X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לטענת התובעים, ביקשו מהנתבעת שוב ושוב את התמונות והסרט - בלא הועיל הנתבעת השיבה שעמדה בהתחייבות ומסרה את התמונות והסרט השופט האמין לתובעים
▪  ▪  ▪
איפה האלבום והסרט? [אילוסטרציה: יח"צ]

אורלי ושמואל עובדיה תבעו את ויקטוריה הפקות צילום בבית המשפט לתביעות קטנות בראשון-לציון בסכום של 15,000 שקל לאחר שלא קיבלו תמונות וסרט ממסיבת בת המצווה לבתם. לטענתם, פנו לנתבעת זמן קצר לאחר האירוע וביקשו את התמונות והסרט אך נענו בשלילה. "בניגוד למוסכם לא סיפקה הנתבעת צילומים של האירוע וסרט שתיעד אותו למרות דרישותינו החוזרות והנשנות".
בכתב ההגנה טענה הנתבעת שלא היו דברים מעולם, וסיפקה לזוג עובדיה את התמונות והסרט. "בהסכם בינינו נקבע שבחלוף חודשיים, מיום האירוע, קלטות וחומרי הגלם לא יישמרו". לדבריה, הזוג עובדיה פנה אליה באיחור ולאחר חודשיים, ומשכך החומר הרלוונטי לא נשמר. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
בפסק הדין קיבל השופט אברהם הימן את התביעה. "מחלוקת לפני, ותמוהה היא במידה רבה. התובעים בני זוג מן השורה, שאינם עושים רושם של כאלה שכוונתם להוציא במירמה דבר מהנתבעת. יתרה מזו, מה להם כי יתעקשו שהנתבעת לא סיפקה להם התמונות. אם אכן סופקו התמונות, הרי כפי שמתאים לתובעים אלה, על-פי התרשמותי מהם במהלך הדיון, לא היו באים בדרישות חסרות שחר לנתבעת".
השופט הוסיף כי הוא מאמין לתובעים שהנתבעת כשלה במילוי התחייבויותיה על-פי ההסכם, ונראה כי מחמת תקלה כלשהי, שמקורה לא הוברר לפי שנציג הנתבעת טען בתוקף 'לא היו דברים מעולם', לא סופקו התמונות כמו גם הסרט. בתוך כך, אמר השופט, "אני דוחה טענת נציג הנתבעת כי התובעים פנו אליו בחלוף חודשיים. אני מקבל טענת התובעים כי פנו סמוך ומיד לאחר האירוע. הנזק שנגרם לתובעים הוא עוגמת נפש".
עוד הדגיש השופט כי "במקרים כגון אלה, כאשר מדובר באירוע משפחתי חשוב, ולתובעים שלפניי, על-פי הסברה של התובעת, האירוע היה חשוב ביותר. לפיכך הסרט המתעד האירוע חשוב היה להם ביותר. העדרו של הסרט, בידיעה שאילו עמדה הנתבעת בהתחייבויותיה היה הסרט בחזקתם וכפי המקובל, בעת שרצו היה עולה בידם לצפות בו, ללא ספק גורם לעוגמת נפש רבה".
לדברי השופט, סכום התביעה מוגזם: "התובעים תבעו סך של 15,000 שקל כפיצוי. ככל שיש ביכולתי לאמוד עוגמת הנפש, וככל שאני מנתק האומדן משיקולים סובייקטיביים של התובעים, נראה כי הסכום הנדרש על-ידי התובעים מופרז הוא במידה. אני אומד סכום הפיצוי ב-3,000 שקל. סכום זה ישא הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד לתשלום בפועל. כמו-כן, אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובעים סך של 500 שקל הוצאות משפט סכום זה ישא הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד לתשלום בפועל".

ת.ק. 1779/08 ראשון-לציון
תאריך:  25/03/2009   |   עודכן:  25/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצלם איבד תמונות מחגיגת בת המצווה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איריס פרחי
החתן והכלה טענו שנגרמה להם עוגמת נפש וביקשו פיצוי    הנתבעת השיבה שהזוג לא פנה אליה בזמן אמת והתלונן באיחור    בית משפט פסק לזוג פיצוי נמוך יחסית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il