X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הספינה האירנית טובעה [צילום אילוסטרציה: AP]
פרסומים חדשים ביחס לתקיפת חיל האוויר במזרח סודן ספינה אירנית שנשאה נשק אותרה וטובעה תמונות ראשונות משיירת המשאיות שהופצצה
▪  ▪  ▪

באחת מהמתקפות שבוצעו בסודן במהלך מבצע עופרת יצוקה תקפו מטוסי הקרב ספינה אירנית וטיבעו אותה. כך דיווחו גורמים בכירים בסודן.
על-פי הדיווח, באחת מן התקיפות שביצעו המטוסים, שעל-פי הפרסומים הזרים היו מטוסי חיל האוויר הישראלי, תקפו את שיירת המשאיות שהובילה נשק שיועד למחבלי החמאס ברצועת עזה. בתקיפה נוספת זיהו המטוסים ספינה אירנית שנשאה משלוח נשק. "המטוסים תקפו את הספינה והיא נעלמה כלא היתה", אמרו אותם גורמים בסודן. למרות שעברו כבר יותר מחודשיים מאז התקרית לא הגיבה עליה אירן ולא ציינה שספינה שלה טובעה במי ים סוף.
ככל הנראה מדובר במשלוח נשק שהאחראי לו הוא מוחמד רג'א נג'אדי, סגן מפקד משמרות המהפכה האירניים, הממונה על הקשר בין המשטר האירני לחמאס. במהלך מבצע עופרת יצוקה ניסו האירנים מספר פעמים להעביר משלוחי נשק לפלשתינים ברצועת עזה דרך הים. באחד מן המקרים הגיעה הספינה האירנית לים התיכון אך נבלמה על-ידי ספינות חיל הים הישראלי.
על-פי ההערכות של גורמי צבא בכירים בישראל כלל המשלוח בספינה ובשיירת המשאיות שהופצצה "נשק שובר שיוויון" שכלל רקטות המסוגלות להגיע מרצועת עזה עד לתל אביב וטילים מתקדמים.
בתוך כך פרסמה רשת הטלוויזיה הערבית "אל ג'זירה" תמונות שצולמו באמצעות מצלמת דור שלישי בטלפון סלולארי באתר שבו נפגעה שיירת הנשק. בתמונות ניתן לראות את שרידי המשאיות. לא ניתן לראות האם מדובר בשיירה קטנה או שצולמו רק חלק מן המשאיות שהרכיבו שיירה גדולה.
דובר משרד החוץ של סודן, עלי סאדק, אמר כי הרשויות בחרטום ממשיכות לחקור את תקיפת שיירות ההברחה לפני כחודשיים בשטח סודן. בראיון ברשת אל גז'ירה, טען הדובר הסודני כי לרשויות נודע על התקיפה הראשונה רק לאחר שניצולים מהתקיפה השנייה הובאו לבית חולים. הוא הוסיף כי הממשלה בחרטום פנתה לממשל האמריקני בדרישה לדעת אם ארצות-הברית עומדת מאחורי המעשה, והאמריקנים לדבריו השיבו שאין להם שום קשר לתקיפה.
חמאס מכחיש דיווחים ולפיהם בשיירה שהותקפה מן האוויר לפני כחודשיים בשטח סודן, היה נשק ותחמושת בעבור הארגון ברצועת עזה. בכיר הארגון, סלאח אל-ברדוויל, אמר בהודעה שפרסם, כי הדיווחים הכוזבים הם אמתלה להכריז מלחמה על סודן.
האו"ם מביע דאגה מההתקדמות המועטה בהסדרת הפסקת האש בעזה ובפתיחת המעברים לסחורות וחומרי בנייה לשיקום הרצועה. הממונה על הסוגיות הפוליטיות באו"ם, לין פּאסקוֹ, דיווח למועצת הביטחון כי כמעט שלא נרשמה התקדמות גם במניעת הברחות הנשק לעזה ובמאמצי הפיוס בין הפלגים הפלשתינים. לדבריו, נדרשת גישה חדשה לטיפול בסוגיית הרצועה, המבוססת על הפסקת אש, פתיחת המעברים, סיוע למגזר הפלשתיני הפרטי ופיוס פנימי בקרב הפלשתינים. בהעדר משא-ומתן, האלימות עלולה להתחדש במהרה, אמר פאסקו. הוא קרא לרביעיה הבינלאומית לשתף פעולה ולסייע בייצוב עזה ובחידוש תהליך השלום.

תאריך:  26/03/2009   |   עודכן:  27/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספינה אירנית הופצצה והוטבעה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
באמת? שובר שוויון?
עמוס מהמוסד  |  26/03/09 21:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
חברי מרכז הליכוד עתרו לבית דין של התנועה להורות על כינוס המרכז כדי לאשר הסכמים קואליציוניים    בעתירה: ההסכם עם העבודה סותר את חוקת הליכוד
איציק וולף, עידן יוסף
מטוס רוסי הודיע למגדל הפיקוח בנמל התעופה בן-גוריון כי ייתכן והגלגלים של המטוס בצד שמאל לא ננעלו בעת ההמראה    כוחות הצלה רבים המתינו על הקרקע עד לנחיתת המטוס בשלום
עופר וולפסון
ארגון הסחר הבינלאומי מאשים את ארה"ב כי חוקיה נגד אתרי הימורים באינטרנט חוקקו בניגוד לאמנות הארגון    ידרשו לשנותם בוועידת הארגון הקרובה
איציק וולף
ראש הממשלה גילה כי הציע ליו"ר הרשות הפלשתינית הצעה שאף ראש ממשלה ישראלי לפניו לא הציע    ככל הנראה מדובר בהר הבית    "הצעתי את זה לפני חצי שנה - אני עדיין מחכה לתשובה"
אורן בוקשטיין
ממו סיים 1 בין הגברים עם 1:08:34 ש'. קאלקידן עם 1:20:38 ש' אצל הנשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il