X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסתדרות מאיימת בהכרזת סכסוך עקב כוונת ההנהלה לפטר 70 עובדים ולהפחית שכר הנותרים ב-כ-20% "תוכנית ההבראה שגיבשה הנהלת ביה"ח היא חובבנית וחסרת ראייה ארוכת-טווח"
▪  ▪  ▪
ביה"ח ביקור חולים [צילום: פלאש 90]

ההסתדרות איימה (יום א', 29.3.09) בהכרזת סכסוך עבודה בבית-החולים ביקור חולים בירושלים עקב כוונת ההנהלה ליישם תוכנית הבראה הכוללת פיטורים של כ-70 עובדים והפחתת שכר בשיעור ממוצע של כ-20% לעובדים הנותרים.
בהסתדרות אומרים כי ההנהלה כבר ביצעה פעולות חד-צדדיות בעבר ובחודש פברואר קוצצה משכורתם של העובדים ב-15% והופסקו ההפרשות לקרן ההשתלמות. בבית-החולים ביקור חולים מועסקים כ-650 עובדים.
עד לפני כשנה היה בית-החולים בהליכי כינוס נכסים עד שנרכש על-ידי איש העסקים ארקדי גאידמק בכ-32 מיליון דולר. כספי הרכישה הוקצו, בין היתר, לצורך מימון הפנסיה של גמלאי בית-החולים, בהתאם להסדר שערכו ההסתדרות והאוצר. כמו-כן, חתמה ההסתדרות על הסכם קיבוצי עם עמותת בית-החולים, בראשות דודי זילברשלג, שהקים גאידמק לצורך ניהולו.
בהסכם התחייבו גאידמק והעמותה להמשיך להעסיק את כל עובדי בית-החולים לתקופה שלא תפחת מ-5 שנים. כמו-כן, התחייבו כי תנאי ההעסקה בהסכם הקיבוצי לא יופחתו בתקופה זו.
בהתאם למחויבויות אלו העביר גאידמק מימון שוטף מדי חודש בחודשו להפעלת בית-החולים, אולם העברת הכספים הופסקה בחודש אוקטובר 2008. כתוצאה מכך מצוי בית-החולים בקשיים של תזרים מזומנים ועננה כבדה מרחפת מסביב להמשך פעילותו. בהסתדרות אף חוששים כי בית-החולים עלול להיסגר.
היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד שי תקן, אמר היום כי "תוכנית ההבראה שגיבשה הנהלת העמותה בראשות דודי זילברשלג היא חובבנית, אין בה כל ראייה ארוכת טווח ואין בה כדי להבטיח אופק תעסוקתי כלשהו לעובדי ביה"ח".
תקן אף אומר כי "אין בתוכנית כל ערובה להמשך הפעלת בית-החולים והעסקת העובדים. אם נסכים לתוכנית במתכונתה הנוכחית הרי שייתכן כי תוך זמן קצר יידרשו העובדים לשלם מחיר נוסף בשיטת הסלמי, ללא כל וודאות לגבי המשך העסקתם ולגבי המשך פעילות בית-החולים".
עוד אומרים בהסתדרות כי ההנהלה מנסה לפתור את בעיית המימון שלה באמצעות פגיעה ישירה וקשה בעובדים וטוענים כי אין בתוכנית ההבראה שום תרומה מצידה של ההנהלה לניפוי ודילול היועצים החיצוניים המועסקים ע"י ההנהלה.
ביום שלישי הקרוב יקיימו עובדי בית-החולים אסיפה שבה ייטלו חלק יו"ר הועד, רוני עמרם ויו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בן-שטרית. בישיבה זו צפויה להתקבל החלטה על המשך הצעדים לרבות סכסוך העבודה ושיבושים בעבודת בית-החולים.

זילברשלג: "תגובת ההסתדרות - משיקולים זרים"

דובר בית-החולים ביקור חולים מסר בתגובה כי "דירקטוריון העמותה, אישר פה אחד תוכנית חירום אשר הינה מחויבת המציאות למען המשך הפעלתו של בית החולים ולהמשך העסקתם של עובדי בית החולים. התוכנית כוללת התאמות שכר וכח אדם להכנסות בית החולים, מהן לא היה מנוס, על-מנת לאפשר את תשלום שכר העובדים לחודשים הקרובים".
לדברי בית-החולים, תוכנית ההבראה המגובשת בימים אלו תכלול פיתוח הכנסות נוספות לקופת בית החולים, אשר יאפשרו הפחתה בקיצוצי השכר והשבת תנאי השכר שהוקפאו זמנית עקב מצבו של בית החולים. סיכויי תהליך ההבראה להצליח הינם גבוהים, בפרט לאור העובדה שלבית החולים אין גירעונות כלל.
יו"ר הנהלת העמותה, דודי זילברשלג, אמר כי הוא סבור ששיקולים זרים הם שהביאו את ההסתדרות לאיים בסכסוך עבודה על אף המשא-ומתן שמתקיים בין הנהלת בית החולים להסתדרות. זילברשלג הוסיף כי "מטרת העל שלנו היא זכויות והעסקת כל העובדים, לעומת אינטרסים של אחרים שלנגד עיניהם עומדת זכותה של עובדת אחת בלבד".

תאריך:  29/03/2009   |   עודכן:  30/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איום בסכסוך עבודה בביה"ח ביקור חולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
איש עסקים מניו-יורק משיק טקילה כשרה לכבוד החג המקסיקני סינקו דה מאיו
עופר וולפסון
השלים בסוף השבוע גיוס של שטרי הון ראשוני בהיקף של 350 מיליון ש"ח    לשטרות אפשרות לפדיון מוקדם לאחר 13 שנה והם בעלי ריבית של 8.7%
מחלקה ראשונה
עירית רוזנבלום
הסכום אינו כולל השקעה בתשתיות    עיריית נצרת שכרה חברת הפקות חיצונית לאירוע
מירב ארלוזורוב
הידיעה על התפטרות זיו ומינוי קינן במקומו נודעו לבנק ישראל בשיחה טלפונית בבוקר שבו התבצע החילוף    "על בסיס מידע ראשוני שהתקבל בפיקוח על הבנקים, בכוונתנו להמשיך ולבדוק את נסיבות התפטרותו של המנכ"ל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il