X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החלטה תקדימית: אגד נקנסה ב-20 אלף שקלים על השארת נוסעים בתחנה השופט: אגד חייבת לדאוג שכל הנוסעים יעלו על האוטובוס ועוד, אם התופעה תמשך - תוטל אחריות אישית על מנהלי אגד
▪  ▪  ▪
אף אחד לא יישאר בתחנה [צילום: AP]

לא נשארים בתחנה. בית משפט לתעבורה בירושלים קנס (יום ד', 25.3.09) את אגד ב-20 אלף שקלים בשל השארת נוסעים בתחנה. השופט אברהם טננבוים קבע כי אגד, כבעלת הרישיון לקו, אחראית לדאוג כי מספר האוטובוסים ותדירותם יהיו מותאמים לצרכי הנוסעים באותו הקו. "יש ויש אחריות של בעל הרישיון להוציא אוטובוסים בגודל ובמספר כך שהתופעה שתוארה לא תקרה", כתב. הוא הוסיף כי אם התופעה תחזור על עצמה - ישקול להטיל על מנהלי אגד אחריות אישית. הנוסע הראל שרעבי שטרח והתלונן נגד אגד, קיבל עידוד מהשופט בגין "אזרחות טובה" - 500 שקלים פיצוי.
מדובר באירוע מלפני כשנתיים, כשאוטובוס בקו 13 ממשואה לקטמון לא העלה נוסעים בתחנה ברחוב יפו בירושלים, בשל היותו עמוס. אחד הנותרים בתחנה, הראל שרעבי התלונן על אגד. התוצאה - בית המשפט הרשיע את אגד באי עמידה בתנאי רשיון ואי הפעלת שירות סדיר קבע.
אוטובוסים במותאם למספר הנוסעים
השופט טננבוים קבע כי אגד צריכה "להתאים את מספר האוטובוסים או גודלם למספר הנוסעים בקו" וכי "הדברים נכונים ביתר שאת כאשר קיימת בקו בעיה ידועה של עומס נוסעים כך שברור שנסיעות המורכבות מאוטובוס אחד רגיל אינן נותנות שירות סביר".
הוא הוסיף כי תקנה 399(א) קובעת כי "על בעל הרישיון להפעיל את השירות בהתחשב בצרכי הציבור". התחשבות זו כוללת "חובת התאמת מספר האוטובוסים, מספר הנסיעות וסוג האוטובוס למספר הנוסעים המשתמשים בו. כך, למשל, בקו שירות בו התדירות השימוש נמוכה ואינה עולה על עשרה אנשים, מוצדק יהא לקבוע נסיעות מועטות בלבד ליעד וכי בכל נסיעה יצא אוטובוס אחד בלבד ... מנגד, כאשר מדובר בקו שירות המוביל ליעד מרכזי, כאשר מספר המשתמשים בו גבוה, יהא זה ראוי להפעיל נסיעות בתדירות גבוהה. כן ניתן לומר כי בקו זה ישנה הצדקה להעמדת אוטובוס גדול דיו ולחלופין מספר אוטובוסים להובלת כלל הנוסעים".
כולם עולים
לכן, "בכל תחנה שיש בה קו תחבורה ציבורית, הרי בכל שעה וזמן שצריכה להתבצע נסיעה, יוכלו כל הנוסעים לעלות ברווחה ולנסוע בבטחה. ואני מדגיש, כל הנוסעים שעולים שם. בכל מקרה בו מתברר כי יש צורך בהגדלת מספר האוטובוסים או סוגם, על בעל הרישיון לדאוג לכך. כמובן תמיד יכול בעל הרישיון לפנות למפקח על התעבורה במשרד התחבורה ולבקש שינוי קווים או הוספתם".
השופט ציין כי מדובר למעשה בסוגיה בעלת היבט ציבורי חשוב שכן "אין כל סיכוי לתחבורה ציבורית תקינה בארצנו, אם לא תהיה זו יעילה, אמינה ונוחה לכל הנוסעים". זהו לדבריו מעגל "שמזין את עצמו", שכן "אם כל מי שיכול לעזוב את התחבורה הציבורית מפסיק להשתמש בה, ממילא נותרת רק האוכלוסיה 'השבויה' שאין בידה אפשרות אחרת לתנועה. אוכלוסיה זו חייבת להשתמש בתחבורה ציבורית ולא תמיד יכולה לעמוד על זכויותיה. ממילא אין לבעלי הרישיון אינטרס מספיק לשפר את שירותיה, ושוב עוזבים כל אלה שיכולים וחוזר חלילה".
בפעם הבאה - הטלת אחריות אישית
"אין מנוס", כתב עוד השופט, מעמידה על 'קוצו של יוד', קרי לתבוע מבעלי הרישיון לעשות "כל שאל ידם לעשות על-מנת לשפר את השירות ובמידה ובעלי הרישיון לא יתנהגו כך, אין מנוס מתגובה תקיפה".
בית המשפט פסק, כאמור, כי אגד תשלם 20 אלף שקלים קנס וכן תפצה את הראל שרעבי בסכום של 500 שקלים. השופט טננבוים הדגיש כי הטיל קנס מתון ,בשל העובדה כי מדובר "בהרשעה חדשה יחסית", אך אם אגד לא תפעל "לא יהיה מנוס מהטלת קנסות ראויים יותר ואולי אף הטלת אחריות אישית על המנהלים".

אגד: פרשנות השופט "מרחיבה ובלתי סבירה"

דובר אגד, רון רטנר, מוסר בתגובה כי "פסק דינו של השופט טננבוים נותן פרשנות מרחיבה ובלתי סבירה לחובות שמטילים רישיונות הקו על מפעילי השירות. לא ייתכן שמפעיל התחבורה הציבורית, הממלא אחר תנאי הרישיון כלשונם, יידרש לצפות גם עומסי נוסעים בכל רגע נתון ולכוון את סוגי האוטובוסים שהוא שולח בהתאם לצפי וירטואלי".רטנר הודיע כי בכוונת אגד לערער על פסק הדין לבית משפט המחוזי.

בית משפט לתעבורה בירושלים תחת 178/08
תאריך:  25/03/2009   |   עודכן:  25/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקדים: קנס לאגד - השאירה נוסעים בתחנה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כנראה השופט לא קרא את ההגבלות ל"ת
צוף שאול  |  25/03/09 17:13
2
השתלמות לשופטזה
צוף שאול  |  25/03/09 17:25
3
מדוע לא פרסמתם את כל התגובה???
שאול צוף   |  25/03/09 17:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותה קופפר
אף כי היא סובלת מעודף דברת, וגורסת כי "נשים הן רעל", סדרת הלסביות המדוברת "ישנן בנות" חוזרת בעונה חדשה
עופר וולפסון
תספק מערכות תמיכה תפעוליות ל-ICE, ספקית הטלקום והאנרגיה הלאומית של המדינה    תייעל אספקת שירותים באופן מהיר
גלית יצחק
בבדיקת מעבדה שנערכה במשרד הבריאות התגלה כי המשחה מכילה חומר מסוכן לבריאות הציבור    משווקת מוצרי קולגייט: המשחה המזוייפת לא נמצאה על המדפים
רוני לינדר-גנץ
ועד העובדים למנכ"ל: "במקום לפטר 1,000 עובדים אתה תמצא עצמך מחוסר עבודה"
עופר וולפסון
הכנסותיה ל-2008 נותרו דומות לאלו משנה שעברה והסתכמו ב-1.72 מיליארד ש"ח    שליש מההכנסות מקורם משירותים עקיפים ופעילות עסקית כללית    450 מהעובדים פרשו השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il