X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסתכם ב-1.63 מיליארד ש"ח הרווח התפעולי צמח ב-18.6% לכ-2.82 מיליארד ש"ח ירידה בהכנסות הטלפוניה הנייחת ושיפור בחברת הלווין Yes
▪  ▪  ▪
שלמה רודב, יו"ר בזק [צילום: אלדד רפאלי]

קבוצת בזק מדווחת (יום ג', 24.3.09) על גידול של 22.3% ברווח הנקי ל-2008, שהסתכם ב-1.63 מיליארד ש"ח, לעומת שנת 2007. ההכנסות שמרו על רמתן מ-2007 והסתכמו בכ-12.41 מיליארד ש"ח, גידול של 0.1% בלבד.
הרווח התפעולי שהוצג גם הוא נאה ביותר, והראה גידול של 18.6% לעומת השנה שעברה לכ-2.82 מיליארד ש"ח.
תזרים המזומנים של בזק הגיע ל-1.81 מיליארד ש"ח, ירידה של 4% בלבד לעומת השנה שעברה, למרות רמה גבוהה באופן משמעותי של השקעות הוניות הקשורות לרשת HSPA של פלאפון ופעילות הקשורה בפיתוח תשתיות לרשת ה-NGN של בזק.
הוצאות שכר העבודה של הקבוצה בשנת 2008 הסתכמו בכ-2.35 מיליארד ש"ח. זאת, לעומת כ-2.37 מיליארד ש"ח אשתקד - קיטון של כ-1%. הירידה נובעת מקיטון בהוצאות השכר במגזר התקשורת הפנים ארצית הנייחת, שקוזז בחלקו בשל עלייה בהוצאות השכר בשאר מגזרי הקבוצה.
שלמה רודב, יו"ר בזק, אמר כי "ביצועיה המצויינים של בזק בכל הפרמטרים הפיננסיים לשנת 2008 משקפים את עמדתה האסטרטגית של בזק בשוק כחברה המובילה בישראל לפתרונות תקשורת לצרכנים ולשוק העסקי. התוצאות כוללות הכנסות שיא וצמיחה ברווח התפעולי, ברווח הנקי וב-EBITDA השנתי - כולם משקפים רמת שיא ב-2008".
לדבריו, היכולת של החברה לספק את המגוון הרחב ביותר של שירותי תקשורת הייתה ברורה כאשר בזק הרחיבה את עמדתה בשוק באזורי צמיחה מרכזיים בתחומי פעילותה.
כדי להעמיק את עמדתה בשוק הסלולרי, בינואר 2009 פלאפון השיקה את רשת ה-HSPA החדשה שלה עם כיסוי ארצי מלא, והיום יש לפלאפון 100 אלף לקוחות ברשת החדשה. הרשת החדשה מספקת היצע תחרותי עבור גיוס לקוחות פרטיים חדשים כמו גם לקוחות עסקיים ומספקת תזרים הכנסות משירותי ערך מוסף חדשים, תמיכה בשפות רבות וכיסוי נדידה ב-207 ארצות.
בזק גם ממשיכה בפרישה הדרגתית של רשת ה-NGN שצפויה לשרת מספר משמעותי של לקוחות עד 2010. "אנו ממשיכים לעבוד בסביבה הרגולטורית הנוכחית והמשתנה כדי לספק ללקוחות שלנו פתרונות בעלי ערך גבוה וחסכוניים כדי לענות על צרכיהם הפרטיים והעסקיים המגוונים", הוסיף רודב.
ב-2008, חילקה החברה לבעלי המניות דיבידנדים בשווי שהסתכם ב-1.51 מיליארד ש"ח המשקפים תשואה שנתית של כ-9.3%. כעת, רקטוריון החברה המליץ על חלוקת דיבידנד במזומן לבעלי המניות בהיקף של 792 מיליון ש"ח.

תוצאות חברות-הבת: שיפור אצל Yes, שחיקה בפלאפון ובבזק קווי

System.String[]

תאריך:  24/03/2009   |   עודכן:  24/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילה פנייבסקי
החיילים שחזרו פגועים מלבנון וקיבלו כתף קרה מהמדינה לא רוצים לצעוק, אבל אין להם ברירה    "עובדה" הזכירה אתמול שטלוויזיה עשויה היטב מסוגלת לרגש ולשנות אותנו
עופר וולפסון
הרווח הנקי הגיע ל-178 מיליון ש"ח והרווח התפעולי ל-242 מיליון ש"ח    ההכנסות שמרו על רמתן משנה שעברה ונותרו ללא שינוי רב    הציגה שיפור בכל פעילויות הליבה
יעל פולק
כי"ל מוסיפה 4%    בזק נחלשת ב-0.7% לאחר פרסום דוחותיה    כלכלית ירושלים קופצת ב-6.2%    מדד מניות הבנקים מוסיף 1.8% בהובלת פועלים ולאומי
גלית יצחק
כך עולה מנתוני משרד הבריאות לרגל יום השחפת העולמי שמצוין היום    משרד הבריאות: "כל הפסקה או אי-השלמת הטיפול המלא, עלולים לגרום לחידוש המחלה ולהמשך הפצת חיידקי השחפת"
אלון רוזנבלום
השחקנית פליסיטי הופמן, המוכרת בעיקר כלינט סקאבו מ"עקרות בית נואשות", מקפידה לשמר גם את הקריירה הקולנועית שלה    בימים אלו מתחילה לעבוד על סרט חדש בבימויו של מייקל וורת'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il