X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גם המנכ"ל איזי כהן מסר הבוקר רשמית ופומבית הבטחה דומה החברה תפרע 1.96 מיליארד שקל עד סוף 2010 "בשנה ורבע פרענו 2.3 מיליארד שקל" המקורות: מכירת נכסים וחידוש הלוואות גם החברות-הבנות יפרעו אג"חים ירכשו 70 מיליון שקל בשוק
▪  ▪  ▪
חברתו תממן את פרעון החובות. לב לבייב, יו"ר הקבוצה ובעל השליטה באפריקה-ישראל [צילום: יח"צ]
אלעזר לוין
אפריקה-השקעות הפסידה 4.86 מיליארד

מהפך: אפריקה תרוויח 1.7 מיליארד ש' ברבעון
אלעזר לוין
הרווח נובע משיערוך נדל"ן בבנייה * 80% מהרווח - מרוסיה
לרשימה המלאה

אפריקה-ישראל תפרע בשנתיים הקרובות את כל האג"חים שלה, וכן את ההלוואות הבנקאיות שלה. כך הבטיחו היום (ב', 30.3.09) רשמית ופומבית יו"ר הקבוצה ובעל השליטה לב לבייב, והמנכ"ל איזי כהן. הם מסרו את ההבטחה בפגישה עם עשרות עיתונאים בתל אביב, כאשר להודעה מאזינים כל חברי הנהלת החברה וראשי החברות-הבנות העיקריות. גם החברות-הבנות יפרעו את כל האג"חים שלהן.
זו פעם ראשונה לאחר חודשים רבים, שראשי אפריקה-ישראל מתחייבים רשמית לפרוע את כל האג"חים לשנתיים הקרובות. ייתכן, שבכך ישימו סוף ל"תעשיות הניחושים" בנושא זה בבורסה ובשוק ההון.
כהן אמר, כי אפריקה-השקעות תפרע עד סוף 2009 אג"ח והלוואות בנקאיות ב-1.03 מיליארד שקל. בשנת 2010 תפרע אג"ח והלוואות בסך 920 מיליון שקל. עיקר הסכום הוא אג"ח.
כהן הודיע: "אפריקה-ישראל תעמוד בכל ההתחיבויות שלה בשנים 2009 ו-2010. נממן ממכירת נכסים ומחידוש הלוואות בבנקים. אנחנו שמים את הדגש על שנתיים אלו. בשנים הבאות יקטנו הסכומים לפרעון. אנחנו עובדים קשה מאוד כדי לבנות תוכנית, שתאפשר לנו לפרוע הכל. יש רשימת נכסים למכירה. אנחנו לא בפאניקה, וכמעט כל נכס מוכרים ברווח. מו"מ על עסקת מכירה דורש זמן. עד עתה הצלחנו גם במימון-מחדש של הלוואות בנקאיות".
יו"ר הקבוצה ובעל השליטה לב לבייב אמר: "אנחנו מסודרים לפרעון כל החובות שלנו לשנים 2009 ו-2010. נממן ממקורות עצמיים [=מכירת נכסים - א.ל.] את פרעון האג"ח".
המנכ"ל איזי כהן גילה, כי בשנת 2008 פרעה אפריקה-ישראל אג"ח, ניירות ערך מסחריים וחובות לבנקים ב-1.8 מיליארד שקל, "ועשינו זאת בשקט-בשקט". ברבעון הראשון של 2009 פרעה החברה אג"ח נוספים ב-500 מיליון שקל. בסך-הכל - סיכם - פרעה החברה 2.3 מיליארד שקל בשנה ורבע. הוא העיר, כי אפריקה-ישראל כמעט וסיימה לפרוע את ניירות הערך המסחריים שלה.
"אם נקבל עזרה ממשלתית, זה יקל"
למרות כל האמור לעיל, אמר לבייב: "צריך לעזור לחברות להחזיר את הכסף (=האג"ח). אני בעד כל תוכנית כזו, שתציל את הכסף של הציבור. אם גם אנחנו נקבל עזרה ממשלתית, זה יקל עלינו. אבל תוכנית המימושים וגיוס הכסף שאנחנו בונים, איננה מביאה בחשבון עזרה ממשלתית. אנחנו יכולים להסתדר גם בכוחות עצמנו".
"אין בעיה בחברות-הבנות"
המנכ"ל כהן סקר את המצב בנושא זה גם בחברות-הבנות. אפריקה-ישראל-נכסים חייבת לפרוע השנה אג"ח ב-74 מיליון שקל, ועוד 162 מיליון שקל ב-2010. כן עליה לפרוע 156 מיליון שקל ב-2011, וסכום זהה ב-2012. "אין לה בעיה לשלם" - אמר כהן.
חברת אפריקה-ישראל-מגורים חייבת 250 מיליון שקל באג"ח, מזה עומדים לפרעון השנה 35 מיליון שקל. כהן: "אינני רואה כל בעיה בפרעון החוב. לחברה תזרים גבוה של מזומנים, היא הרוויחה אשתקד 17 מיליון שקל, יש לה בקופה 163 מיליון שקל. היא מתרכזת בסיום פרויקטים קיימים, ותבחן בזהירות כל פרויקט חדש, בשים לב למצב".

ירכשו 70 מיליון שקל בשוק

דירקטוריון אפריקה-ישראל אישר אתמול (א') רכישת אג"ח של החברה בשוק הפתוח בהיקף כולל של עד 70 מיליון שקל. המנכ"ל כהן הודיע על כך היום. הוא לא היה מוכן לפרט, באלו סדרות מדובר. הרכישה תמומן ממקורות עצמיים של החברה, ותיעשה בהדרגה עד סוף 2009. מטרת הרכישה היא לנצל את השערים הנמוכים של האג"ח בבורסה, דבר שיביא לחברה רווחי הון.
לא ימכרו עוד מגרשים תמורת אג"ח
עוד הודיע היום כהן, כי העסקה, שבה מכרה החברה לקבוצת אלון ליברמן 10 מגרשים בסביון, כאשר רוב תמורת המכירה שולמה באג"ח של החברה - הייתה חד-פעמית. הוא אמר כי לא עומדת על הפרק עסקה נוספת מעין זו. בכירים בחברה העירו היום, בעניין זה, כי החברה ממשיכה לנהל מו"מ למכירת מגרשים נוספים בני 1.5 ו-2 דונם, לווילות, בסביון, וכי בקרוב צפויים דיווחים על עסקות נוספות.

תאריך:  30/03/2009   |   עודכן:  30/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבייב מבטיח: אפריקה תפרע את כל האג"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
סקר חדש שנערך לקראת פסח חושף: למרות המשבר הכלכלי רוב הציבור תורם יותר מבעבר או באותה מידה    הנתונים העולים מהסקר חושפים תמונה דומה לזו שהתקבלה מסקר קודם שנערך בינואר 2004, בעיצומו של המשבר הכלכלי הקודם
רותה קופפר
"רוק 30" שבה לעונה שלישית עם הופעות אורח של אופרה, ג'ניפר אניסטון, סטיב מרטין ועוד    "הפמליה", הסדרה המהנה/מרגיזה, שבה בעונה חמישית    כל פרקי "האוס" ברצף בכל ערב
אלעזר לוין
סופר-פארם - 24.5 דולר למ"ר לחודש    גלי - 18 דולר למ"ר    הום סנטר - 17 דולר    אייס קנה ובנה - 14 דולר    שופרסל שוכר 12,500 מ"ר, ומשלם רק 12 דולר למ"ר לחודש    חלק מהשוכרים משלמים לפי מסלול חילופי של אחוזים מהמחזור
עופר וולפסון
מחלקת חקירות מס הכנסה עצרה זוג תושבי שורש בחשד כי העלימו הכנסות בסכום של 20 מיליון ש"ח    האישה, ששימשה שכירה בחברת בן זוגה, נהגה במשך שנים להקטין את הכנסות החברה ב-90%
עידן יוסף
בעיר המתחרדת רוצים חלקת קברים לדתיים כמו שיש חלקות קברים לעיתונאים ולסופרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il