X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך לפי 64% ממנהלי ההון סיכון כמחצית מהמנהלים בישראל צופים שהמשקיעים לא יעמדו בהתחייבויותיהם לדעת 97% מהמנהלים, מדדי המניות של חברות הטכנולוגיה לא יתאוששו בשנה הקרובה כך עולה מסקר ה-VC Indicator הרבעוני של Deloitte
▪  ▪  ▪
המשבר רחוק מסיום [צילום: פלאש 90]

64% ממנהלי ההון סיכון בארץ מאמינים שהמשבר הנוכחי בענף ההייטק הישראלי חריף יותר ממשבר התנפצות הבועה. 21% מהמנהלים סבורים כי שני המשברים חריפים באותה מידה. כך עולה מסקר ה-VC Indicator הרבעוני שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר במהלך חודש מרס בקרב אנשי קרנות ההון סיכון.
מהסקר עולה, כי מנהלי ההון סיכון פסימיים מאוד בכל הנוגע לביצועי הענף בשנה הקרובה. 97% ממנהלי ההון סיכון צופים כי מדדי המניות של חברות הטכנולוגיה, ובראשם מדד נאסד"ק, לא יתאוששו בשנה הקרובה. מתוכם, 42% סבורים כי מדדי מניות הטכנולוגיה ימשיכו לרדת, ו-55% סבורים כי המדדים ידשדשו ברמות הנוכחיות. 64% מהם סבורים כי צפויה עוד ירידה חדה בהיקף ההכנסות של חברות הטכנולוגיה בחצי השנה הקרובה.
עוד עולה מהסקר, כי 74% מאנשי ההון סיכון מעריכים ששוק ההנפקות לא ייפתח לפני סוף 2010, ורק 26% מניחים כי השוק ייפתח קודם לכן (לעומת 46% שהעריכו כך בסקר הקודם, שנערך ברבעון הרביעי של 2008). ממצא נוסף שמעיד על מידת הפסימיות של מנהלי ההון סיכון הוא העובדה שלראשונה מאז החל הסקר להיערך, בשנת 2001, אף אחד מהמשתתפים בו אינו צופה שיפור במצב הכלכלי ו-79% אף צופים החמרה במצב הכלכלי בחצי השנה הקרובה.
בנוסף, כל מנהלי הקרנות שהשתתפו בסקר צופים כי גיוס הון סיכון יהיה משימה קשר מבעבר. כ-50% סבורים כי המשקיעים בקרנות עלולים שלא לעמוד בהתחייבויותיהם באופן מלא. רוב מכריע של 84% מהמשיבים מניחים כי השוויים שלפיהם מתבצעות השקעות הון סיכון ימשיכו לרדת בחצי השנה הקרובה. 55% מהם טענו כי לא ישנו את אסטרטגיית ההשקעה נוכח המצב, 39% החליטו לשנות את המיקוד לחברות פורטפוליו קיימות ולחברות בשלבים מאוחרים יותר ורק 6% עתידים להעביר את מרכז הכובד לחברות בשלבים מוקדמים יותר. 50% מהמשיבים טענו כי ישקיעו בשלבים מוקדמים (Seed וסבב השקעה ראשון), לעומת 78% שטענו כך בסקר שנערך בסוף שנת 2007, בתקופת הגיאות.
להערכת אנשי ההון סיכון, תחום הקלינטק הוא הראשון מתחומי ההייטק שיצא מהמשבר - 36% מהם מאמינים כי הוא יתאושש ראשון, לעומת 26% שסבורים כי יהיה זה דווקא תחום המכשור הרפואי. איש מהמשיבים לא העריך כי ענף המוליכים למחצה יהיה הראשון להתאושש מהמשבר. גם בחינת מגמת ההשקעה במוליכים למחצה בתעשיית ההון סיכון מצביעה על ירידה ברבעונים האחרונים. 4% צופים המשך עלייה בהשקעות בענף זה, לעומת 72% שצופים ירידה. לשם השוואה, בסקר שנערך ברבעון הראשון של 2007, 15% בלבד צפו ירידה בהשקעות בתחום זה.
רו"ח אשר מכלוביץ', ראש מגזר ההייטק ב-Deloitte בריטמן אלמגור זהר, אמר כי הסקר מלמד שהמשבר בענף ההייטק רחוק מסיום אף יותר מכפי שהעריכו.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  31/03/2009   |   עודכן:  31/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשבר הנוכחי חריף יותר ממשבר התנפצות הבועה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
נכסים ובניין ותשובה קיבלו ארכה עד אוגוסט 2012 לפרעון הלוואה של 625 מיליון דולר
טל לוי
גבו ביחד עמלות בהיקף של 12.3 מיליארד שקל    הבנקים הרוויחו 205 מ' ש' בכל 2008 וסיימו את הרבעון הרביעי של השנה עם הפסד משותף של 1.651 מיליארד שקל
עופר וולפסון
בדיקת משרד האוצר באשר לפרופיל הדירקטור הממשלתי מעלה כי 25% מהם מחזיקים בתואר במשפטים ו-22% בתואר בכלכלה    ל-22% תארים שאינם נושקים לתחום ניהול החברות
יפעת גדות
מחקר חדש גילה כי ירידה במשקל יכולה להזקין את מראה הפנים של אישה בארבע שנים
גלית יצחק
מדענים מהאוניברסיטה העברית פיתחו שיטה ממוחשבת באמצעותה ניתן להבין איך תאי המוח מתעדים גירויים חיצוניים ומגיבים להם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il