של משרות פנויות בתקופה הנוכחית.
מספר המשרות שאוישו במהלך חודשי הרבעון הראשון צפוי לרדת מ-138.4 אלף משרות שאוישו בכל חודשי הרבעון הקודם לכ-129 אלף איושי משרות ברבעון הראשון של 2009. הירידה באיושים הינה בהיקף של 9,400 משרות - ירידה של 7% בהשוואה לרבעון הקודם.
חוסר עניין לעזוב את המשרה
מספר פליטות העובדים צפוי לעלות ברבעון הראשון של 2009 לרמה של כ-168.8 אלף עובדים (בממוצע לחודש כ-56 אלף פליטות) בהשוואה ל-147 אלף בכל חודשי הרבעון הקודם (אז עמד הממוצע לחודש על 49 אלף), גידול של 21.8 אלף נפלטים ברבעון הראשון ביחס לרבעון הקודם לו, שהוא גידול של 15% במספר פליטות העובדים.
אחד הפרמטרים הבוחנים את תחושת הביטחון התעסוקתי של העובדים הינו נכונותם לוותר על משרות ביוזמתם לשם החלפתן באחרות, ככל הנראה טובות יותר. שיעור פליטת העובדים הנעשית מיוזמת העובדים, מתוך סך-כל פליטות העובדים, ירד מרמה של 60.1% ברבעון הרביעי של 2008 לרמה של 36.5% ברבעון הנוכחי. ממצא זה מעיד על ירידה חדה בביטחון של העובדים ביכולתם להחליף משרות ביוזמתם. יתרה מזאת, הוא אף מדגיש את העובדה כי לא רק שחלה עלייה בפליטות העובדים ברבעון זה, אלה שרובה באה כתוצאה מפיטורין ולא מיוזמת העובדים.
בשל המגמות המסתמנות באיוש משרות ובפליטת עובדים ברבעון הראשון של שנת 2009 הערכת התמ"ת היא שמאזן התעסוקה (איושי משרות פחות פליטת עובדים) צפוי להיות שלילי ולעמוד על מינוס 39.8 אלף משרות. זוהי ירידה חדה לעומת המאזן ברבעון הרביעי שהיה שלילי ברמה של 8.6 אלף משרות. מאזן התעסוקה צפוי לרדת לרמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 2001.

תאריך:  18/03/2009   |   עודכן:  18/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לאורך שמונה השנים האחרונות, דרום אפריקה צפתה במחצית מהמושלים המקומיים שלה כשהם מתים לפני גיל 50
איציק וולף
נשיא סוריה טוען בראיון כי ראש ממשלת ישראל כבר הבטיח נסיגה ישראלית מהגולן    "לא מודאג מעליית נתניהו אלא מהפניה של הציבור הישראלי ימינה"
רותי אברהם
ביום חמישי הבא יחל שעון הקיץ - בין חמישי לשישי יוזזו מחוגי השעון קדימה בשעה    שעון הקיץ יימשך 184 ימים    וקצת נוסטלגיה: אנשי שינוי ומרצ בדיון בהצעה - על "היושב במרומים" על גבאים, גילגולים, וה-1 באפריל
אביב דילבסקי
הוא קשקשן, מגעיל ורודף ריב, אבל הוא היחיד שמכניס קצת עניין לבית האח הגדול    טוב עשו הצופים שהדיחו את דניאלה פיק וכוכי מרדכי, ולא נכנעו ללחצי ההפקה
גלית יצחק
הפרס הוענק לפרופ' צבי לרון בשל מחקריו שערך על פעילות הורמון הגדילה וכן מאחר והוא היה הראשון לפתח מודל רב-תחומי לטיפול בסוכרת נעורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il