X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"לחיות מחדש" של חיים בוזגלו מספרת את סיפורם של עולי צרפת ומרוקו, והופקה בתמיכת ערוץ ארטה היוקרתי היא סובלת ממלודרמטיות, אך היא עדיין מעוררת הערכה
▪  ▪  ▪
בוזגלו. סדרה חדשה [צילום: ברנרד ברברו]

הסדרה "לחיות מחדש" נפתחת בתקריב על פניה של אשה קבורה מתחת לאדמה. היא צהובת שיער ותכולת עיניים, מכוסה רגבים, והיא פוקחת אותן באחת. זו המטאפורה לחיים המתחדשים, לא מאד עדינה או מרומזת, אבל מתיישבת היטב עם הסדרה החדשה של חיים בוזגלו, שתשודר מהערב בשישה פרקים, בערוץ 1.
הסדרה, קו-פרודוקציה ישראלית-צרפתית, שמימן אותה ערוץ ארטה היוקרתי (חמישה מיליון יורו לשישה פרקים), היא שאפתנית. צילמו אותה באתרים רבים, עם שחקנים אין-ספור, צרפתים וישראלים. זו סאגה טלוויזיונית, כפי שמזמן לא נעשתה כאן. מין "אקסודוס" על יהודי צרפת ומרוקו. יש להריע ליוזמה, ולשיבוצה בערוץ 1. הסדרה מתארת את התלאות שעברו המעפילים, ניצולי שואה ואחרים, אחרי מלחמת העולם השנייה. ניצולה שאיבדה את בנה לנגד עיניה חוזרת לביתה בצרפת ומוצאת בו את משרתיה, שמגרשים אותה שוב מבית בטענה שתמיד התנשאה עליהם. במרוקו יש סצינה בבית כנסת ובבית המשפחה, שבה מתואר כיצד נציגי הסוכנות שיכנעו את היהודים לעלות לישראל. עוד מתוארים חילוקי הדעות על היחס של יהודי מרוקו למולדתם ההיא.
במרסיי עולים לספינה בין היתר ילד, מארק וייל, בנו של כנר יהודי שביקש מחברו הגוי אנטואן להסתיר את בנו, והוא עשה זאת באהבה. מושם דגש גם על הסיפור המרגש שלהם.
על ספינת "יהודה הלוי", שהבריטים עיכבו במחנה מעבר בקפריסין לפני קום המדינה, שוררת אחווה. ברגע שהם יורדים ליבשה מתחילות המחלוקות בין אשכנזים לספרדים. זהו גם סיפור אישי של הבמאי, שאביו היה על סיפונה של הספינה.
הסדרה מעניינת, עשייתה מעוררת כבוד, אבל היא סובלת מעודפות. היא גם מיושנת - אפשר לעשות סדרה תקופתית בלי שתסבול מכך. הבמאי לא נותן ולו לרגע לסיפורים לדבר בעד עצמם. כל פעם שאירוע מתקרב לשיאו הוא מתוגבר בנעימת "התקוה" בכינור מייבב או פסנתר נוגה. בפרק אחד תמות ילדה ותיוולד אחרת. תמיד אפשר לטעון שזה מה שקרה, אבל יצירת הקבלה דרמטית בין הדברים באופן שזה נעשה, מפחיתה מהדרמה. היא לא מוסיפה לה, אלא הופכת אותה למלודרמה.
משתתפים בסדרה לירון לבו, שמיל בן ארי, לירז צ'רני, אלברט אילוז, אוולין הגואל, מארי פרנס פיסייה, ברנאר קמפן, שרה פורסטייה ואחרים.
  • "לחיות מחדש". ערוץ 1, 21:45

פורסם במקור בעכבר העיר
תאריך:  18/03/2009   |   עודכן:  18/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערב: הסדרה הישראלית היקרה בהיסטוריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חברת מירלנד, בשליטתו, הפסידה 59 מיליון דולר מירידת שווי הנדל"ן ו-34 מיליון דולר מפיחות הרובל מול הדולר    מורג: "נקפיא פרויקטים בתיכנון, יש לנו די כסף כדי לסיים לבנות מה שכבר התחלנו"
עופר וולפסון
שיעור הבלתי-מועסקים בינואר הגיע ל-6.8%    מדובר בעלייה של 0.7% מאז יולי 2008
אלעזר לוין
בשורה טובה לישעיהו בוימלגרין    חברתו תבנה 450 דירות בשווי 700 מיליון שקל בגבעת שמואל    גברה על אורי דורי במכרז לפרויקט פינוי-בינוי
עופר וולפסון
עלתה על 1.39 מיליון    אנליסט צופה כי בקצב הנוכחי האבטלה תעבור את קו 3 המיליון עד סוף השנה    בנק אנגליה מאיץ את הדפסת הכסף
יפעת גדות
חוקרים גילו כי נשים מבוגרות שנהגו לנמנם יותר משלוש שעות בשבוע, נטו יותר למות לאורך תקופה של שבע שנים לעומת נשים שדיווחו על תנומה מעטה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il