X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שינויים פיסיים הנובעים מהזדקנות מקשים על פעולות הנהיגה למרות זאת, אפשר ללמוד לנהוג בביטחה
▪  ▪  ▪
נהיגה בטוחה [צילום: AP]

נהיגה בטוחה דורשת הרבה יותר מהבנת התמרורים וחוקי התנועה. ככל שאנו מזדקנים, אנו מבחינים בשינויים פיסיים שעלולים להקשות על פעולות כמו סיבוב הראש לכיוון התנועה או נהיגה בלילה. למרות זאת, הזדקנות אינה בהכרח מעידה על כך שימי הנהיגה עברו.
הנה 7 טיפים לנהגים הקשישים שבינינו:

בדיקות ראייה ושמיעה

חוש הראייה וחוש השמיעה נוטים להידרדר עם הגיל. שמיעה לקויה עלולה לפגוע למשל ביכולת לשמוע רכב או רכבת המגיעים במהירות. בעיות ראייה שכיחות הקשורות להזדקנות - כמו קטרקט, גלאוקומה וניוון כתמי - עלולות לטשטש את הראייה ולהקשות על נהיגה בלילה.
שאלו את הרופא באיזו תדירות עליכם לבצע בדיקות שמיעה. גם אם אתם משוכנעים שהשמיעה והראייה שלכם תקינות, הקפידו למלא אחר הוראות הרופא ולעמוד בלוח הזמנים של הבדיקות. ניתן להקל על הבעיות אם מטפלים בהן בשלב מוקדם.

להבין את המגבלות

קחו בחשבון את המגבלות הפיסיות שלכם ובצעו את ההתאמות הנדרשות. לדוגמא, אם הידיים כואבות לכם כשאתם אוחזים בהגה, השתמשו בכיסוי מיוחד להגה שיקל על האחיזה ועל סיבוב ההגה. אפשר לבקש מהרופא הפניה למטפל תעסוקתי, שיוכל להציע לכם מכשירי עזר לנהיגה או שימליץ על תרגילים ספציפיים שיעזרו לכם להתגבר על המגבלות.
אפשר גם להתאים את הרכב או לבחור ברכב אחר שיתאים יותר לצרכים שלכם. לרכב גדול לדוגמא קל יותר להיכנס ולצאת, ולוח שעונים גדול יותר קל יותר לקריאה. מראות גדולות וחלונות ונעילה חשמליים יכולים לעזור גם כן.

לטפל במצבים כרוניים

התייעצו עם הרופא שלכם לגבי דרך ההתמודדות עם מצבים כרוניים - במיוחד עם כאלו שעלולים להשפיע על היכולת לנהוג בצורה בטוחה. לדוגמא, אם אתם סובלים מסוכרת, הקפידו על הוראות הרופא כדי לשלוט בצורה טובה על רמות הסוכר בדם. כך תוכלו להימנע ממצב של רמות סוכר נמוכות בדם כשאתם מאחורי ההגה. עיקבו אחר כל הוראות הנהיגה עליהן המליץ הרופא.
חשוב לא פחות להכיר את התרופות שלכם. תרופות רבות עלולות להשפיע על היכולת שלכם לנהוג בצורה בטוחה, גם כאשר אתם מרגישים טוב. קיראו את התווית שעל אריזת התרופה כדי שתדעו למה יש לצפות מכל אחת מהן. אל תנהגו אם אתם משתמשים בתרופות הגורמות לנמנום או לסחרחורת. התייעצו עם הרופא לגבי דרכים בהן תוכלו ליטול את התרופות בצורה שלא ישפיעו על הנהיגה.

לרענן את יכולות הנהיגה

בידקו את האפשרות לקחת קורס לרענון הנהיגה המיועד לנהגים מבוגרים. חפשו אחר קורס כזה באזור מגורכם או התעניינו במשרד התחבורה.

לשקול אלטרנטיבות אחרות

אם אתם מרגישים מבולבלים בזמן הנהיגה או מודאגים מהיכולת שלכם לנהוג בצורה בטוחה - או שבני המשפחה והחברים מביעים את דאגתם - שיקלו אלטרנטיבות אחרות. אפשר להשתמש באוטובוס, בשירות מוניות או באופציה אחרת.
הוויתור על מפתחות הרכב אינו חייב לשים סוף לעצמאותכם.

לתכנן מראש

כשאתם נכנסים לרכב, היו מוכנים לנהיגה. תכננו את המסלול מראש כדי שלא תמצאו את עצמכם מנסים לקרוא את המפה בזמן הנהיגה. במידת הצורך, בקשו מראש הנחיות לדרך או ציוני דרך ראשיים - כמו בתי ספר, מפעלים או מגדלי מים. הימנעו מהסחות דעת כמו חיפוש תחנות ברדיו, אכילה או שימוש בטלפון הנייד.

פעילות פיסית

התעמלות יכולה לשפר את הגמישות והכוח, שיכולים לעזור בפעולות כמו סיבוב ההגה והתבוננות מעבר לכתפיים.
חפשו אחר דרכים לפעילות פיסית במסגרת פעילויות היום יום שלכם. הליכה היא בחירה מצויינת עבור אנשים רבים. מתיחות ותרגילי כוח גם הם יעילים. אם לא נהגתם לעסוק בפעילות פיסית בעבר, דאגו לאישור הרופא לפני שאתם מגבירים את רמת הפעילות שלכם.

תנאים אופטימליים

כשאפשר, סעו במהלך שעות היום, במזג אוויר נוח, בכבישים שקטים ובאזורים מוכרים.
תכננו את המסלול כך שתימנעו מנהיגה בשעות העומס. עכבו את הטיול אם הראות לקויה. מעבר לתנאי הכביש, הקפידו לוודא שאתם במצב אופטימלי לנהיגה גם כן. אל תנהגו אם אתם עייפים או כועסים - ולעולם אל תנהגו אחרי ששתיתם אלכוהול.

תאריך:  30/03/2009   |   עודכן:  30/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לנהוג בביטחה בגיל הזהב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם את האדם ב"גיל הזהב"....
י.ש  |  30/03/09 16:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יפעת גדות
במסגרת מחקר חדש: אנשים שהשתמשו בתרופות נוגדות דיכאון וסבלו מדיכאון קשה, השיגו ניקוד גרוע במידה משמעותית בניסיון לבצע סימולציה ממוחשבת של נהיגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il