X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בחודש האחרון גייסו 3 החברות הממשלתיות, חברת חשמל נתיבי גז ומקורות, 1.3 מיליארד שקל בשוק המקומי
▪  ▪  ▪

שוק הגיוסים אולי סגור למרבית החברות הנסחרות בבורסה - אבל לא לחברות של המדינה. בחודשיים האחרונים הצליחו חברת חשמל מקורות ונתיבי גז לגייס בשוק המקומי והתעשייה האווירית מעוניינת להצטרף אליהם. החברה עובדת בימים אלו על תשקיף וצפויה להגיש את הבקשה לתשקיף בסמוך לפרסום התוצאות השנתיות שלה בימים הקרובים.
על פי הערכות בשוק, התעשייה האווירית תנסה לגייס כ-800 מיליון שקל עד מיליארד שקל באיגרות חוב סחירות. כיום לחברה יש סדרה אחת הנסחרת בבורסה שמגיעה לפידיון בשנת 2013 וסביר להניח שהחברה תהיה מעוניינת לבצע דירוג לטווח ארוך יותר.
הערכות בשוק הן כי המח"מ של האיגרות שיונפקו יעמוד על כ-8 שנים. דירוג האג"ח הקיימות של החברה היום עומד על דאבל איי. את ההנפקה יובילו כנראה החתמים של ההנפקה הקודמת שביצעה החברה, כלל חיתום פועלים אי.בי.אי ולידר שוקי הון - אם כי הסדר של ההובלה עדיין לא נקבע.
בימים הקרובים, במסגרת גל הדו"חות השנתיים, צפויה לפרסם גם החברה העוסקת בפיתוח מכירה ותחזוקה של כלי טיס צבאיים ואזרחיים, טילים ומוצרי אלקטרוניקה צבאית את תוצאות הרבעון הרביעי השנה. על פי דו"חות הרבעון השלישי, החברה הציגה הרעה מסוימת בתוצאות השנה החולפת כאשר המכירות קפאו במקום בגובה של 9.5 מיליארד שקל והרווח הנקי התכווץ ב-34% ל-257 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה הממשלתית עומד בסוף ספטמבר על 2.18 מיליארד שקל והתחייבויותיה נכון לסוף הרבעון השלישי הגיעו לגובה של 10 מיליארד שקל. יחס עם זאת החברה ממומנת בעיקר על ידי בנקים - ופחות על ידי שוק ההון כאשר היקף התחייבויותיה כלפי בעלי האגח מגיע לכמיליארד שקל.
בחודש האחרון גייסו שלוש החברות הממשלתיות, חברת חשמל נתיבי גז ומקורות - 1.3 מיליארד שקל בשוק המקומי. מקורות היתה אחראית למחצית מהגיוס. החברה הנפיקה אג"ח שדורגו בדירוג טריפל איי במסגרת הרחבת שתי סדרות צמודות מדד. אחרי מעלות ניצבה חברת חשמל, שאג"ח שלה דורגו בדירוג דאבל איי פלוס, שגייסה בשוק המקומי 500 מיליון שקל בריבית של 6.85% על אג"ח שקליות במח"מ של 11 שנה. נתיבי גז, שדורגה בדאבל איי מינוס, היתה אחראית ל-250 מיליון שקל נוספים שגויסו בהרחבת שתי סדרות אג"ח.

תאריך:  23/03/2009   |   עודכן:  23/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התעשייה האווירית מתכננת גיוס כמיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הפסד של 885 מיליון שקל ברבעון הרביעי, כתוצאה מירידת ערך השקעות הנדל"ן של הקבוצה    השקעה כושלת ב"אטריום" הניבה הפסד של 490 מיליון שקל
אלעזר לוין
עוד כאב ראש לישעיהו בוימלגרין: הפסדים גדולים לחברת הנדל"ן העיקרית שלו
מורג רובננקו
OM היא מסעדה של אישה אחת - איילת אור - שפית שלא נחה על שמריה ואף מייצרת אותם בעצמה ולמזלכם קשרה קשרים הדוקים עם הדייג שלה    מוראג רובננקו, גרופית משוחדת, מתמוגגת
עופר וולפסון
דרישת הסיוע של ההסתדרות מטעם המדינה נדחתה    הודיעה לרשם האגודות השיתופיות כי היא תומכת בהוצאת צו פירוק למפעל כ"דרך היחידה שנותרה להצלתו"
רותה קופפר
ברק אובמה אצל ג'יי לנו, התחקיר של "עובדה" על פצועי מלחמת לבנון השנייה, צילומים חדשים מאותה מלחמה, וגם שידור יומי ל"טופ מודל הבאה"    כל מה ששווה לראות היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il