X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הגיעה ל-77.5% בפרויקט דירות היוקרה בירושלים שינפלד ירד ל-22.5%, ועשוי למכור חלק נוסף ממה שנותר לו קיבל בתמורה 5 מיליון שקל "חצר הנביאים" מוקפא עד לדיון במחוזית
▪  ▪  ▪
חצר הרב קוק [אפריקה-ישראל]

אפריקה-ישראל-מגורים השתלטה על פרויקט הדירות היוקרתי "חצר הרב קוק" במרכז ירושלים, שעד עתה היו לה 50% ממנו. חלקה של החברה גדל ל-77.5%, וחלקו של הקבלן משה חיים שינפלד מבני ברק ירד ל-22.5%.
אפריקה-מגורים שילמה לשינפלד 5 מיליון שקל במזומן, סכום המיועד לכיסוי חוב לבנק מזרחי-טפחות והוצאות שונות. עם זאת ייתכן, ששינפלד שוחרר גם מחלק מההלוואות שלקחו היזמים כדי לרכוש את המגרש, כך שהתמורה שקיבל למעשה גבוהה יותר. לא ניתן היה לקבל היום (א', 22.3.09) את תגובתו של שינפלד.
החוזה בין הצדדים קובע עוד, כי שינפלד יוכל למכור בעתיד לאפריקה-מגורים חלק נוסף ממה שנשאר לו בפרויקט. החוזה קובע גם את הסכום שישולם במקרה כזה.
לפני כשנתיים קנו אפריקה ושינפלד את המגרש, בן 3.25 דונם, ב-28.3 מיליון דולר. המגרש מיועד לבניית שלושה מגדלים, ובהם 135 דירות יוקרה.
יוקם מלון בוטיק באחד המגדלים
הוועדה המקומית לבניין ערים אישרה אשתקד ליזמים תוספת קומות. מוזיאון ישראל והחברה להגנת הטבע עירערו על כך, בטענה שהתב"ע מייעדת את המגרש למלון. הוועדה המחוזית קיבלה את הערעור חלקית, וקבעה שבאחד משלושת המגדלים יוקצו כמה קומות למלון רגיל או מלון בוטיק. בנוסף, נקבע כי קומת הקרקע בחזית הפונה לרחוב הרב קוק תהיה מיועדת למסחר ולא למגורים. שטח המלון יקבע במו"מ בין היזמים לעיריית ירושלים.
היזמים מתכננים להתחיל בבנייה במהלך 2009, ולסיים את הבנייה עד 2012. ההשקעה בפרויקט נאמדת ב-98 מיליון שקל. חלק גדול מהדירות מיועדות למשקיעי חוץ, ויש להניח שלוח הזמנים המדויק של הפרויקט תלוי במצב המשק העולמי ובביקוש של משקיעי חוץ לקנות דירות יוקרה בישראל.

"חצר הנביאים" מוקפא עד לדיון במחוזית

משה שינפלד ממשיך להיות שותף ב-50%, עם אפריקה-מגורים ב-50%, בפרויקט מגורים יוקרתי שני בירושלים, בסמוך, הידוע בשם "חצר הנביאים". המגרש מיועד לבניית 123 דירות יוקרה, אולם הבנייה מוקפאת לפי שעה מטעמים מינהליים: בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל ב-30.8.08 את התב"ע, מאחר שהיא לא התחשבה בשימור בית בן דוד, המהוה חלק מהמתחם, אף כי איננו חלק מהמגרש של אפריקה ושינפלד. בית המשפט הורה למחוזית לשוב ולדון בתב"ע, אך המחוזית לא התכנסה עד היום לשם כך.
אפריקה-מגורים ושינפלד טוענים, שהם נפגעים מסיכסוך לא-להם, מאחר שבית בן דוד איננו כאמור חלק מהמגרש שלהם. שתי החברות קנו את המגרש שלהן לפני 3 שנים מחברת ארלדן ב-17.8 מיליון דולר ועוד 24.1 מיליון שקל. המגרש מיועד לבניית 123 דירות יוקרה. למעשה, בניית המגדל מתעכבת בשל המשבר הכלכלי העולמי ומיעוט הביקוש לדירות. היזמים מכרו אשתקד 12 דירות יוקרה, אך העסקות בוטלו לאחר מכן, ביוזמת הקונים או ביוזמת היזמים.
גדול הקבלנים בבני ברק
שינפלד, הפעיל שנים רבות בענף, נחשב לגדול הקבלנים והיזמים בבני ברק. בשנים האחרונות בנה גם מאות דירות בבית שמש ובערים אחרות. בעבר היה חבר מועצת עיריית בני ברק וחבר הנהלת העירייה. בשנים האחרונות טס פעמים רבות לחו"ל, כדי למכור דירות בפרויקט "חצר הנביאים". משה חיים שינפלד הוא חסיד גור, וידוע כתורם גדול לחסידות זו.

תאריך:  22/03/2009   |   עודכן:  24/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: אפריקה השתלטה על פרויקט "הרב קוק"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אינדקס מדיה
פסטיבל בנמל יפו המתחדש    הפרחת עפיפוני משאלות והשתעשעות בבועות סבון ענקיות
אלעזר לוין
הואט מאוד קצב המכירות בפרויקט היוקרה של אפריקה-ישראל, קיסריה וויטלה על מגרש מלון רמת אביב    באחד הבניינים נמכרו אשתקד מינוס שתי דירות    עד היום נמכרו 210 מתוך 400 דירות    פרויקט ל-20 שנה
רותי אברהם
מחלוקת בין שופטיו של ח"כ צחי הנגבי על ייעול המשפט    שופטי הרוב: עוברים לסיכומים בכתב    שופט המיעוט: זה המתכון להתמשכות המשפט
יפעת גדות
מחר יצוין ברחבי העולם "יום ללא בשר"    בישראל מציינת עמותת "אנונימוס" את האירוע בהפנינג מסורתי במספר ערים בארץ, הכולל חלוקת מזון טבעוני בחינם
עופר וולפסון
יו"ר מרכז השלטון המקומי אומר כי הקריטריונים שהגדיר משרד האוצר לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים בפריפריה לא מאפשרים סיוע ממשי, שכן אלה אינם עומדים בקריטריונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il