לא נשארים בתחנה. בית משפט לתעבורה בירושלים קנס (יום ד', 25.3.09) את אגד ב-20 אלף שקלים בשל השארת נוסעים בתחנה. השופט אברהם טננבוים קבע כי אגד, כבעלת הרישיון לקו, אחראית לדאוג כי מספר האוטובוסים ותדירותם יהיו מותאמים לצרכי הנוסעים באותו הקו. "יש ויש אחריות של בעל הרישיון להוציא אוטובוסים בגודל ובמספר כך שהתופעה שתוארה לא תקרה", כתב. הוא הוסיף כי אם התופעה תחזור על עצמה - ישקול להטיל על מנהלי אגד אחריות אישית. הנוסע הראל שרעבי שטרח והתלונן נגד אגד, קיבל עידוד מהשופט בגין "אזרחות טובה" - 500 שקלים פיצוי.
מדובר באירוע מלפני כשנתיים, כשאוטובוס בקו 13 ממשואה לקטמון לא העלה נוסעים בתחנה ברחוב יפו בירושלים, בשל היותו עמוס. אחד הנותרים בתחנה, הראל שרעבי התלונן על אגד. התוצאה - בית המשפט הרשיע את אגד באי עמידה בתנאי רשיון ואי הפעלת שירות סדיר קבע.
אוטובוסים במותאם למספר הנוסעים השופט טננבוים קבע כי אגד צריכה "להתאים את מספר האוטובוסים או גודלם למספר הנוסעים בקו" וכי "הדברים נכונים ביתר שאת כאשר קיימת בקו בעיה ידועה של עומס נוסעים כך שברור שנסיעות המורכבות מאוטובוס אחד רגיל אינן נותנות שירות סביר".
הוא הוסיף כי תקנה 399(א) קובעת כי "על בעל הרישיון להפעיל את השירות בהתחשב בצרכי הציבור". התחשבות זו כוללת "חובת התאמת מספר האוטובוסים, מספר הנסיעות וסוג האוטובוס למספר הנוסעים המשתמשים בו. כך, למשל, בקו שירות בו התדירות השימוש נמוכה ואינה עולה על עשרה אנשים, מוצדק יהא לקבוע נסיעות מועטות בלבד ליעד וכי בכל נסיעה יצא אוטובוס אחד בלבד ... מנגד, כאשר מדובר בקו שירות המוביל ליעד מרכזי, כאשר מספר המשתמשים בו גבוה, יהא זה ראוי להפעיל נסיעות בתדירות גבוהה. כן ניתן לומר כי בקו זה ישנה הצדקה להעמדת אוטובוס גדול דיו ולחלופין מספר אוטובוסים להובלת כלל הנוסעים".
כולם עולים לכן, "בכל תחנה שיש בה קו תחבורה ציבורית, הרי בכל שעה וזמן שצריכה להתבצע נסיעה, יוכלו כל הנוסעים לעלות ברווחה ולנסוע בבטחה. ואני מדגיש, כל הנוסעים שעולים שם. בכל מקרה בו מתברר כי יש צורך בהגדלת מספר האוטובוסים או סוגם, על בעל הרישיון לדאוג לכך. כמובן תמיד יכול בעל הרישיון לפנות למפקח על התעבורה במשרד התחבורה ולבקש שינוי קווים או הוספתם".
השופט ציין כי מדובר למעשה בסוגיה בעלת היבט ציבורי חשוב שכן "אין כל סיכוי לתחבורה ציבורית תקינה בארצנו, אם לא תהיה זו יעילה, אמינה ונוחה לכל הנוסעים". זהו לדבריו מעגל "שמזין את עצמו", שכן "אם כל מי שיכול לעזוב את התחבורה הציבורית מפסיק להשתמש בה, ממילא נותרת רק האוכלוסיה 'השבויה' שאין בידה אפשרות אחרת לתנועה. אוכלוסיה זו חייבת להשתמש בתחבורה ציבורית ולא תמיד יכולה לעמוד על זכויותיה. ממילא אין לבעלי הרישיון אינטרס מספיק לשפר את שירותיה, ושוב עוזבים כל אלה שיכולים וחוזר חלילה".
בפעם הבאה - הטלת אחריות אישית "אין מנוס", כתב עוד השופט, מעמידה על 'קוצו של יוד', קרי לתבוע מבעלי הרישיון לעשות "כל שאל ידם לעשות על-מנת לשפר את השירות ובמידה ובעלי הרישיון לא יתנהגו כך, אין מנוס מתגובה תקיפה".
בית המשפט פסק, כאמור, כי אגד תשלם 20 אלף שקלים קנס וכן תפצה את הראל שרעבי בסכום של 500 שקלים. השופט טננבוים הדגיש כי הטיל קנס מתון ,בשל העובדה כי מדובר "בהרשעה חדשה יחסית", אך אם אגד לא תפעל "לא יהיה מנוס מהטלת קנסות ראויים יותר ואולי אף הטלת אחריות אישית על המנהלים".