X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נהג ביקש להקל בעונשו בטענה שרעד בגלל הקור ולא מכיוון שהיה שיכור ואין לסמוך על בדיקת השכרות הערעור נדחה ונקבע שהמערער גרם לתאונה ואין להקל עמו
▪  ▪  ▪
איפה הוא - הכוח העליון - הלזה? [צילום: AP]

גנדי פרידריך הורשע בבית המשפט לתעבורה באשקלון, לאחר שמיעת ראיות בנהיגה רשלנית - בשכרות, שגרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם חבלה של ממש ובסירוב למסור בדיקת דם. בית המשפט גזר עליו 10 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, קנס בסך 4,000 שקל ופסילת רישיון נהיגה למשך 40 חודשים.
פרידריך הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע כנגד הרשעתו והעונש שנגזר עליו. לדבריו, התאונה נגרמה מ"כוח עליון" ולא הייתה בשליטתו, ואין לסמוך על בדיקת מאפייני השכרות שביצע בוחן התנועה, והעונש שהושת עליו - חמור.
השופט אליהו ביתן דחה את הערעור וקבע שלא מצא עילה להתערב בממצאים שנקבעו על-ידי בית המשפט לתעבורה ובמסקנותיו, ובעונש שהושת על המערער. "אין חולק שהתאונה התרחשה כך שרכב הנאשם שנסע משמאל ומאחורי הרכב המעורב, התנגש עם חלקו הקדמי ימני בחלק השמאלי אחורי של הרכב המעורב וכי כתוצאה מכך נחבל הנהג המעורב, חבלות של ממש, וגם המערער נפגע. השאלה שעמדה לדיון בבית המשפט היתה, מה גרם לסטיית רכב המערער - מהמסלול השמאלי בו נסע למסלול הימני בו נסע הרכב המעורב, ולפגיעתו ברכב המעורב. הגלגל הקדמי ימני של רכב המערער - נעקר וכך גם הגלגל השמאלי אחורי של הרכב המעורב. המערער טען, שיתכן ועקירת גלגל רכבו, התרחשה קודם לתאונה והייתה הגורם לסטיית רכבו ולפגיעתו ברכב המעורב".
לדברי השופט, בוחן התנועה הגיע למסקנה שעקירת גלגל הרכב התרחשה לאחר המגע בין כלי הרכב וכתוצאה ממנו. "מכאן שלא הייתה הגורם לתאונה, אלא אחת מתוצאותיה. בנסיבות אלה, כשרכב המערער פגע מאחור ברכב המעורב, מסקנת בית המשפט כי המערער נהג בקלות ראש או ברשלנות והוא אחראי לגרימת התאונה - סבירה ומתבקשת".
השופט הוסיף שקביעת בית המשפט קמא שהמערער נהג בהיותו שיכור הסתמכה על עדותו השוטר שהגיע למקום התאונה וערך למערער בדיקה למאפייני שכרות. "בטופס המתעד את הבדיקה, רשם: 'הנהג נראה רדום מאוד, עיניים אדומות, לא מסוגל להבין את המבחן, שואל כמה פעמים ולאחר מכן מבצע, דיבור כבד מאוד וקשה לו לדבר'. על-רקע דברים אלה, אין ממש בטענת המערער שמצבו והתנהגותו נבעו מהקור ששרר במקום ומהעובדה שהוא עצמו נפגע בתאונה".
עוד אמר השופט שבית משפט קמא האמין לעדי התביעה שהמערער גרם לתאונה וכי נהג ברכב בהיותו שיכור. "איני מוצא עילה להתערב בממצאים אלו, המעוגנים היטב בראיות שבאו בפני בית המשפט". באשר לעונש אמר השופט כי "העונש שהוטל על המערער אומנם אינו קל, אך הוא מותאם לחומרת התאונה ונסיבותיה. יום יום מקופחים חיי אדם בתאונות דרכים שהגורם להן הוא נהיגה בשכרות. ישנם גורמי תאונה, 'אנושיים', שקשה להימנע מהם, אך אין לגלות סובלנות או סלחנות כלשהי לנהיגה בשכרות שסכנתה איומה ומניעתה פשוטה. בתי המשפט מצווים לשים אל מול עיניהם את המשתמשים התמימים בדרך, אשר על לא עוול בנהיגתם מוצאים עצמם פצועים וחבולים מנהיגתו הרשלנית של נהג שיכור. בענייננו, רגלו וידו וצלעו של הנהג המעורב, נשברו, והוא ודאי ישא עליו את צלקות הגוף והנפש שנגרמו לו בתאונה, עוד שנים".

תאריך:  29/03/2009   |   עודכן:  29/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יעל רוטשילד
בית המשפט לתעבורה בחיפה זיכה צעיר שנחשד בנהיגה בגילופין, לאחר שקבע כי בדיקת מכשיר "הינשוף שנערכה לו על-ידי המשטרה לא היתה אמינה"
רשימות נוספות
היירוט של מופז: להוריד 130 מהכביש  /  עידן יוסף
הנהג שהרג קצין משטרה מואשם בהריגה  /  רותי אברהם
כ-70% מנפגעי תאונת אופניים - ילדים  /  גלית יצחק
נהגים חדשים - מחשבה חדשה  /  עו"ד אנושי אלי
עשרת הדיברות לנפגע בתאונות דרכים  /  אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
זהירות מהמאצ'ו, מלך הכביש  /  ראובן לייב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il