מחקר חדש של IBM מראה כי גולשים מאמצים במהירות גדולה למדי טכנולוגיות מחשוב חדשות כמו רשתות חברתיות, יישומי אינטרנט בטלפונים ניידים ושירותי וידיאו באינטרנט. תעשיית הפרסום, לעומת זאת, מסתגלת לאט יותר לשינויים בשוק, מה שגורם לה להשתרך מאחור ולא לנצל את מלא הפוטנציאל שטכנולוגיות אלו יכולות להציע.
המחקר סקר כ-2,800 משתמשים בשש מדינות ברחבי העולם וכ-70 אנשי פרסום ושיווק. תוצאות הסקר מראות כי מספר הגולשים המשתמשים ברשתות חברתיות כמעט והכפיל את עצמו משנת 2007 לשנת 2008, מ-33% מהגולשים ל-60% ב-2008.
בנוסף, שיעור המשתמשים בשירותי מוזיקה מקוונים או שירותי מוזיקה לטלפונים ניידים הגיע ב-2008 ל-46%, לעומת 22% ב-2007. שיעור הצופים בתכני מידע המיועדים למכשירים ניידים גדל מ מ-15% ל-41% ושיעור הגישה למוזיקה ולוידיאו במכשירים ניידים הגיע ל-35%, מ-7% בלבד ב-2007.
כ-70% מהמשתמשים מוכנים לצפות בפרסומות בתמורה לגישה חינמית לשירותי וידיאו באינטרנט. כ-60% מוכנית למסור מידע אישי, כדוגמת הגיל שלהם ותחביביהם, בתמורה לקבלת מידע בעל ערך.
בתעשיית הפרסום לעומת-זאת, עוד לא מצליחים למצות את מלוא הפוטנציאל של המגמות האלו. עם-זאת, נראה כי ארגונים מתחילים להעביר חלק ניכר יותר מנתח תקציב הפרסום שלהם לשימוש בטכנולוגיות אלו.
כ-63% ממנהלי השיווק אמרו כי הם מתכוונים להגדיל את נתח התקציב שלהם המוקצה למדיות החדשות, כמו האינטרנט והטלפון הנייד. כ-65% מהם אמרו כי הם מתכוונים לצמצם את נתח התקציב שלהם המוקצה לפרסום בכלי המדיה המסורתיים, כדוגמת הטלוויזיה והרדיו. המדובר כמובן בבשורה טובה עבור ספקי תכנים באינטרנט ופחות טובה עבור ספקי התכנים במדיה המסורתית.
יותר מנהלי שיווק ומפרסמים מבינים כיום כי פרסום בכלי המדיה החדשים עשוי להיות יעיל ומשתלם יותר. כלים רבים מציעים פרסום המותאם אישית ללקוחות על-מנת למקסם את התוצאות. עם-זאת, כ-80% מאנשי הפרסום שהשתתפו בסקר טענו כי התעשיה נמצאת במרחק של חמש שנים מפרסום חוצה פלטפורמות אמיתי שינצל בצורה יעילה מגמות אלו.