X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יוזף פריצל [צילום: AP]
יוזף פריצל למאסר עולם בכלא פסיכיאטרי
יוזף פריצל, הפושע המפלצתי מאוסטריה, יבלה את שארית ימיו במחלקה פסיכאטרית בתו אליזבת תוכל להגיש תביעה אזרחית בנפרד פריצל: "איני יכול לשנות את מה שעשיתי"

חבר המושבעים באוסטריה הרשיע (יום ה', 19.3.09) את יוזף פריצל בגין רצח, שעבוד, אונס, גילוי עריות ואישומים אחרים וגזר עליו מאסר עולם במחלקה פסיכיאטרית על שכלא את בתו במשך 24 שנים, הביא עמה שבעה ילדים לעולם וגרם למותו של אחד מהם מתוך הזנחה, כך דיווחה סוכנות הידיעות איי פי.
פריצל בן ה-73 האזין בקור רוח לגזר דינו, ומאוחר יותר אמר כי הוא מקבל את ההרשעה ואינו מתכוון לערער עליה. בית המשפט קבע כי פריצל ילקח למחלקה פסיכיאטרית סגורה המטפלת בפושעים חולי נפש, וכי לא יזכה לשחרור על תנאי לפחות במשך 15 שנים. כמו-כן, גזר עליו בית המשפט לשלם מכספו את עלות המשפט. 11 החודשים שריצה כבר במעצר יכללו בעונשו. לא נמסר באיזה מוסד ירצה פריצל את עונשו.
מנהלו הראשי של הכלא בו מוחזק פריצל אמר כי פריצל יהיה תחת השגחה כבדה עד העברתו למוסד הפסיכיאטרי כדי למנוע ניסיון התאבדות.
בית המשפט קבע כי האישום החמור ביותר היה "מוות בהזנחה" ועל כך גזר עליו את העונש המכסימאלי. האישומים האחרים כללו כליאה וכפייה. גזר הדין הגיע לאחר שביום רביעי, החליט פריצל להודות באשמתו, זאת לאחר שצפה בקלטת וידיאו שכללה 11 שעות של ריאיון עם בתו אליזבת, אשר נכלאה על-ידי אביה בהיותה בת 18. "אני מצטער על כך בכל ליבי", אמר פריצל היום בבית המשפט לפני השמעת גזר דינו, "אינני יכול לשנות מה שעשיתי". בצעד שהפתיע את השופטים, החליטה הבת אליזבת להיות נוכחת בבית המשפט ביום שני ושלישי כדי לצפות בדבר עדותה.
התובעת פנתה אל חבר השופטים וביקשה מהם לשקול את העובדה כי הבת הייתה כלואה במשך "רבע מאה" במרתף חשוך. "אל תלכו פתי כפי שעשתה אליזבת לפני 24 שנה", אמרה. אליזבת, היום בת 42 וששת ילדיה בני 6 עד 20 בילו את החודשים האחרונים במרפאה פסיכיאטרית במקום חסוי. התובעים תיארו אותה כאשה על סף שברון, שספגה מעשי אונס יומיומיים, חלקם לעיני ילדיה.
אישום הרצח של פריצל התייחס למותו של אחד התאומים, מייקל ב-1996 שלא קיבל עזרה רפואית מפני שפריצל מנע זאת. התובעת טענה כי כל אדם שפוי היה יכול לראות שהתינוק סובל ממצוקה וקבעה כי חייו היו יכולים להינצל אלמלא מנע זאת אביו. עורכת דינה של אליזבת פנתה אף היא לחבר המושבעים וביקשה שלא ירחמו על פריצל בהחלטתם משום שהודה באשמתו. גם עורך דינו של פריצל עצמו לא הכחיש את האשמותיו של מרשו ואף אישר בבית המשפט שפריצל אנס את בתו 3,000 פעמים. אולם, הוא אמר, פריצל שילם על כך ברגשות אשם שהוא חש במשך 24 שנים. עוד הוסיף, כי אליזבת לא כללה ביומנה את העובדה כי התינוק נאבק על חייו, וציין כי פריצל סיפק לה עריסה וכי שני התאומים נולדו בשלום. הפסיכיאטר המשפטי אמר ביום רביעי כי פריצל סובל מהפרעה נפשית חמורה וכי הוא מסוכן לציבור. בוועידה תקשורתית שנערכה לאחר המשפט, נציגי בית המשפט אמרו שאליזבת תוכל להגיש תביעה אזרחית נגד שנות הסבל שספגה וכי אין הגבלה על מה שהיא יכולה לקבל בתמורה.

תאריך:  19/03/2009   |   עודכן:  19/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוזף פריצל למאסר עולם בכלא פסיכיאטרי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין לקחים אין מסקנות.רק שקט ל"ת
היסטוריה  |  19/03/09 21:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הנפיק כתבי התחייבות בסך 125 מיליון שקל והשלים גיוס הון שלישי, התורמים לו 0.8% ליחס הלימות ההון    ישאו תשואה של 4.74%
אלעזר לוין
רכש עם בנק MKB עוד 27% ב"אי החלומות" על הדנובה    הגיעו לאחזקה של 87%    ישלמו 21.4 מיליון אירו    המוכר - איש העסקים האנגלי ברנרד שרייר    "ניצלנו הזדמנות"    יבנו בתי מלון, 1,000 דירות נופש, קזינו ענק, מרינה, תיאטרון ואופרה    שרייר ביקש בעבר לרכוש את בנק מרכנתיל וסולל בונה
איציק וולף
מזכ"ל העבודה דחה את בקשת ראש הממשלה המיועד לתמוך בכניסת המפלגה לממשלת הליכוד    "עד כמה שזה תלוי בי ובחברי, פניה של מפלגת העבודה לאופוזיציה"    בוטלה ישיבת עדכון שביקש ברק לקיים לסיעה
רותי אברהם
פלשתיני, בנו של סייען שנרצח על-ידי אנשי חמאס, דורש למנוע שחרור אסירי חמאס עם דם על הידיים    לטענתו: שחרור אסירי החמאס יעמיד בסכנה את חיי משפחות הסייענים    הפלשתיני הגיש קדם בג"צ נגד ראש הממשלה ושר הביטחון
שירלי בר דיין
המאמן רוצה המשכיות: "לשחקנים לוקח הרבה זמן להתאקלם במכבי ת"א"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il