X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במחקר בחולדות: לחץ הדם ירד ב-20% אצל החולדות שטופלו בתערובת פרוטאינים מאפונת גינה צהובה בהשוואה ללחץ הדם של החולדות שלא טופלו מוצר אכיל, במקום תרופה, שיכול לעזור להוריד את לחץ הדם ולהפחית את חומרת ההשפעה השלילית של מחלת כליות
▪  ▪  ▪
תרופה מן הטבע

פרוטאינים מסויימים הנמצאים באפונת גינה צהובה יכולים לעזור בהורדת לחץ הדם, וכן בעיכוב, בשליטה ואפילו במניעה של מחלת כליות כרונית, לפחות בחולדות. אלו ממצאי מחקר קנדי חדש.
החוקרים, מהמחלקה למדעי התזונה באוניברסיטת מניטובה שבקנדה, מדווחים על סוג מסוים של גישה טבעית לטיפול במחלה, בניגוד לגישה הפרמקולוגית הנורמלית. הכוונה היא למוצר אכיל, במקום תרופה, שיכול לעזור להוריד את לחץ הדם, ובמקביל להפחית את חומרת ההשפעה השלילית של מחלת כליות.
החוקרים הציגו את ממצאי המחקר בכינוס של האגודה האמריקנית הכימית הלאומית שהתקיים בסולט לייק סיטי. על המחקר חתומים מספר ארגונים ממשלתיים קנדיים.
מחלת כליות פוגעת בכ-13% מהאמריקנים, ומדובר במחלה קשה ביותר לטיפול, כשבסופו של דבר רוב החולים נכנעים לסיבוכים קרדיווסקולריים (של הלב וכלי הדם) כתוצאה מלחץ דם גבוה הקשור לאי-ספיקת כליות.
זו הסיבה שהחוקרים התמקדו בהשפעות הפוטנציאליות על לחץ הדם שיש לאפונה, המוכרת כבר כמקור נטול כולסטרול של סיבים ופרוטאין.
לאחר שהכינו תערובת של פרוטאינים מאפונת גינה צהובה, הנקראת "הידרוליזט פרוטאין אפונה", האכילו החוקרים במשך 8 שבועות חולדות שסבלו ממחלת כליות.
הם גילו כי לחץ הדם ירד ב-20% אצל החולדות שטופלו בתערובת הפרוטאינים, בהשוואה ללחץ הדם של החולדות שלא טופלו.
בנוסף, תפוקת השתן, שלעיתים קרובות נפגעת באופן חמור כתוצאה מחוסר תפקוד של הכליות, השתפרה ב-30% בקרב החולדות שטופלו.
למרות הממצאים החיוביים, החוקרים אינם חסידים של צריכה מאולתרת של אפונת גינה צהובה. לדבריהם, התהליך הנדרש לאיסוף הפרוטאינים הוא שמפעיל את מה ש'רדום' בירקות הטבעיים.
את הפרוטאין שבאפונה יש לערבב עם אינזימים מסויימים כדי ליצור תוסף מזון בצורה של נוזל או גלולה כדי שיהיה סביל יותר מתרופות ללחץ דם. טיפול טבעי יגביל גם את הסיכון למינון יתר.
בימים אלו מבוצעים ניסויים בבני אדם ובמידה שהתוצאות אכן יהיו מוצלחות הרי שטיפול המבוסס על אפונה יהיה זמין תוך שנתיים שלוש.
זוהי אינה הפעם הראשונה שהסוד לשליטה בלחץ הדם נמצא באמא אדמה, כתבו החוקרים. לפני עשר שנים, חומר שבודד בסלרי, לדוגמא, נמצא גם הוא בעל השפעה. המחקר הנוכחי הראה כי באפונה קיים חומר שפועל בדרך דומה לזו של בולם אנזים ממיר אנגיוטנסין (ACE). לכן, ביסודו של דבר מדובר בחומר טבעי שפועל בדרך בה פועלות תרופות סטנדרטיות עליהן ידוע כבר רבות.
יש לזכור כי עדיין יש להמתין לתוצאות הניסויים בבני אדם, אך אם התוצאות יהיו משכנעות כפי שהיו במחקרים בבעלי חיים, הרי שאלו יהיו חדשות משמחות מאחר שקיים קושי גדול לשלוט בלחץ הדם אצל אנשים הסובלים ממחלת כליות.

תאריך:  23/03/2009   |   עודכן:  23/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל פולק
ת"א 25 הוסיף 1.9%    החברה לישראל קפצה ב-6%    דיסקונט השקעות עלתה ב-4.7%    מחזור המסחר היה גבוה והסתכם ב-1.6 מיליארד שקל
מחלקה ראשונה
שתי שוטרות צעירות התחזו לדוגמניות לסביות והצליחו להביא להפללת עשרות סוחרי סמים באזור השרון    "התנשקנו והתחבקנו כל הזמן, אבל ידענו שזה משחק"
יפעת גדות
צפיפות העצם של גברים ששתו כוס או שתיים של יין או בירה על בסיס יומי הייתה גבוהה יותר לעומת זו של אלו שלא שתו    אצל אלו ששתו שתי כוסות או יותר של משקה חריף אחר ביום, צפיפות העצם הייתה נמוכה בצורה משמעותית לעומת זו של גברים ששתו לא יותר משתי כוסות של משקה חריף
איציק וולף
החל המשא-ומתן בין צוותי הליכוד והעבודה    השר שלום שמחון הבהיר כי אם יתגלו פערים גדולים בין הצדדים תהפוך ועידת המפלגה למיותרת
איציק וולף
צוותי המשא-ומתן של הליכוד ושל שס חתמו הלילה על הסכם קואליציוני    שס תקבל ארבעה שרים, סגן שר ויו"ר ועדה בכנסת    תינתן הוספה מדורגת לקיצבאות הילדים בעלות כוללת של 1.4 מיליון שקל בשנה    עוד בהסכם: רפורמה מקיפה במנהל מקרקעי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il